[QUOTE="Mim";22454556]Minullakin on matala verenpaine (yleensä 100/65) ja erityisen matala pulssi. Olen kanssa jostain käsittänyt, että saa olla matalat arvot, kunhan noiden kahden arvon välillä on riittävästi eroa. Kyllähän nuo luvut poikkeavat ap:llakin sentään jonkin verran. Kerran minulla oli huono olo ja otettiin sydänfilmiä. Lepopulssi oli 41. Lääkäri sanoi: "jos pulssi alkaa useasti mennä alle 40:n, niin se alkaa olla vaarallista". No, ei kai se sitten kovin usein ole mennyt, kun vielä hengissä olen, tuosta on yli kymmenen vuotta aikaa.
Oletteko te muut matalapaineiset pienikokoisia? Pienikokoisuus on yksi asia, mikä kuulemma voi selittää matalan verenpaineen. Pitkää ikää se kuulemma tietää, jos verenkiertojärjestelmä toimii vähän maltillisemmin. Se on kurjaa, kun ainakin minulla on monesti kylmät jalat ja kädet ja sitten alkaa helposti palella ihan kokonaan.[/QUOTE]
joo oon suht pieni, 110/54-65, kylmät kädet jalat, sekä nenänpää ja pulssi tehohoitorajoilla vaikka urheilua en harrastakaan. Onko sullakin hemoglobiini korkea?