Onko vanhana lapsen saaneet yleensä enemmän pihalla lasten muodista?

  • Viestiketjun aloittaja ihan-pihalla
  • Ensimmäinen viesti
ihan-pihalla
Erään 50-kymppisen "rakkaan" sukulaiseni yhdeksänvuotias ainoa lapsi "äidin kultarakas" kulkee pakkasella toppahaalareissa ja kurakelillä kurahousuissa... Tekis mieli sanoa, että haloo, tyttösi on jo ISO!
 
ihan ok
Enemmän minua ihmetyttää ne jotka antaa 9-vuotiaiden tyttöjensä pukeutua kuin seksikkäät teinit. Eihän lapsi itse ymmärrä mitä viestittää pukeutumalla minisortseihin ja minihamosiin. Vanhemman pitää suojella lastaan liian varhaiselta seksualisoinnilta.

En ehkä koululaisilla enää kurahousuja käyttäis elleivät nyt ole menossa leikkimään kuraleikkejä. Kuraleikeissä ne on järkevät vielä 9-vuotiaallekin. Ja toppahaalarihan on tosi käytännöllinen ja lämmin pakkasella itsekin käytän vaikka olen jo 3-kymppinen.
 
Huoh vaan
Ei varmaan raukka meikkaakaan vielä. Sellaista se on olla vanhojen vanhempien lapsi. Saattaa poloinen käydä korkeakoulunkin. Yritä nyt vähän siideriä viedä salaa lahjaksi ettei koko tulevaisuus mene pilalle.
 
vierass
50-vuotiaan lapsuudessa kura- ja toppahaalarit oli ihan perusvaatetta tuon ikäisellä, joten ehkäpä tässä ihan yksinkertainen selitys.
Mitä ihmettä höpäjät, on tainnut muisti mennä. Kurahousuja käytettiin lapsuudessa alle kouluikäisenä, en muista niitä koskaan koulussa olleen kenellääkään. Haalareitakaan ei ollut, vaan hiihtohousuissa tai tavallisissa housuissa kuljettiin tuon ikäisenä, farkut alkoivat vähitellen ilmestyä käyttöön.
 
"kirva"
Kuulostaa ihan järkeviltä vaatteilta tuon ikäiselle. Ehkä näkee enemmän ysivuotiaita toppahousut ja -takki -yhdistelmässä, mutta käytännössä sama vaate. Toppahaalareita näkee näin pohjoisessa muuten ihan aikuisillakin. ;)

Toisaalta olen ollut todistamassa tilannetta, jossa lapsuudenystävälläni oli aidosti vanhat vanhemmat (oli syntynyt, kun äitinsä oli 45-vuotias ja isä oli äitiä vuosikymmenen vanhempi.) Heillä tuo hössötys ja "sama se minkä näköistä päälleen laittaa"-meininki lähenteli jo sadismia. Ei kerta kaikkiaan ollut oikein enää minkäänlaista kosketusta siihen, mitä oli olla lapsi ja nuori siihen aikaan.
 
50v
Mieluummin noin kuin että ei ollenkaan välitettäisi. Sellaisia perheitä on nimittäin ihan liikaakin. Minusta tuo aloittajan kuvaama hössötys on lähinnä suloista. Halutaan pitää rakkaasta lapsosesta hyvää huolta.
 
"Jenis"
No kyllä on taas ongelmat. Varmaan se 9-vuotias - ei ihan vauva - osaa itse kertoa omille vanhemmilleen, mitkä vaatteet kelpaavat. Ja muiden "rakkaiden" sukulaisten ei sitten tarvitse vaivata koko asialla päätään.
 

Yhteistyössä