Onko typerää laittaa työntekijöille taas herkkukori joululahjaksi?

Alkuperäinen kirjoittaja hienoo:
onpa arvokas lahja.saako udella minkäalan yrittäjä olette?
Pienehkö isäni yritys jossa itsekin töissä, ei kovin montaa työntekijää mutta sitäkin arvokkaampia meille, eli lahja on kiitos vuoden raskaasta työstä :) Rakennusalan puolelle tuo taitaapi mennä.
 
Maamikki
Entäs vaikka leffalippuja, varmasti ainakin joku perheen jäsen ne käyttäisi?
Ja siis niitä saa erikokoisia sarjalippuja, ois varmasti sullekin helpompaa kuin kasata ne korit? Mietin vaan et jos viime joulunakin annoit herkkukorit?
 
noei
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:
Ajattelin laittaa tänä vuonna koriin punaisen mariskoolin (ehkä niitä voi edes jouluna pitää jos ei muuten tykkää tai laittakoot sit eteenpäin..), 2 käsipyyhettä, suklaata, texmex-aiheisia juttuja, esim. tacokuoria, salsaa, juustodippiä, maustepusseja.. mitä niihin nyt sitten keksii laittaakaan.
Minusta texmex-ruoka on aika eksoottinen valinta vai tiedätkö, että porukka tykkää siitä? Itse toki syön sitä mielelläni, mutta tiedän monia, joille ei niin maistu maustettu ruoka.
Itse laittaisin ennemmin kahvipaketin ja joulupipareita ja glögiä, on jotenkin jouluisempaa kuin tacokuoret. Vaikka sitten tylsää.
joo ei. texmex ja joulu??? haloo. laita jotain normia tai sitten jotain ihan muuta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Maamikki:
Entäs vaikka leffalippuja, varmasti ainakin joku perheen jäsen ne käyttäisi?
Ja siis niitä saa erikokoisia sarjalippuja, ois varmasti sullekin helpompaa kuin kasata ne korit? Mietin vaan et jos viime joulunakin annoit herkkukorit?
kannatan leffalippuja!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oho, aika hintavan herkkukorin aiot tehdä - tuo punainen mariskooli on minikokoisenakin usean kympin hintainen. Mikset vain anna lahjaksi lahjakorttia johonkin tavarataloon, esim. sokokseen, josta jokainen löytää varmasti jotakin tarpeellista? Muuten kiva idea antaa työntekijöilleen lahja, kuulostat kivalta pomolta :)
En sentäs pomo ihan :) Lahjakorteista taitaa mennä vero? Siks mieluummin annetaan jotain tälläistä..
 
Alkuperäinen kirjoittaja noei:
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:
Ajattelin laittaa tänä vuonna koriin punaisen mariskoolin (ehkä niitä voi edes jouluna pitää jos ei muuten tykkää tai laittakoot sit eteenpäin..), 2 käsipyyhettä, suklaata, texmex-aiheisia juttuja, esim. tacokuoria, salsaa, juustodippiä, maustepusseja.. mitä niihin nyt sitten keksii laittaakaan.
Minusta texmex-ruoka on aika eksoottinen valinta vai tiedätkö, että porukka tykkää siitä? Itse toki syön sitä mielelläni, mutta tiedän monia, joille ei niin maistu maustettu ruoka.
Itse laittaisin ennemmin kahvipaketin ja joulupipareita ja glögiä, on jotenkin jouluisempaa kuin tacokuoret. Vaikka sitten tylsää.
joo ei. texmex ja joulu??? haloo. laita jotain normia tai sitten jotain ihan muuta.
Nuoria tyyppejä keille kori menee, en tiedä innostuuko sit niin sekametelipussista ja rusinoista?
 
Greippi
Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:
Alkuperäinen kirjoittaja noei:
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:
Ajattelin laittaa tänä vuonna koriin punaisen mariskoolin (ehkä niitä voi edes jouluna pitää jos ei muuten tykkää tai laittakoot sit eteenpäin..), 2 käsipyyhettä, suklaata, texmex-aiheisia juttuja, esim. tacokuoria, salsaa, juustodippiä, maustepusseja.. mitä niihin nyt sitten keksii laittaakaan.
Minusta texmex-ruoka on aika eksoottinen valinta vai tiedätkö, että porukka tykkää siitä? Itse toki syön sitä mielelläni, mutta tiedän monia, joille ei niin maistu maustettu ruoka.
Itse laittaisin ennemmin kahvipaketin ja joulupipareita ja glögiä, on jotenkin jouluisempaa kuin tacokuoret. Vaikka sitten tylsää.
joo ei. texmex ja joulu??? haloo. laita jotain normia tai sitten jotain ihan muuta.
Nuoria tyyppejä keille kori menee, en tiedä innostuuko sit niin sekametelipussista ja rusinoista?

