Onko väärin laittaa 2v kahdeksan jälkeen nukkumaan?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja sekoboltsi tilhi:
Alkuperäinen kirjoittaja Anselmiini:
Mihin aikaan teillä oikein herätään, jos 20.00 ollaan jo nukkumassa?!
jätkä menee nukkumaan klo 20-20,30 ja herää aamulla 06.00-07.20
silloin pysyy parhaiten päivärytmi, syömiset ja päikkärit.. en mie ymmärrä miks pitäis aamulla nukkua pitkään..
Meillä mennään siksi myöhään nukkumaan, että isä tulee säännöllisesti melko myöhään illalla töistä ja haluaa olla mukana lapsen iltatoimissa. Ja tietenkin vastaavasti hän menee aamulla myöhään töihin. Ei sitä aikaista nukkumaanmenoa mun mielestä kannata pitää minään arvona sinänsä.
 
shihtzu
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Mä olen tuota aikaisin nukkumaan menoa miettinyt, että miten toisten lapsen menee niin aikaisin..
Meillä ihan siksi, että ovat väsyneitä. :D
Meillä on kyllä monesti 19 jälkeen väsynyt, mutta jos silloin laitan nukkumaan, niin herää reilun tunnin päästä ja sitten sitä ei enää saakaan nukkumaan ennen puoltayötä, joten siksi meillä venytetään iltaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Mä olen tuota aikaisin nukkumaan menoa miettinyt, että miten toisten lapsen menee niin aikaisin. Meillä 10-kuinen menee nukkumaan 21-22, joskus jopa myöhemmin ja herää kuitenkin 6-7 aikaan aamulla. Nukkuu tosin kahdet päikyt, mutta nekin on mitä sattuu, toiset yleensä hieman pidemmät ja toiset lyhyet.
On iltavirkkuja ja -torkkuja vissiin lapsissakin:) Meillä vaan lapset on illasta väsyneitä, en näe syytä valvottaa heitä. Esikoinen tänään meinasi kuudelta istualleen nukahtaa :heart: Ja tänään viel päikytkin nukkui. Pikkunen nukkuu vielä myös kahdet päikkärit.

Meidän lapset on todella, todella vilkkaita, siis juoksevat ihan koko päivän eestaas, kai he sitten kuluttavat itsensä loppuun =)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Mä olen tuota aikaisin nukkumaan menoa miettinyt, että miten toisten lapsen menee niin aikaisin. Meillä 10-kuinen menee nukkumaan 21-22, joskus jopa myöhemmin ja herää kuitenkin 6-7 aikaan aamulla. Nukkuu tosin kahdet päikyt, mutta nekin on mitä sattuu, toiset yleensä hieman pidemmät ja toiset lyhyet.
Ootko kokeillut laittaa aikaisemmin unille? Meillä poika herää kans joka aamu samaan aikaan, riippumatta mihin aikaan sen laittaa unille. Saa siis yöhön pituutta, kun pistää vähän aikaisemmin petiin :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Mä olen tuota aikaisin nukkumaan menoa miettinyt, että miten toisten lapsen menee niin aikaisin..
Meillä ihan siksi, että ovat väsyneitä. :D
Meillä on kyllä monesti 19 jälkeen väsynyt, mutta jos silloin laitan nukkumaan, niin herää reilun tunnin päästä ja sitten sitä ei enää saakaan nukkumaan ennen puoltayötä, joten siksi meillä venytetään iltaa.
No se on varmaan teille sitten hyvä vaihtoehto. =) Meidän lapset on aina menneet ajoissa nukkumaan, paitsi ihan pikkuvauvana, mutta nyt on näin hyvä. Eivätkä aamulla nuku yhtään sen pidempään vaikka yrittäisi iltaa venyttää.. eilen ilta venyi 2-vuotiaalla yhdeksään ja 3-vuotiaalla jonnekin puoli kymmeneen ja ennen kuutta olivat jo pystyssä... :p
 
Beep
Meillä lapset ovat aamuvirkkuja ja äiti on toisinpäin. :kieh:

3v ja 1v menee nukkumaan 19-20 välissä ja heräävät viimeistään kuudelta, ihan itsekseen ja näin on 3v:n rytmit olleet aina. Pikkuinen seuraa sit perässä kun 3v kyllä herättää koko huushollin.
 
immu
Meillä tyttö meni kahden vanhana nukkumaan viimeistään 19.30, nukkui tunnin päikkärit ja yleensä yöllä kellon ympäri.
Nyt 4 -vuotiaana viimeistään 20.30 sängyssä, nukahtaa yleensä tosi nopeasti ja edelleen nukutaan kellon ympäri :)
 
Meillä 1, 2 ja 7 vuotiaat pojat menevät nukkumaan 19.30-20 välisenä aikana ja heräävät aamulla n.klo 7.00 (joskus aiemmin eli jopa puolelta, joskus myöhemmin, pisimmillään ovat nukkuneet varttia vaille kahdeksaan). Kaikki lapset heräävät aina samaan aikaan, koska jos yksi herää niin se herättää sitten koko poppoon.. 1v nukkuu 2-3h päiväunia, 2v nukkuu n. 1h päiväunia.
 
