Onko väärin syödä salaa pillereitä

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
vaikka mies haluaa lasta. Puhuu siitä kokoajan ja alkaa olla jo painostuksen tunnetta. Ollaan puhuttu asiasta, ja itse olen sanonut että ei vielä. Mutta ihan kun ei kuuntelisi.

Ei halua että alotan pillerit, itse taas tahdon alottaa.

"vieras"
Sinu kroppa ja keho, jonka suhteen teet itse päätöksesi. Jos et halua lasta vielä niin miehesi ei voi sinua siihen pakottaa. Tosin, jos hänellä on kova vauvakuume niin sinun pitää hyväksyä se, jos mies haluaa erota ja etsiä uuden puolison, joka on valmis tekemään lapsia.

Sinun pitää keskustella miehesi kanssa vakavasti asiasta kaikilta kanteilta. Ja jos päätätte pysyä yhdessä niin sopia milloin konkreettisesti vauva saa tulla sinunkin puolesta.. Eikä vaan jättää asiaa lojumaan hamaan tulevaisuuteen. Silloin kumpikaan ei tunne oloaan huijatuksi.

"vieras"
On väärin. Mutta myös toisen painostaminen lapsen hankintaan on väärin. Jutelkaa asiasta ja koittakaa päästä johonkin kompromissiin. Miehenkin on helpompi odottaa jos tietää kuinka kauan odotusta on luvassa. Varmaan sulla on joku konkreettinen syy miksi et vielä lapsia halua? Jos taas koko lasten hankinta on epäselvää niin sitten voi olla pahemmankin kriisin paikka suhteessa. Reilua kuitenkin on käsitellä asia rehellisesti eikä lähteä kusettamaan toista osapuolta.

alottaja
Ei halua lähteä kuulema suhteesta, koska olen siitäkin sanonut. Tarvitsen kuitenkin aikaa enkä jatkuvaa painostusta, mitä on siis kokoajan. Aiheuttaa vaan päinvastaisen reaktion minussa.

Yhteistyössä