onko vähän vai paljon vai sopivasti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja naama harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

naama harmaana

Vieras
viikonlopun vakioaihe eli mies ja alkoholi... olen alkanut miettiä että juoko tuo mies vähän vai paljon vai sopivasti, antakaas mulle vähän perspektiiviä.

lähes joka viikonloppu tuo jotain juo. baarissa käy ehkä joka toinen viikonloppu, joskus tiuhemmin joskus harvemmin. sillon ottaa sen verran että ite kävelee, mutta kankkunen on seuraavana päivänä. sitten saunakaljaa lisäksi, ehkä 2-4 kpl. jos on ollu perjantaina viihteellä ni vähempi, jos ei niin enempi. viikolla ei ota mitään.

joskus mua harmittaa sen juominen, siis lähinnä jos on krapuloissaan seuraavana päivänä. ei huvita sillon tehä mitään yhteistä koko perheen kanssa kun toinen haisee ja huokailee. joskus mietin sitä rahan menoa, kun olis niitä rahareikiä muitakin kun yhden ihmisen kaljat ja huvitukset.

pitäiskö tästä nyt sitten nostaa sota pystyyn vai olla vaan kuin ei oliskaan?

Alkuperäinen kirjoittaja emmi06:
Jos juominen häiritsee normaalia perhe-elämää ja tavallista arkea, niin olis varmaan aiheellista keskustella asiasta.

ei häiritse arkea, kun ei silloin juo. viikonloppuakin vain silloin, kun kankkunen ärsyttää minua (mies ei siis itse valita oloaan, mutta näkyyhän se että on vähän huonossa hapessa).

perhe-elämä muuten ok, mutta kun koko perheen yhteinen aika on aina kortilla, niin mua harmittaa jos miehen krapula sitten syö sitä vielä lisää.

joskus muotoilin tämän asian vähän toisin tällä palstalla ja sain aikamoisen ryöpyn niskaani... ;) missäs sitä mies potee krapulaansa jos ei kotona ja eipä ihme että mies juo kun on tollainen kyttääjävaimo, näin mulle kommentoitiin viimeksi. mutta taitaa olla ihan eri ihmiset linjoilla nyt.

mutta kiitos vastanneille, kiva että pysyitte asialinjalla.

ap,meillä sama,mies jo joi eilen,juo taas tänään...krapulaa on..mulla ei ole vapaata tai pääse minnekkään,tosin oon nyt raskaana,mut voisin mennä silti vaikka kaverille ilman lasta mutta enpä pääse kun mies vaan menee.mua tuo ukon juominen haittaa,arjetkin istun yksin niin sitten vielä viikonloputkin.mies ei oo sitä huomannut ilmeisesti ,mut tilanne on nyt se etten saa enää sanottua ekana et rakastan tai jos ukko sanoo et rakastaa niin en aina vastaa tai sanon niin mäkin sua,sehän on helppo sanoa...kun ei vaan pysty.

jatkaa..tuntuu vaan niin tyhjältä..ja siltä ettei perhe voisi vähempää kiinnostaa.aina jos hänen kaverillaan synttärit tms.aina joku syy juoda,ja ei tarvi syytäkään..mutta mun kaa ei mitään..oon tässä jo pidemmän aikaa sanonut että haluaisin elokuviin ja syömään...aattelin et jos nyt vl vaik vihdoin,mut ei,menee kavereiden kaa menojaan..mä olen ainakin ihan loppu.kun ei ikinä itselle mitään vaihtelua tai seuraa ukosta.

Alkuperäinen kirjoittaja jep:
ap,meillä sama,mies jo joi eilen,juo taas tänään...krapulaa on..mulla ei ole vapaata tai pääse minnekkään,tosin oon nyt raskaana,mut voisin mennä silti vaikka kaverille ilman lasta mutta enpä pääse kun mies vaan menee.mua tuo ukon juominen haittaa,arjetkin istun yksin niin sitten vielä viikonloputkin.mies ei oo sitä huomannut ilmeisesti ,mut tilanne on nyt se etten saa enää sanottua ekana et rakastan tai jos ukko sanoo et rakastaa niin en aina vastaa tai sanon niin mäkin sua,sehän on helppo sanoa...kun ei vaan pysty.

toi on paska tilanne. kyllä sunkin pitää saada vapaa-aikaa eikä vaan kotona kyykkiä.

mä saan kyllä aina vapaata kun vaan haluan ja mies katsoo lapsia (eikä tietenkään siis lasten aikana juo mitään, vain sillon kun minäkin oon kotona ja lapset jo nukkuu).

sun tilanne on sitten muutaman prosentin parempi kuin mun..mut mun mielestä toi on siltikin liikaa...kaljamahaa pukkaa,naama yms.pöhöttyy,sit tervettä olla aina krapulas..juoma määrät entistä suurempia kun keho niin tottunutta jne.oon omalle miehelle sanonut mut ei haittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja jep:
sun tilanne on sitten muutaman prosentin parempi kuin mun..mut mun mielestä toi on siltikin liikaa...kaljamahaa pukkaa,naama yms.pöhöttyy,sit tervettä olla aina krapulas..juoma määrät entistä suurempia kun keho niin tottunutta jne.oon omalle miehelle sanonut mut ei haittaa.

sen verran mä ymmärrän (vaikka siis täällä ite tyhmiä kyselenkin) että sun tilanteessa ei ole enää mitään normaalia. sun on oman jaksamises takia tehtävä joku radikaali päätös, jos ei miehes sitä ite tee (tuskinpa jos noin piittaamaton). jos juominen näkyy jo ulospäin aletaan olla vaarallisilla vesillä ja sillon ois parempi edes sun ja lapse/lasten hypätä pois kyydistä.

Kyllä mun mielestä on liikaa jos käyttää alkoholia joka viikonlopp. Ei mun mielestä saunakaljaa juoda yhtä enempää. Jos juo enemmän niin ei sitä oikein enää saunakaljaksi voi sanoa, sitten se on jo ihan tavallista kaljoittelua

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä mun mielestä on liikaa jos käyttää alkoholia joka viikonlopp. Ei mun mielestä saunakaljaa juoda yhtä enempää. Jos juo enemmän niin ei sitä oikein enää saunakaljaksi voi sanoa, sitten se on jo ihan tavallista kaljoittelua

no kyllä tää vähän mua kaihertaa. kuitenkin perhe-elämän kannalta suurempi harmi on toi baarireissun jälkeinen krapulapäivä. noista 2-4 kaljasta kun ei tule vielä edes humalaan. että jos jomman kumman tavan (baarireissut tai saunakaljat) saisi pois, niin olis hyvä, molemmat tuntuu ehkä että vähän liikaa.

suurkulutuksen raja ei kuitenkaan miehellä täyty, eikös se ole miehillä 16 annosta/vko?

Yhteistyössä