Onko väärin laittaa 2v kahdeksan jälkeen nukkumaan?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
äippä
Alkuperäinen kirjoittaja En todellakaan tajua:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
meillä parivuotias menee nukkumaan klo 22.30-23 ja herää klo 10-10.30. kotona ei nuku päikkäreitä, mutta autossa nukahtaa usein.
Miksi ihmeessä teillä on noin vääristynyt vuorokausirytmi???
höpöhöpö ei oo vääristynyt vuorokausirytmi. rytmi on juuri passeli meille.
 
äippä
Alkuperäinen kirjoittaja noh:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
Alkuperäinen kirjoittaja saaga:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
meillä parivuotias menee nukkumaan klo 22.30-23 ja herää klo 10-10.30. kotona ei nuku päikkäreitä, mutta autossa nukahtaa usein.
Hui kamala. Eipä siinä omaa aikaa taida jäädä:)
mitä kamalaa tuossa on? toki tyttö on myös iskän kanssa, ja parisen kertaa viikossa mummolassa, jotenka omaa aikaa kyllä on.
mulle olis kamalaa. Mä kaipaan aikaa myös miehen kanssa. Jos lapsi valvoo yhtä pitkään kuin aikuiset, niin milloin teillä harrastetaan seksiä ja jutellaan aikuisten asiat?
lue tarkemmin mitä tuossa viestissä lukee.
 
vieras
Lapsillakin unentarve vaihtelee ja perheiden rytmit on erilaisia. Mitä suotta arvostelemaan muiden rytmiä, jos vaan oma on kohdillaan?

Oma 2v menee nukkumaan 20.30-21 välillä (juuri nyt mies laittamassa häntä unille) ja herää aamusta 7-7.30. Passeli meille kun kahdeksalta lähdetään hoitoon (nyt lomalla). Lisöksi nukkuu päiväunia 1,5-2h.

Isoveljensä 6v sen sijaan käy yöunille 19.30-20.00 ja herää aamuisin klo 7. Ei nuku päiväunia. Moni ihmettelee miten lapsi menee noin aikaisin nukkumaan, mutta hänellä on suuri unentarve ja mielummin me täällä pirteää lasta katsellaan kuin yliväsynyttä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja En todellakaan tajua:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
meillä parivuotias menee nukkumaan klo 22.30-23 ja herää klo 10-10.30. kotona ei nuku päikkäreitä, mutta autossa nukahtaa usein.
Miksi ihmeessä teillä on noin vääristynyt vuorokausirytmi???
Perheitä on erilaisia. Meillä kanssa poika menee nukkumaan joskus 23-23.30 välisenä aikana. Herätään aamusti 10-11 välisenä aikana. Päiväunet joskus viidenmaissa. Mä olen yleensä töistä kotona illalla yhdeksänmaissa ja sitten syödään iltapalaa yhdessä, sylitellään ja vietetään hetki yhteistä aikaa ennen nukkumaan menoa. Tämä aika tosiaan ainoa hetki päivästä, että ollaan kaikki yhtä aikaa kotona. Meille ei todellakaan sopisi päivärytmiin töitten takia se, että poika menisi nukkumaan jo puoli kasilta.

 
Alkuperäinen kirjoittaja En todellakaan tajua:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
meillä parivuotias menee nukkumaan klo 22.30-23 ja herää klo 10-10.30. kotona ei nuku päikkäreitä, mutta autossa nukahtaa usein.
Miksi ihmeessä teillä on noin vääristynyt vuorokausirytmi???
Vääristynyt??

Miks hemmetissä kaikkien pitäs elää saman aikataulun mukaan?
 
noh
Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
Alkuperäinen kirjoittaja noh:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
Alkuperäinen kirjoittaja saaga:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
meillä parivuotias menee nukkumaan klo 22.30-23 ja herää klo 10-10.30. kotona ei nuku päikkäreitä, mutta autossa nukahtaa usein.
Hui kamala. Eipä siinä omaa aikaa taida jäädä:)
mitä kamalaa tuossa on? toki tyttö on myös iskän kanssa, ja parisen kertaa viikossa mummolassa, jotenka omaa aikaa kyllä on.
mulle olis kamalaa. Mä kaipaan aikaa myös miehen kanssa. Jos lapsi valvoo yhtä pitkään kuin aikuiset, niin milloin teillä harrastetaan seksiä ja jutellaan aikuisten asiat?
lue tarkemmin mitä tuossa viestissä lukee.
luin kyllä, mutta en nyt ihan älynnyt, että onko lapsi isällään vai elättekö parisuhteessa. No, ei sillä niin väliä. Enkä mä mitenkään halunnut arvostella, jokaisella perheellä on oma rytminsä. Kyselin vaan kiinnostuneena ja totesin, että tuo olis MULLE kamalaa:)
 
hei
5vee menee 20-22 välillä nukkumaan näin kesällä, kun kerhot alkaa menee 21 mennessä. Teini valvoo RAIVOSTUTTAVAN myöhään. vähintään 23 on kello kun menee. Oma aika miehen kanssa olisi ihanaa joskus..
Tämän takia mietimmekin muuttamista isompaan ja mahdollisesti kahteen kerrokseen, koska nykyään ei saa yhtään omaa aikaa. Olisipa vaan asuntojen hinnat halvemmat täällä pk-seudulla :(
 
Täh?? Siis mikä kysymys tuo nyt on? Miten se nyt voisi olla väärin??

