onko vielä ultraa

  • Viestiketjun aloittaja 32+6
  • Ensimmäinen viesti
32+6
onko vielä jokin ultra jossa käydään ennen synnytystä, missä esimerkiksi katsotaan vauvan koko ja onnistuuko alakauttasynnytys? olen ollut alkuraskauden niskapoimuultrassa ja puolivälin rakenneultrassa.
 
aino
riippuu varmaan paikkakunnasta, Lahdessa minut ultrattiin 36 viikolla mutta lääkäri ei antanut painoarviota eikä ultrasta saanut MITÄÄN selvää:)
Mutta oikein päin oli kaveri.
 
rv 32
mulla ainakin on vielä yksi ultra joskus 35-37 rv viikolla. Oon käyny niskapoimu ultrassa ja rakenne ultrassa aiemmin. kolme ultrausta minun mielestäni kuuluu olla...? ainaki meijän neuvolassa niin sanottiin :) tossa viimesessä ultrassa katotan sit kai synnytysasentoo ja semmosii.. ja koko tietty! tsemppiä loppuodotukseen=)
 
Heluna
Eipä ainakaan Espoossa ole kuin nuo kaksi ultraa, eli loppuraskaudessa ei ole ultrausta ellei ole jotain muuta vaivaa minkä takia katsottaisiin varmuuden vuoksi. Eikä ole mitään muutakaan tarkistusta (kokoarviota tai lantion mittausta) jos kaikki menee normaalisti. Riippuu kunnasta
 
sesse
Täällä pohjoisessa on nt, rakenne, kasvuseuranta n. rv 30 ja loppuraskauden n. rv 37. Ihan normaaliraskaus siis on, eikä mitään ylimääräisiä tarkkailuja... Ainakaan mulle ei kukaan ole mitään sanonut?!
 
do
Kuten muut ovatkin jo todenneet, ei ole olemassa mitään ""kiintiötä"" vaan ultraukset riippuvat täysin kunnasta. Tampereella tarjotaan yksi ultra, saa itse valita meneekö np- vai rakenneultraan.
 

Yhteistyössä