onko uita äitejä joiden 1v syövät yöllä?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ellu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mikset vain jätä syöttämättä, mä lopetin 7kk ikäisellä, alle viikossa oppi tosi kivuttomasti.

Yli 1v lapsella saa olla nälkä mun puolestani yöllä, mutta ruokaa ei tule, ei myöskään 2 vuotias meillä syö öisin. Kyllä se ruoka otetaan sitten päivällä ja syödään maha täyteen, ettei yöllä tarvitse.
En ala väittelemään asiasta, mutta liian jyrkkä ei kannata olla. Joskus voi aikuisellakin olla jano yöllä ja silloin on vaan juotava.
jano on eriasia, silloin juodaan mukista vettä.
 
lisäys
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ellu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mikset vain jätä syöttämättä, mä lopetin 7kk ikäisellä, alle viikossa oppi tosi kivuttomasti.

Yli 1v lapsella saa olla nälkä mun puolestani yöllä, mutta ruokaa ei tule, ei myöskään 2 vuotias meillä syö öisin. Kyllä se ruoka otetaan sitten päivällä ja syödään maha täyteen, ettei yöllä tarvitse.
En ala väittelemään asiasta, mutta liian jyrkkä ei kannata olla. Joskus voi aikuisellakin olla jano yöllä ja silloin on vaan juotava.
jano on eriasia, silloin juodaan mukista vettä.
tai pullosta jos ei osaa vielä mukista ottaa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja jozzy82:
Mä sain esikoisen aikaan hirveen saarnan nuihin yösyöttöihin liittyen, mut sä itse tiedät parhaiten miten niitten syöttöjen kanssa teet.
Meillä mies on hoitanu "yösyötöt" eli heränny laittamaan pojalle tuttia suuhun ja nukuttamaan nyt kun on yösyöttöä yritetty lopettaa. Ja mä siis imetän. Ja me mentiin niin, et illalla saa maidon, muut heräämiset kuitataan tutilla. 4-5 aikaan kun herää ja on jo selvästi nälkäinen ni annan maidon ja nukutaan 7-8 asti. Kyllähän se aina huutamista aluksi on, mut muutamassa yössä onnistui nuo muut syötöt jättää pois (ennen oli vähintään puoliltaöin ja n. 2 aikaan syötöt).
Katoin muuten, et meillä on lähes saman ikäiset lapset :)
No mä kans mietin että pitäisikö tuon miehen hoitaa yöt, niin tyttö ei yhdistäisi mua siihen pulloon tai jotain... Yleensä ensin annan sen tutin ja sitten vasta jos ei rauhoitu niin maidon.

Ehkä se on vaan rajusti yritettävä että söisi vaan illalla ja aamulla. Meillä oltiin hetki sitä, mutta kun oppi kuukausi sitten kävelemään, niin tuli tämä takapakki.
 
Miä lopetin tissin annon yöllä just vuoden iässä...ymmärsi sillon jo jonkin verran puhetta ja oli musta helpompi vaikka hanttiin pistikin ja heräs 2 viikkoa 4-5 maissa,kun siihen aikaa oli tottunut maidon saamaan. Mut meillä oli kaiken´laista muutakin mahavaivaa jne noissa öissä ja siks oli pakko lopettaa... jos ite jaksat antaa maitoo,niin anna vaan... neuvolantädille ei tarvi kertoo kaikkee ;)
 
:)
Meillä lopetti yötissitelyn noin 1 v 8 kk iässä. Olin raskauden vuoksi huonouninen ja nukuin pari yötä sohvalla rauhassa ja mies hoiti lapsen yöheräilyt. Sen loppui pääsääntöisesti yötissin pyytäminen. Pari kertaa saattoi yrittää, mutta kerroin vain, että nyt on yö ja nyt nukutaan.

Aamullakaan ei saanut maitoa makuuhuoneessa vaan tultiin olohuoneeseen/keittiöön, välillä aamumaito unohtui myöhemmäksi ja välillä lapsi halusi sen heti kun noustiin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja emmy83:
olen kyllä yöllä antanut vettäkin, ja se auttaa hetken.. Kai mä sitten olen vain laiska... :(
Eei, vaan toiset lapset on vaativampia. Vaikka minun oppi 7kk iässä, sun lapsi ei välttämättä tyydy yhtä helposti samaan... Tottakai se on raskaampi äidille.
 
niin on vaan niin huono olo, kun mietin että toinen oikeasti tuntuu nälkäiseltä ja se pitäis jättä pois. Itse olen rv 13 raskaana, niin oma olokin on aika väsynyt... Mutta ihana kuulla kannustavia kommenteja. näillä taas jaksaa. Kiitos
 
meillä juodaan kerran yössä maitoo. (poika kohta 9kk )Ja olen sen ajatellut lopettaa ens viikonloppuna. Muutama yö siinä saattaa mennä et valvotaan ja itketään. Toivon mukaan sitten nukutaan yötkin paremmin. ja syödään päivällä reippaammin. :) en aijo jättää lasta yksin itkemään vaan sitten valvon minäkin ja otan syliin ja lohdutan niin hyvin ku voin. :heart:
 
tissitakiainen
Meillä syö 1 v. vaihtelevan määrän kertoja öisin. Nyt kun tekee hammasta, syö useammin taas. Viikko sitten nukkui monta yötä korkeintaan yhdellä nopealla tissityksellä. Sitä ennen taas oli kausi, että heräsi n. 4-5 aikaan aamusta roikkumaan tissille puolesta tunnista tuntiin. Yritti silloin kyllä nousta ylöskin, eli oli todella herännyt jo "aamuun". Mielummin otan nuo parit nopeat syötöt (joiden aikana en aina edes herää - en oikeasti osaa aamulla sanoa montako kertaa olisi herännyt yöllä), kun sen yhden aamuöisen maratoonin...

