onko varma olo vauvan sukupuolesta pettänyt?

  • Viestiketjun aloittaja "mymmeli"
  • Ensimmäinen viesti
"mymmeli"
Huonosti muotoiltu otsikko. Mutta siis onko kenellekään käynyt niin että olet ollut omasta mielestäsi 100% varma vauvan sukupuolesta, mutta lopputulos olikin toinen? :) kysyn koska mielenkiinnosta haluan tietää miten hyvin äidin oma vaisto tässä asiassa pätee. Itse esikoista odottaessa olin alusta asti aika varma että poika tulee, ja niin kävi. Sama juttu tämän kakkosen kohdalla. En osaa edes kuvitella että saisimme tytön, koska tunne pojasta on niin vahva, vaikka raskaus on vielä aika alussa ja on myös aivan erilainen mitä esikoista odottaessa. Tietenkin tyttö olisi myös äärimmäisen tervetullut, mutta jos tämä näin vahva poikatunne ei pidäkään paikkaansa ja ultrassa selviäisikin että tyttö meille suodaan, voisin alkuun olla hieman hämmentynyt :)
 
-
Kyllä! Minulla... Olin viimeiseen asti ihan varma että tyttö tulee. Missään ultrassa asiaa ei siis selvitelty. Sanoin jopa kätilölle että meille tulee tyttö. Noh, kun vauva syntyi niin sanottiin että poika tuli ja minä jonkin aikaa ihan sekaisin. En kyllä pettynyt tai mitään. Ja yhtä rakas tuo lapsi on/oli sukupuolesta riippumatta. :)
 
Neil
Minulla kaksi kertaa pitänyt paikkansa vaisto. Ensimmäisenä syntyi tyttö ja toisena poika. Se on outo tunne... minäkin olisin ollut todella yllättynyt jos vaisto olisi ollut väärässä, niin vahva se tunne oli.
 
"juu"
Kyllä, luulin ihan täpöllä että tyttö tulee, kun odotin neljättä. Oli sitten vähän pettymyskin tavallaan, kun pojaksi ultrassa todettiin. Ei sillä, ettenkö olisi poikaa halunnut, vaan siksi, että oli huijattu olo, kun ihan varma olin...
 
ekan kohdalla olin aivan varma, että tyttö siellä masussa majailee, ja ultrassa selvisikin että tyttöhän siellä on. Työkaverit ja muut olivat taasen sitä mieltä, että on oltava poika, koska oli ihan poika masu :D. Tässäkin raskaudessa oli varma olo, että toinen tyttö tulee ja ultrassa tyttöä taasen lupailtiin.
 
Esikoista odottaessa oltiin miehen kanssa ihan varmoja, että tyttö tulee, mutta pikkanen poikahan sieltä tuliki. Nyt ollaan odotuksessa ihan viime metreillä ja tuntuu taas, että tulis tyttö...saapi nähä, viimestään kolmen viikon päästä!!
 
"Minttuu"
Mulla oli ekasta lapsesta tosi vahva tunne pojasta, ja poika tulikin. En missään vaiheessa osannut kuvitellakaan lasta tytöksi. Toisesta taas oli aluksi tosi vahva tunne pojasta, mutta sitten lähellä rakenneultraa olo oli epävarmempi. Toisille sanoin silti, että varmasti on poika, kun en halunnut myöntää että äidinvaisto voisikin olla väärässä. Tyttö oli ultran mukaan ja tyttö syntyi. Että se siitä tunteesta ainakin mun kohdalla! :D
 
Itselläni oli alusta asti sellainen olo, että poika tulee. Ihmettelin itsekin, mistä se tunne tuli, mutta tuolla se pikkumies tuhisee. :) Muutama lähipiirin nainenkin sanoi jo siinä kohtaa, kun maha alkoi kunnolla kasvaa, että kyllähän tuo ihan poikamasulta näyttää... :D
 
50% mahdollisuus
Kakkosesta ja kolmosesta meni aivan 100% varmasta olosta huolimatta pieleen. Oli hetken aikaa aika järkytys salissa, mutta se menee äkkiä ohi, ja sitten sitä on ihan yhtä onnellinen kuin oikein osuneitten kanssa. ekasta meni oikein ja neljäs katsottiin ultralla
 
rv31
Ekan kohdalla oli poika olo ja poika syntyi, toinen lapsi on tyttö ja mitään tuntumaa sukupuolesta ei ollut. Kolmas on poika ja poikaolo oli, mutta ei vahva sellainen. Odotan neljättä ja alusta asti ollut tyttöolo, tyttö ultran mukaan tulossa.
 
