Onko vihlonta toisessa munasarjassa raskausoire?

• Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti
"aloittaja"
Vielä muutama päivä pitäis malttaa ennen kun voin testata... Nyt on pari päivää ollu kipuilua vasemmassa munasarjassa. Tulee välillä ja jatkuu muutaman tunnin... Tai sit vois olla joku kysta?

"ella"
Hmm. No kuulostaa oudolta, että kipuilee monta tuntia. Mulla kipuilee noin oviksessa. Raskaana kyllä vihloo munasarjoja, mutta ne on nopeita teräviä vihlaisuja esim. yskiessä jne. Panadolia voit ainakin ottaa, vaikka oisit raskaana.

"ninnananna"
Kun olimme lapsettomuus tutkimuksissa ja hoidoissa niin jokusen kerran mulle tuli kysta toiselle puolelle. Suurin taisi olla kananmunan kokoinen. Tuntui tietyssä asennossa ja sellainen inhottava olo..paineen tunnetta. Osa puhkesi itsestään muistaakseni, mutta kerran söin kuuri e-pillereitä joilla kuivatettiin kysta. Oli kova pala kun lasta koitettiin ja määrättiin pillerit.....

Ultralla selviäis.

mulla kerran poksahti aika iso kysta ja siitä tuli verenvuotoa kohtu-onteloon, sillon sattui ja jouduinkin heti leikkaukseen. Asiasta kukkaruukkuun... :D mutta toivottavasti sulla liittyis mukavampaan asiaan tuo kipuilu, kuten raskauteen :)

Mulla on nyt vasemman puoleinen munasarja aivan älyttömän kipeä. Kipuillut melkein koko päivän ja tuossa muutamana päivänä aikaisemminkin.

Eilen tosiaan jouduin piipahtaa ultrassa epämääräisten vatsakipujen takia. Kierukka oli luiskatanut pois paikaltaan...

Mulla on ainakin kyseisetä munasarjasta puhjennut munarakkula, muttä tää kipu on aika ihmeellistä¨ja vaan vasemmalla puolella...

miula on ollut kystiä, yksi hoidettiin gynen määräämillä pillereillä jotka käynnistivät verenvuodon & toinen poksahti kun riehuin vatsalihasten kimpussa salilla..
miula ei oireena ollut kummasakaan kipu, vaan pois jääneet kuukautiset ja toisessa myös isontuneet, vuotavat rinnat. jokin aika sitten heräsin aamulla kamalaan, toispuoleseen oviskipuun. tai se oli "helvetin ärsyttävän " ja kivun rajoilla..
en pystynyt kävelemään, istuessa helpotti ja muutaman tunnin päästä meni ohi. noihin aikoihin tuntui myös muutaman päivän ajan menkkajomotusta vatsassa, mutta se hävisi.. kuukautiseni ovat pari kulunutta kuukautta olleet niin oudot, että pakko kait se on taas gynellä piipahtaa :headwall:

Yhteistyössä