onko vielä toivoa? alkuraskauden ultra

  • Viestiketjun aloittaja suruisa
  • Ensimmäinen viesti
suruisa
Viikkoja laskujen mukaan 6+4, sikiö vastasi n.5-6. Sykkeen oli näkevinään, mutta ei ollut kuitenkaan varma. Sain lähetteen hcg-mittaukseen. Limakalvoilla näkyi verta. Onko tässä vielä toivoa, vai täytyykö valmistua keskenmenoon?
 
"tombatar"
Noilla viikoilla harvemmin vielä sykkeitä näkyy. Ja se veri voi olla jäännöstä kiinnittymisestä.
Ite vuosin 4 vuotta sitten 5-8viikot ja nyt terve reilu kolme vuotias tuolla leikkii. Eikä selvinnyt mistä se veri oli lähtöisin.
 
toivo parasta pelkää pahinta
laskut voivat mennä viikkojen suhteen pieleen joten jos todellisuudessa toukka on 5-6 vk niin ei se syke vielä siellä kunnolla välttämä näykään. Joten toivoa on, toivottavasti. Itselläni kävi niin juuri, että luulin olleeni viikolla 7 mutta olinkin viikolla kuusi alkion ollessa 3,6mm ja ensin yksityisellä ultrasi ja sanoi, että tämä on mennyt kesken ja sykettä ei näy (olin vuotanut verta) mutta loppujenlopuksi tuo "keskenmennyt" nukkuu päikkäreitään tuolla :)
 
älä murehdi :)
Sulla on ollut vaan ovis myöhemmin kuin luulit. Verihän voi olla lähes mistä vain peräisin. Mullakin piti olla viikkoja tyyliin 9+6 mutta olikin 8+2. Nyt nt-ultrassa olikin 13+0 vaikka olis pitäny olla 12+2. Viikot voi vähän heitellä kun sikiö kehittyy. Eiköhän siinä nt-ultrassa selviä todellinen koko :)
 
"Ehkä"
Voi olla että olet ylitulkinnut äänenpainoja. Se on hoitajan työ, jos ei suoraan sanonut, että toivotonta tai että jotain on huonosti, niin ei luultavasti tarvitse huolestua. Katsot eteenpäin ja seuraavassa ultrasuomalaisen näkyy jo enemmän.
 
"milli"
mulla aikoinaan merkkas viikkoja 4+ jaoikeasti oli jo 6+. mut koska ei nhny sykett niin tuli noin vahan. sit np ultran piti olla viikol 12+ mut sillo varmistu et olikin jo 14+. eli ne viikot heittelee paljon alussa. ja vaik sydan lois ni sita ei aina nahda. ja kavin tos ultras koska en tienny oliko viikkoja 4 vai 16. hiukka sekanen kierto....
 
"joanna"
Oi, miksi olet mennyt näin aikaisin jo ultraan? Viikon kun olisit edes odottanut, niin tulos olisi jo melko varma. Nyt taisit saada vaan itsellesei suuremman huolen ja joudut kuitenkin odottamaan sen viikon ennen kun saat tietää varmasti asian laidan.
Mutta näin yleisesti ottaen, nuo on ihan normaalit lukemat noilla viikoilla ja syke ei useinkaan näy varmasti, kuin vasta 7+0. Varsinkin, jos ei ole 100 % varma hedelmöittymisajankohdasta, niin heittoja voi olla ja "tilanne tuntua toivottomalta", vaikka kaikki sujuukin ihan normaalisti. Raskaus vain alkanut muutaman päivän myöhemmin, kuin oletettu (kiinnittyminen) tai muutoin näkyvyys ei niin hyvä tai kokematon ultraaja. Nämä kaikki vaikuttavat.
 
aaaapeee
Olin gynella ja hänellä tuskin on yhtä hyvää ammattitaitoa kun esim. kätilöllä. Ja menin siksi näin aikaisin, koska käytän erästä lääkettä, jonka käyttö lopetettava raskaana. Ja raskausviikoista oli muutenkin epäselvyyttä, kun imetän vielä esikoista. Onko muillla kokemusta ar-ultran pienimmistä alkioista ja miten käynyt?
 
ljdo
Mulla on ollut useita keskenmenoja viikoilla 10-12. Viimisimmässä raskaudessa olin ultrassa vko 7+ ja siellä oli kaksoset. Toinen oli toista pienempi, eikä sykettä näkynyt. Lääkäri sanoi, ettö se on mennyt kesken ja halusi varata uuden ajan 2 viikon päähän. Yllätys oli suuri kun silloin siellä näkyi 2 täysin samankokoista alkiota ja molemmilla oikein hyvät sykkeet. Nyt nuo identtiset pojat ovat 2,5vuotta. :)
 
Mulla oli ihan vastaavanlainen tilanne ja sain kontrolli ajan 2vko: päähän.. menin kontrolliin ja kappas syke näkyi hyvin MUTTA ei vain yhtä kun löysi toisenkin sykkeen :) tossa noi 1v2kk identtiset pojat nukkuu vieressä <3 älä huoli ilmeisesti viikot sullakin pienet ettei syke näkynyt vielä.
 
Mulla oli
Tässä raskaudessa ar-ultrassa alkio oli viikon pienempi, kun piti. Mutta np-ultrassa olikin kaikki hyvin ja sikiö oli sen kokoinen, kun pitikin, eli viikon isompi taas.
 
vierasv
Varmasti on todennäköisempää, että kaikki on hyvin. Minulla on kuitenkin se huono kokemus tai oikeastaan kaksikin. Alkio vastasi koko ajan viikon pari pienempää mitä raskausviikkojen mukaan. Toisessa näistä epäonnisista kerroista syke näkyi mutta se sitten kuitenkin hiipui pois. Yksi raskaimmista keskenmenoistani (4 klp) kun ultralla seurattiin ja periaatteessa vaan odotettiin, milloin sykettä ei enää näy... Ja siksi olin siis noin aikaisin ultrassa, kun oli noita perättäisiä keskenmenoja ja lääkityksenä oli hepariinia sun muuta estämään noita keskenmenoja.

Onnistuneissa raskauksissa (2kpl) alkion koko on vastannut alusta lähtien täsmälleen viikkoja.

Toivottavasti sinulla on kuitenkin kaikki seuraavassa kontrollissa hyvin!!
 

Yhteistyössä