Onko vaarallista jos 4v maistaa kossukolaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voi ei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ja miksi sai käsiinsä, oli MUN kamala moka, eli sekoitin kokislasit, katsotaan leffaa, tein popparit ja kokikset ja menin sekaisin laseissa.. Jes, ampukaa mut nyt sitten. Tajusin kyllä heti, mutta ehti maistamaan pienen hörpyn.

No tuskin pieni huikka vaaraksi on, mutta minua ainakin kummastuttaa tämä sinun drinkkisi keskellä päivää... Tai no kai siinä yhdessä drinksussa on saman verran alkoholia kuin esim. yhdessä siideripullossa, jonka eräs tuttavani sanoo juovansa ennen viikkosiivousta. Mä kyllä mieluummin joisin siivoussiiderini siivouksen jälkeen. Palkinnoksi tehdystä työstä. Tapansa kullakin.

Jos lapsi on juonut kulauksen vahvaa alkoholijuomaa tai alle 1 ml/kg viinaa, 4 ml/kg viiniä tai 8 ml/kg olutta, häntä voi tarkkailla kotona noin kahden tunnin ajan. Ensiapuna voi antaa sokeria tai muuta makeaa verensokerin laskun ehkäisemiseksi. Jos lapselle kehittyy humaltumisoireita tai nielty määrä on suurempi, hänet tulee toimittaa lääkäriin.

lainattu myrkytystietokeskuksen sivulta!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ja miksi sai käsiinsä, oli MUN kamala moka, eli sekoitin kokislasit, katsotaan leffaa, tein popparit ja kokikset ja menin sekaisin laseissa.. Jes, ampukaa mut nyt sitten. Tajusin kyllä heti, mutta ehti maistamaan pienen hörpyn.

Mä en kyl sori vaan ymmärrä miks pitää kokislasissa olla kossua tähän aikaan päivässä jos lapsen kanssa yhdessä katsotaan leffaa. Enkä mä yleensä ole edes nipo näissä asioissa. Äitin henki haisee sit pahalle... :X

Alkuperäinen kirjoittaja taikatassu:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Ei tietenkään. Monethan antaa lapsille alkoholia vähän unilääkkeeksikin. Nukkuvat paremmin ja vanhemmat saavat omaa aikaa, joten kaikki voittavat.

Siis mitä? En kyllä tollasta ole koskaan kuullut!! Huh mitä porukkaa!! |O

Mummini sanoi että joskus ollaan kastettu vauvan tutti rommiin..tai johonkin vastaavaan..
Ja jotku idiootit todellakin ovat puskeneet lapsiensa iltamaidon sekaan jotain alkoholi pitoista.

Alkuperäinen kirjoittaja taikatassu:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Ei tietenkään. Monethan antaa lapsille alkoholia vähän unilääkkeeksikin. Nukkuvat paremmin ja vanhemmat saavat omaa aikaa, joten kaikki voittavat.

Siis mitä? En kyllä tollasta ole koskaan kuullut!! Huh mitä porukkaa!! |O

Mummo anto viskii/konjakkia meille teelusikallisen yskänlääkkeeks aina, vanhankansan hoitomenetelmiä, ei oo niin vaarallista.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos lapsi on juonut kulauksen vahvaa alkoholijuomaa tai alle 1 ml/kg viinaa, 4 ml/kg viiniä tai 8 ml/kg olutta, häntä voi tarkkailla kotona noin kahden tunnin ajan. Ensiapuna voi antaa sokeria tai muuta makeaa verensokerin laskun ehkäisemiseksi. Jos lapselle kehittyy humaltumisoireita tai nielty määrä on suurempi, hänet tulee toimittaa lääkäriin.

lainattu myrkytystietokeskuksen sivulta!

Annoin tikkarin lapselle. Tarkkailen.

Ja ei ole voinut nousta mikään päähän kun en ole lasista mitään vielä itse maistanut.
Anteeksi erikoisuuteni mutta kyllä minä saatan joskus ottaa kahvin kanssa liköörin päivällä tai lounaan kanssa viiniä tai leffan kanssa siiderin tai tällaisen kossukolan. Humalaan sen sijaan en juo itseäni koskaan.

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Jos tähän aikaan päivästä ottaa tuollaisen drinkin, niin kyllä se ryyppäämisen puolelle menee...

jos vaan yhden ottaa (oli se aika mikä hyvänsä päivästä) niin miten menee ryyppäämisen puolelle? Voi jessus näitä jeesustelijoita sädekehä pään päällä....

Mitä eroa sillä on ottaako isi saunan päälle oluen vai äiti ulkoilun päälle oman paukun. Ei kai nimimerkki "voi ei" tahallaan lapselleen hömpsyä antanut kun kerran täältäkin tuli apua kysymään. Tuskin lapselle yhdestä suullisesta haittaa on. Jokainen rentoutukoot omalla tavallaan! Kun äiti voi hyvin, niin lapsikin voi hyvin!

Yhteistyössä