V
"vieras"
Vieras
mun maalaisjärjen mukaan on hieman omituista viedä vauva ulos nukkumaan - 20 asteeseen, mutta jokainen tekee niin kuin parhaakseen näkee.
Lapissakin on vauvoja, eikä pakkanen hellitä välttämättä kuukausiin.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
mun maalaisjärjen mukaan on hieman omituista viedä vauva ulos nukkumaan - 20 asteeseen, mutta jokainen tekee niin kuin parhaakseen näkee.
Entä jos vain makaat (vaikka makuupussissa) raikkaassa ulkoilmassa, virkistytkö?
Minä etsin täältä tietoa vauvan ulos nukuttamisesta siksi, ettei esikoiseni nukkunut vaunuissa juuri lainkaan, vaikka varta vasten yritin häntä opettaa siihen. Toinen lapseni on nyt 5 kk, ja nukkuu vaunuissa selkeästi paremmin kuin sisällä. Nyt on ensimmäisen kerran kunnolla pakkasta (-14), ja siellä hän nukkuu topattuna ja peiteltynä itkuhälyttimen ja lämpömittarin kanssa.
Vauvat ovat erilaisia.
Ei itkuhälytintä saa laittaa pakkaseen!!!! SE voi räjähtää tai syttyä palamaan. Ja onko itkuhälytin vielä vaunuissa?!?!?!?!?
No ei se raitis ilma kenellekään ainakaan pahaa tee...
Meillä on pelastus tuo ulkona nukkuminen. Kaksi muuta lasta 3v ja 4v pitää sellaista menoa kotona että vauva ei pysty nukkumaan sisällä.
Jaa-a.Meidän tyttö 11,5kk on nukkunut kohta 2 tuntia tuolla ulkona ja pakkasta -19 astetta. :xmas: Sisällä nukkuu maksimissaan 20minuuttia.
Alkuperäinen kirjoittaja hölmöt suomalaiset;22741719:Enpä itse menisi pakkasella ulos nukkumaan. Harvemmin kesälläkään tulee ulkona nukuttua ellei sitten kerran elämässä teltassa. Miksi vauva pitäisi raahata säällä kuin säällä ulos nukkumaan? Oikeastaan en välitä edes tajuta. Ja jotkut ei tajua MIKSI joku ei nukuta vauvaansa ulkona, hah, sehän on suomalainen tapa. Ihme ettei vauvoja tungeta jo saunan lauteille vastasyntyneenä.
Meillä on nukuttu sisällä muutamia poikkeuksia lukuunottamatta. Ja ihan on paria kolmea tuntiakin voinut vetää. Joten unen pituus ei ole kyllä ulkona nukkumiseen verrattavissa.
Siinä saa itsekin ottaa rennosti kun vauva nukkuu sisällä eikä tarvitse olla kyttäämässä sen heräämisiä. Voi vaikka itse ottaa samalla tirsat. Ehkä meillä suomalaisilla olisi aika katsoa avarakatseisemmin näitä selkärankaan iskostuneita pakkomielteitä että ovatko ne ylipäätään tarpeellisia?
no joskus oon kuullu sellasen jutun, että näillä lapsilla jotka nukkuu tirsat ulkona, on parempi vastustuskyky..
Alkuperäinen kirjoittaja se että;24479381:se että vauva nukkuuu ulkona tunteja, niin on tottumuskysymys. vai nukkuiko vauva jo ekana päivänä ulkona vaunuissa monta tuntia? ihan samanlailla vauvasi tottuisi sisälläkin nukkumaan