Meillä menee molemmat nukkumaan tuohon aikaan, 19:30-20:30 joka ilta. Heräävät aamulla 6:00-7:30 ja pienempi nukkuu päikkärit, 5 vee ei enää.
 
Meidän vääristyneessä perheessä vääristynyt 3 v valvoo näin kesälomalla kello 23-24 asti. 5 v samoin, nyt kun palasi taas kotiin reissultaan.

Arkena teen väärin lapsiani kohtaan ja laitan heidät petiin kello 20 maissa. Siis silloin, kun aamulla noustaan päiväkotiin ja kouluun/töihin.

:xmas:
 
vieras
Meillä 1,5v. menee unille 19.30-20 ja herää 06-07. Nukkuu myös 2-3h päikkärit. Hänen rytminsä vaan muotoutuu näin, jollei ajoissa pääse unille on tosi äkäinen. Ja vaikka unillemeno olisin myöhemmin niin silti herää 06-07. Tyttö ottaa itse unirätin kun on väsy ja sanoo että menee aa-aa...
 
puddighinu
Meidän tyttö on mennyt klo 20 nukkumaan siitä lähtien kun laitokselta kotiin tultiin, ja herännyt kuuden aikoihin. Tietty vauvana söi yöllä, kerran yössä, ja senkin unissaan. Jos laittaa myöhemmin nukkumaan niin koko yö menee hyöriessä ja pyöriessä, ja herää jo viiden aikaan äkäisenä kuin persiiseen ammuttu karhu.
 
äippä
Alkuperäinen kirjoittaja noh:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
Alkuperäinen kirjoittaja noh:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
Alkuperäinen kirjoittaja saaga:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
meillä parivuotias menee nukkumaan klo 22.30-23 ja herää klo 10-10.30. kotona ei nuku päikkäreitä, mutta autossa nukahtaa usein.
Hui kamala. Eipä siinä omaa aikaa taida jäädä:)
mitä kamalaa tuossa on? toki tyttö on myös iskän kanssa, ja parisen kertaa viikossa mummolassa, jotenka omaa aikaa kyllä on.
mulle olis kamalaa. Mä kaipaan aikaa myös miehen kanssa. Jos lapsi valvoo yhtä pitkään kuin aikuiset, niin milloin teillä harrastetaan seksiä ja jutellaan aikuisten asiat?
lue tarkemmin mitä tuossa viestissä lukee.
luin kyllä, mutta en nyt ihan älynnyt, että onko lapsi isällään vai elättekö parisuhteessa. No, ei sillä niin väliä. Enkä mä mitenkään halunnut arvostella, jokaisella perheellä on oma rytminsä. Kyselin vaan kiinnostuneena ja totesin, että tuo olis MULLE kamalaa:)
siis tuossahan lukee, että tyttö on iskän KANSSA. lapsen ollessa iskän kanssa mulla on omaa aikaa. yhteistä aikaa meillä on tytön ollessa mummolassa.
 
minä
Täällä vääristyneessä perheessä 2v. menee nukkumaan klo 21.30-22 ja herää aamulla n.9.30-10. Nukkuu päiväunet n. kello 14-15 alkaen tunnin pari. On kotihoidossa. Mua ei haittaa vaikka omaa aikaa ei illasta paljoa jääkään, mieluummin nukun aamulla pitkään.
 
Vieras
Meillä 6- ja 4-vuotiaat menevät nukkumaan 19.30-20.00. Seitsemältä aletaan iltahommiin ja sängyssä ollaan vähän seitsemän jälkeen. Herätään aamulla kuuden maissa ja lähdetään tarhaan/kouluun.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
Alkuperäinen kirjoittaja noh:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
Alkuperäinen kirjoittaja saaga:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
meillä parivuotias menee nukkumaan klo 22.30-23 ja herää klo 10-10.30. kotona ei nuku päikkäreitä, mutta autossa nukahtaa usein.
Hui kamala. Eipä siinä omaa aikaa taida jäädä:)
mitä kamalaa tuossa on? toki tyttö on myös iskän kanssa, ja parisen kertaa viikossa mummolassa, jotenka omaa aikaa kyllä on.
mulle olis kamalaa. Mä kaipaan aikaa myös miehen kanssa. Jos lapsi valvoo yhtä pitkään kuin aikuiset, niin milloin teillä harrastetaan seksiä ja jutellaan aikuisten asiat?
lue tarkemmin mitä tuossa viestissä lukee.
Joillakin aikuiset käy nukkumaan vasta puolilta öin. Ja sitä omaa aikaa voi olla myös aamuisin kun lapset nukkuu itseä pidempään. Minusta on ainakin kiva joskus juoda aamukahvit rauhassa.

 
emännyys
Meillä pienimmät aloittavat iltatoimet jo klo19 ja nukkuvat jo klo20.00. Koululaiset ovat nukkumassa/sängyissään 20.30. Tästä ei koulun aikana jousteta sitten yhtään! Ei ole mikään ihme että luokat ovat häirikkölapsia täynnä-->lapset eivät nykyään nuku riittäviä yöunia. Keskittymiskyky ja kaikki kärsii!
 
aaa
Mitäs väärää siinä on?
Meillä 2v nukkuu 2h päikyt ja menee nyt kesällä vasta 10:ltä petiin koska aiemmin vietynä kukkui hereillä kauan.
Sit kun esikon koulu alkaa niin menee 20.30 varmaan petiin.
 

Yhteistyössä