Alussa olin ihan varma et tyttö tulee, ja kaikki muutkin on povannut koko ajan tyttöä. Kun on näitä kaikkia vanhan kansan juttuja minkä perusteella vois näin päätellä, esim. oma isäni on ihan varma et tyttö tulee... mut ultrassa näytti kyllä poika olevan, ja oltiin hieman hämmentyneitä mieheni kanssa, koska olo oli niin varma. Valitettavasti en voi vielä kertoa kumpi on oikeessa ultra vai monen ihmisen "varma" tieto koska la on vasta tammikuussa.
 
Mulla oli esikoisesta todella vahva poika olo koko raskauden ajan ja poikahan sieltä tuli, siinä vaiheessa kun salissa kerrottiin lapsen olevan poika, totesin vaan, Mä tiesin, että se on poika! Tokasta mulla oli tyttö olo, ehkä salaa vähän toivoin tyttöä, jossain mielensopukoissa kummitteli poika olokin, mut mä luotin siihen, että tyttö tulee, ultrassa sitte todettiin pojan tulevan, sekunnin ajan kävi harmistus mielessä, mutta se meni heti ohi :)
 
mulla oli esikoisesta kokoajan varma olo että hän on poika,ei siis kysytty ultrassa et kumpi on. ja poikahan sieltä tuli =) nyt on varma tyttöolo,mut selviää vasta maaliskuun alussa sit et kumpi sieltä tulee :)
 
Vaisto on pitänyt paikkansa. Ekassa odotuksessa olin varma tytöstä, näin jopa pari "enneunta" ja ultrassa selvisi että tyttöhän masussa on (ja tyttö myös syntyi). Tässä toisessa odotuksessa vaisto ei ollut ihan niin selkeä, mutta poikaan päin kuitenkin kallellaan. Ultrassa selkeältä pojalta näyttikin :)
 
Saran äiti
Mä olin koko ajan ihan varma että poika tulee, jotenkin tuntui siltä, vaikka 2 ultrassa ennustettiin tyttöä. Ostelin poikavauvan vaatteitakin. Synnytyssalissa oli pakko myöntää että olin väärässä. :D
 
Ei ole pettänyt vielä. Esikoisesta oli varma tyttöolo, kuopuksesta varma poikaolo, ja oikeaan osui molemmilla kerroilla.

Nyt on tyttöolo. Ei niin vahva kuin aikaisemmin, mutta jostain syystä näen unia tyttövauvasta, ja ehkä siksi aloin ajattelemaan että jospa tämä tulokas olisi tyttö :heart:. Poika olisi kyllä vähintäänkin yhtä tervetullut. Mutta kun olotila sanoo että tyttö. Ajattelin, että en kysy rakenneultrassa mitään, mutta kysyn ehkä sittenkin...ei tarvitse olla sitten haavi auki synnytyssalissa kun tuleekin poitsu :D
 
"vieras"
Esikoisesta oli tosi vahva poika olo. En edes voinut kuvitella että se olisi tyttö. Poika tuli.
Keskimmäisestä ei tllut vahvaa oloa missään vaiheessa, mutta näin unia pojasta. Poika tuli.
Kuopuksesta oli vahva tunne, että poika tulee ja poika tuli.
Nyt on taas tunne, että tulsi poika, saas nähä kumpi tulee. Selvinnee sit kesän kynnyksellä. :)
 
"susax"
Esikoisesta tuli tunne, että olisi poika tulossa ja näin kävi. Toisen kohdalla oletin edelleen poikaa mutta loppua kohden kävi tunne epävarmemmaksi ja tyttöhän tulla tupsahti. Nyt kolmannen kohdalla olen 'ihan varma', että tulokas on poika. Olen jo sanonutkin tosi varmasti kaikille kysyjille, että poika on tulossa ja tunnen itseni kyllä tosi tyhmäksi jos tulokas onkin tyttö. Sinänsä kumpi tahansa on ihan yhtä tervetullut, en mä sillä :)! En ole halunnut ultrissa sukupuolta kysellä, tällä kertaa ensin ajattelin kysäistä mutta tosipaikan tullen en halunnutkaan tietää :D. Sen sitten näkee helmikuussa.
 

Yhteistyössä