Onko väliviiva nimistä ihan out?

  • Viestiketjun aloittaja Ristiäiset kohta
  • Ensimmäinen viesti
l
No en koe, että se olisi varsinaisesti urpoa. Olen vaan joskus miettinyt, että miksi? Ketään väliviivallista ei kuitenkaan kutsuta koko nimellä, ni miksi ne ei voi olla erikseen?

Itse en ole edes moista harkinnut, enkä tosiaan keksi mitään syytä miksi niin tekisin.

Tosin en antaisi ilman viivaakaan nimeksi esim Simoeemeli. Sellaiseen kerran törmäsin. :D
 
hei
Alkuperäinen kirjoittaja l:
No en koe, että se olisi varsinaisesti urpoa. Olen vaan joskus miettinyt, että miksi? Ketään väliviivallista ei kuitenkaan kutsuta koko nimellä, ni miksi ne ei voi olla erikseen?

Itse en ole edes moista harkinnut, enkä tosiaan keksi mitään syytä miksi niin tekisin.

Tosin en antaisi ilman viivaakaan nimeksi esim Simoeemeli. Sellaiseen kerran törmäsin. :D
Äläs mene yleistämään, etteikö ketään kutsuttaisi. :D

Ethän vaan ole niitä, jotka kutsuu automaattisesti sitä kaksiosaisen nimen omistajaa vain sillä ekalla nimellä? :D Se se vasta on huvittavaa. Kyllä sitä toistakin nimeä vaan käytetään. ;)

T. Itselläni + miehellänikin kaksiossainen nimi ja molemmat nimet käytössä
 
tyy
Näin joskun vuonna nakit ja muusi lehdessä nimen Nico-Kristian. Eli poika sanoo nimensä aina muodossa "Nico-Kristian väliviivalla, Nico Ceellä ja Kristian Koolla". En antaisi omalle lapselle moista litaniaa, mutta tämä on vapaa maa.
 
Ap
Höh. Mä mietin että väliviivanimi pojalle ois ihana,mutta en nyt tiedä onko se sitten typerää..Itselläkin erikoinen kaksiosainen nimi,mutta käytän vain ekaa osaa siitä. Silti on kiva että nimeni on erikoinen :D Samaa kaavailin lapselleni.
 
Alkuperäinen kirjoittaja l:
No en koe, että se olisi varsinaisesti urpoa. Olen vaan joskus miettinyt, että miksi? Ketään väliviivallista ei kuitenkaan kutsuta koko nimellä, ni miksi ne ei voi olla erikseen?

Itse en ole edes moista harkinnut, enkä tosiaan keksi mitään syytä miksi niin tekisin.

Tosin en antaisi ilman viivaakaan nimeksi esim Simoeemeli. Sellaiseen kerran törmäsin. :D
Kyllä mie ainakin tahdon että mua kutsutaan sillä nimellä mikä mulla on ja minkä sanon... Varsinkin kun mie sen vartavasten siihen muotoon muutin :)
*muoks* Tai sitten mieluummin käyttää vaikka lempinimeä kuin vaan sitä eka nimeä...
 
ekekkkk
Meillä pappi sanoi tuossa muutama vuosi sitten, että nykyään ei suositella enää tuota väliviivaa eli joko reilusti erikseen Anna Maija tai sitten reilusti yhteen Annamaija.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ekekkkk:
Meillä pappi sanoi tuossa muutama vuosi sitten, että nykyään ei suositella enää tuota väliviivaa eli joko reilusti erikseen Anna Maija tai sitten reilusti yhteen Annamaija.
Waaat? :eek:

MIKSI ei suositella? Ei se ainakaan kovin yleinen suositus sitten voi olla, kun väliviivalla kastetaan mukuloita edelleenkin.
MEidän poikaa kutsutaan hyvin usein koko nimellään, paitsi sitä väliviivaa ei toki lausuta :xmas:
 
vieras
Jos itse tykkää niin mikä jottei. Minä ajattelin 16 vuotiaana, että jos joskus saan tytön niin siitä tulee Lotta-Sofia. Olin aivan ihastunut siihen nimeen ja on se minusta edelleenkin kaunis. Mutta lastemme serkku on Lotta-Maria, joten ois senkin puoleen ollut outoa antaa nimeksi. Meidän tytölle kyllä ehdotin nimeksi Sofiaa (vaikka en mitenkään ajatellut edes tuota Lotta-Sofiaa enää silloin) mutta mies ei tykännyt.
 
ekekkk
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja ekekkkk:
Meillä pappi sanoi tuossa muutama vuosi sitten, että nykyään ei suositella enää tuota väliviivaa eli joko reilusti erikseen Anna Maija tai sitten reilusti yhteen Annamaija.
Waaat? :eek:

MIKSI ei suositella? Ei se ainakaan kovin yleinen suositus sitten voi olla, kun väliviivalla kastetaan mukuloita edelleenkin.
MEidän poikaa kutsutaan hyvin usein koko nimellään, paitsi sitä väliviivaa ei toki lausuta :xmas:
Joo, ei tullu tosiaan kysytyksi, että mikäs taho se on, joka moista ei suosittele :) Ei oltu yhdysnimeä antamassa, ni ei sitten sen enempää kiinnostanu, muuten ois ehkä tullu kysyttyäkin.

 
marjaana
No itse en antaisi väliviivallista nimeä. Tunnen muutaman tällä tavalla ristityn, mutta kukaan heistä ei käytä nimeänsä kokonaisuudessaan. Ihan kuin ei olisi osattu päättää, kumman kahdesta mieleisestä nimestä antaisi niin sitten ne on vaan yhdistetty...
 

Yhteistyössä