Meillä 1v8kk menee nykyään 20 aikaan ja herää 6 pintaan. Päikkärit 1-2h. Alussa se nukahti 23 jälkeen, siitä on aikaa myöten ettiny parhaan rytmin ja nyt se on tuo 20. Onhan nääkin lapsikohtasia juttuja, ei oo mun mielestä sen kummempaa se että menee nukkumaan aikasemmin kun sekään myöhempi aika.
 
Meillä kuopus 1v4kk nukahtaa joka ilta aika tarkkaan klo 20-20.30, esikoinen 3½v samoihin aikoihin jos ei ole nukkunut päiväunia, jos on torkut ottanut niin nukkumaanmeno venyy klo 21 pintaan. Heräävät aamulla klo 7.30-8, joskus nukkuvat vähän pidempäänkin. Pienempi nukkuu yhdet päiväunet kestoltaan n.2h, isompi nukkuu päikkärit satunnaisesti, useimmiten ei nuku mutta lepää muuten. Muksut on tuohon aikaan jo niin väsyneitä, että nukahtavat yleensä muutamassa minuutissa-vauhdikkaita ja meneviä lapsia molemmat ja väsyttävät itsensä kun päivän juoksevat.
 
vieras
Meillä iltapalat ja pesut alkaa 20-20.10 ja sängyissä puolen jälkeen. Joskus saattaa venyä muiden menojen takia jopa lähemmäks kymmentä.
Mun kaveriperhe (4,5v ja 2,5v lapset) on muutamia kertoja olleet meillä saunomassa illalla, ni ovat saattaneet lähtee kotiin vasta vähän ennen puolta yötä (ja lapset hereillä olleet kokoajan). Sitä vähän kummastelen, meillä yleensä muksut menee kyllä nukkumaan viim. 21 jos on vieraita.
 
v
No ei. Riippuu ihan lapsen rytmistä. Meillä mennään nukkumaan 21.30 - 22.00 ja herätään kasin jälkeen. Päiväunia torkkuu jos ollaan sopivasti autolla liikkumassa tai vaunuilemassa niin puolisen tuntia.
 
vieras
Meillä 3v menee nukkumaan 19.30-21.30 välillä. Ihan riippuu siitä onko päivällä nukkunut päiväunet. Jos on nukkunut niin menee sänkyyn klo21 viimeistään ja nukahtaa usein vasta 22 aikaan.
Jos ei ole päikkiksiä nukkunut, niin on sängyssä bviimeistään klo 20 ja nukahtaa heti. Klo 19.30 on aikaisin jolloin annan hänen menää nukkumaan.
 
äiti
meillä neiti 1v8kk nukahtaa 20-22 ja jos aamulla kiekkuu jo 6 aikaan ylhäällä niin laitan kyllä uudestaan petiin maitopullon kanssa ja nukkuu viellä 8 -9 asti. päiväunet nukahtaa siinä klo.12-14 ja nukkuu 2-3h
 
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Meidän lapset on aina menneet ajoissa nukkumaan, paitsi ihan pikkuvauvana, mutta nyt on näin hyvä. Eivätkä aamulla nuku yhtään sen pidempään vaikka yrittäisi iltaa venyttää..
Meillä myös näin, eskarilainen on vasta pari vuotta pystynyt joskus valvomaan pidempään (siis ei yksinkertasesti itse jaksanut, halusi nukkumaan), pitkään meni 19.30 nukkumaan. Aamulla on aina ollut 6 viimestään 7 pystyssä (joskus jopa 5 jälkeen...) vaikka kuinka koittais illalla myöhempään laittaa nukkumaan. Nyt menee yleensä 20.30 maissa nukkumaan ja nukahtaa heti.

Nuorempi (1v4kk) on yleensä 19.30 mennessä sängyssä ja nukahtaa samantien. Aamulla yleensä herää 6 jälkeen, mut joskus yllättää ja saattaa nukkua jopa 7.30 asti, harvoin tosin... Jos siskoaan seuraa niin tuskin kovin nopeasti rupee nukkumaan meno myöhästymään... Katsotaan =)

Ja päikkäreitä nukku tuo vanhempi 5v asti, nykyään enää harvemmin nukahtaa. Nuorempi nukkuu 1,5-3h päivästä riippuen.

Mutta mitään pahaa ei ole siinä että 2v menee 20.00 nukkumaan, mielestäni ihan normaaliaika :D
 

Yhteistyössä