Onko vauvan nimen pakko rimmata sisaruskatraan nimeen? Mitä mieltä olet?

• Viestiketjun aloittaja pölvästi
  • Ensimmäinen viesti
pölvästi
Meillä lapsilla kaikilla nimessä S-kirjain. Nyt olen keksinyt tulevalle vauvalle ihanan nimen josta molemmat tykkäämme mutta siitä puuttuu se S. Mietityttää voiko sitä laittaa....:/ Mitä mieltä olet?

"vieras"
Kyllä sen nimen pitäis samasta maailmasta olla kotoisin, kuin sisartenkin, eli jos sisaret ovat Seppo ja Sirpa niin esim. nimi Danielle ei oikein istu, mutta esim. Tarja tai Kari sopii.

"niisku"
Mukava kuulla että joku on tuota mieltä!:) Tuttavapiiristä on sanottu pariin otteeseen että ettehän te sitä nimeä voi laittaa kun se ei sovi joukkoon kun ei ole S-kirjainta. Muuten mun mielestä samantyylinen kuitenkin. Se S-kirjain vain uupuu. Yhtä monta tavua siis.

Ei minusta, mutta monet tykkäävät samantyylisistä nimistä joten se sama alkukirjainkin voi olla vain mieltymys eikä halu keksiä rimmaava nimi.
Meillä on Andreas ja jos saisi sisaruksia niin nimivaihtoehtoja olisi ainakin Antton, Anette, Alisa, Eerik/Erik, Eerika/Erika. Eli voisi ollakkin A-alkuinen kuten esikoinen :)

Ee
No riippuu, miten selkeästi se "alkusarja" muodostaa "sarjan". Jos se viimeinen on kaikin tavoin aivan eri maailmasta, niin johan siinä tulee lapsellekin sellainen olo, että "nuo muut on tiimi ja minä en kuulu siihen".

Ja sitten on näitä legendoja, missä koko homma on vedetty täysin lekkeriksi, siis esim. tämä veljessarja Matteus, Markus, Luukas ja Pasi...

Älä niitä muiden mielipiteitä kuuntele, kun mieti itse, kuulostaako se eri kirjaimella alkava nimi kuitenkin samaan porukkaan kuuluvalta. :)

Ee
[QUOTE="Kenguru";23052333]Ei tarvitse olla samanlaiset, itse asiassa mun mielestä on kivempi jos on erilaiset nimet.[/QUOTE]

Jos ollaan antamassa nimeä toiselle lapselle, niin olen juuri tätä mieltä, mutta jos kolme ekaa on jo "tiimi", ja sitten neljännelle annetaan ihan erihenkinen nimi, niin olen eri mieltä.

No onko? Ei.
Jokainen antakoot sellaiset nimet joista pitää ja joilta lapsi näyttää.
Mulla itselläni oli/on sellainen pakkkomielle että molempien lasten etunimet ovat nelikirjaimiset sekä vanhat perinteiset nimet.:)

"Ani"
Ei tarvitse olla. Jos se nimi miellyttää vanhempia ja on sellainen että ei loukkaa lasta niin nimeksi vaan. Meillä on ajattelematta tullut samantyylisiä, Venla, Emma ja Elena. A-kirjaimeen siis loppuu kaikki ja jotenki tuo ea-yhdistelmä kuullostaa miellyttävältä. Itse ei sitä ajateltukaan mut joku mainitsi. Tyttöjen tokat nimet sitten onkin iina-loppuisia. Katariina, Karoliina ja Josefiina.

empun ja ampan äiti
Meillä on Emilia ja Amanda. Kauniit nimet, kansainväliset tarvittaessa, molemmissa 6 kirjainta, taipuu suomalaiseenkin suuhun ja sointuu hyvin yhteen. Ei kai sitä muulta nimeltä voi vaatia?

empun ja ampan äiti
Meillä on Emilia ja Amanda. Kauniit nimet, kansainväliset tarvittaessa, molemmissa 6 kirjainta, taipuu suomalaiseenkin suuhun ja sointuu hyvin yhteen. Ei kai sitä muuta nimeltä voi vaatia?

Yhteistyössä