En ota stressiä siitä, miten muilla mennään. Meillä mennään näin. :) Joskus väsyttää, mutta useimmiten olo on yön jälkeen ihan levännyt. Poika nukkuu vieressäni.
 
meillä
kumpikin lapsi jättänyt itse yösyönnit pois. Esikoinen 1 v 2 kk iässä ja kuopus pari viikkoa aiemmin.

Minä en nähnyt mitään ongelmaa siinä, että lapsi söi pullollisen aamuyöstä ja nukkui sikeästi pitkälle aamuun. Ihan nälkäänsä heräsivät. Ja minä en tosiaan halunnut keitellä aamupuuroja ennen kuutta...
 
Maaemo
Kyllä siellä neuvolassa kannattaa jutella asiasta. Meidän paikkakunnalla saa, kun neuvolassa ottaa puheeksi, unikouluttajan (perhetyöntekijä) kotiin opastamaan unikoulun pitämisessä. Käydään läpi lapsen persoonalliset tavat, ruokailut jne. ja niiden pohjalta suunnitellaan yksilöllinen unikoulu johon tämä asiaan perehtynyt henkilö sitten yksityiskohtaisesti opastaa! Todellakin pyydän itse neuvolasta apuja jos ei yösyönnit ole jääneet meillä viimeistään 7-8kk mennessä. Nytkin syö enimmäkseen enää 4-6 maissa kerran 5kk miehen alku. Vain sairastaessaan syönyt useammin. Ja jos herää yöllä aikaisin niin yritän ensin aina nukuttaa muilla keinoin. Ei lapsella aina ole nälkä kun se herää vaikka maitoa huolisikin. Tottumuksesta ennemminkin. Vaikka jokainen tuntee lapsensa parhaiten. Oon vain ite huomannut että tarjosin aikaisemmin tissiä liian helposti öisin kaikkiin huiskimisiin ja höpöttelyihin. Itse ainakin jaksan olla parempi äiti kun saan levätä tarpeeksi. Mutta ihmiset on erilaisia, toiset pärjää vähemmällä unella ja toiset vähemmällä ruoalla.
 
m
meidän poika joisi varmaan vieläkin maitoa öisin jos en olisi raakasti hommaa lopettanut! vuoden ja 2kk iässä huuti pulloamonta kertaa yössä ja olisi juonut niin paljon kuin vain antoi.. testasin pikkuhiljaa et laitoin vaan ihan tilkan pullon pohjalle ja poika joi ja jatkoi uniaan. ei siis nälkäänsä huutanut vaan kai jäänyt tavaksi. pari yötä meni kiukutessa, mutta sen jälkeen nukkunut tosi hvin.
 
RP
Alkuperäinen kirjoittaja emmy83:
onko meidän tyttö ainoa joka syö vielä öisin maitoa? Mä en tiedä mitä tekisin sen kanssa. Alkaa keinot ja oma jaksaminen loppua hänen kanssaan.
Mitäs ressaat, anna maitopullo yöllä, aikaa ei kauan mene ja sen jälkeen takas maate. Ei enää eskarissa maitoa huoli!
 
ninnu
Joo, meillä on syöneet kaikki öisin vielä vuosikkaana ainakin kaksi kertaa ja sitten muuten vaan heräilleet noin kahden tunnin välein tuohon noin kolmivuotiaaksi. Noin puolitoistavuotiaana jättivät maitohömpsyt ja tissit pois ja siirtyivät vesihörppyihin tai pelkkään tuttiin. Viim.2,5-vuotiaana sit tuttikin pois ja tosiaan sitten lähempänä kolmea vuotta alkaneet nukkua täysiä öitä. Unikoulua yritettiin eri aikoina eri tavoin ja eri ihmisten toteuttamina, mutta eivät toimineet.
 
Vieras
Meillä vajaa puolitoistavuotias saa aamuyöpullon ja joskus aiemminkin puoli pulloa maitoa. Esikoisen kanssa sama juttu reilu parivuotiaaksi; kun siirtyi isojen sänkyyn niin lapselle oli jo helppo selittää että sinne ei pulloja oteta. Kivuttomasti jäi pois.

Jos se pullon antaminen teille on ok, niin anna toki. 1-2v on muutenkin niin tiivistahtisen oppimisen vuosi että mieluusti annoin omani tuolta osin olla vauva vielä. Tuttia ei ole ollutkaan ikinä.

Eikä siellä neuvolassa todella ole pakko kaikkea kertoa tai kaikkien niiden antamien ohjeiden mukaan ylipäätään mennä..:)
 
meil
Kyllä mä imetän 1-vuotiasta vielä öisin ja välillä useammankin kerran yössä. Neuvolassakin oli siitä viimeksi puhetta, mutta ei terkka siihen mitään ihmeellistä kommentoinut.

Esikoinen jätti yösyömiset vähän yli vuoden ikäisenä ja pian sen jälkeen lopetettiin imetys kokonaankin.
 

Yhteistyössä