No pähkinöistä pitävän kaikki, nuoret ja vanhat ; ) Ja suklaasta.
Mutta siis meinasit laittaa johonkin nuoreen kotiin Mariskoolin ja käsipyyhkeitä? Se on minusta jo kummallisempi juttu kuin glögipullo ja kahvipaketti...

 
Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oho, aika hintavan herkkukorin aiot tehdä - tuo punainen mariskooli on minikokoisenakin usean kympin hintainen. Mikset vain anna lahjaksi lahjakorttia johonkin tavarataloon, esim. sokokseen, josta jokainen löytää varmasti jotakin tarpeellista? Muuten kiva idea antaa työntekijöilleen lahja, kuulostat kivalta pomolta :)
En sentäs pomo ihan :) Lahjakorteista taitaa mennä vero? Siks mieluummin annetaan jotain tälläistä..
Kyllä kaikista kalliimmista lahjoista pitää maksaa vero (noin 100e). Mutta lahjakortit summaan katsomatta. Ainakin tämän mukaan http://plaza.fi/ajassa/talous/verotus/verojuristi-vastaa/verojuristi-vastaa-onko-tyonantajan-antamasta-lahjasta-maksettava-veroa
 
tt
Lahjakortit karsiutuu pois just tuon veron takia. Harvoin työntekijöille noin kalliita lahjoja annetaan, keskimäärin taitaa olla jotain 20-50 euron luokkaa.

Työnantaja joutuu maksamaan siis veroa tuosta lahjakortista, jolloin sen arvo tippuu aika huimasti...
 
juu
siis ihanan kuuloinen kori. Laita vaan! Tulin katumapäälle kun ehdotin kahvia ja kuulin sit että nuoria tyyppejä. En ole koskaan tavannut nuorta miestä joka ei tex mex muonasta tykkäisi. Ihana ja erilainen idea! Siis minäkin olisin vastustanut noita hirvisäilykkeitä ja karpalohyytelöitä, mut tää kuulostaa tosi hyvältä:)
 
vieras
Mun mies sai pomoltaan toissa jouluna sellasen korin, missä oli noita tacojuttuja, tortilloja, niihin kaikkia eri kastikkeita yms tahnoja. Oli tosi kiva. Uutenavuotena sitten tehtiin niitä kun meille tuli vieraita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:
Alkuperäinen kirjoittaja noei:
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:
Ajattelin laittaa tänä vuonna koriin punaisen mariskoolin (ehkä niitä voi edes jouluna pitää jos ei muuten tykkää tai laittakoot sit eteenpäin..), 2 käsipyyhettä, suklaata, texmex-aiheisia juttuja, esim. tacokuoria, salsaa, juustodippiä, maustepusseja.. mitä niihin nyt sitten keksii laittaakaan.
Minusta texmex-ruoka on aika eksoottinen valinta vai tiedätkö, että porukka tykkää siitä? Itse toki syön sitä mielelläni, mutta tiedän monia, joille ei niin maistu maustettu ruoka.
Itse laittaisin ennemmin kahvipaketin ja joulupipareita ja glögiä, on jotenkin jouluisempaa kuin tacokuoret. Vaikka sitten tylsää.
joo ei. texmex ja joulu??? haloo. laita jotain normia tai sitten jotain ihan muuta.
Nuoria tyyppejä keille kori menee, en tiedä innostuuko sit niin sekametelipussista ja rusinoista?

No pähkinöistä pitävän kaikki, nuoret ja vanhat ; ) Ja suklaasta.
Mutta siis meinasit laittaa johonkin nuoreen kotiin Mariskoolin ja käsipyyhkeitä? Se on minusta jo kummallisempi juttu kuin glögipullo ja kahvipaketti...
Ei nekään huonoja ole, siis glögipullo tms. jonka saatan lisätä koriin tai sitten en. Mä haluan kuitenkin laittaa sellaisen lahjan, jota tulee pääsääntöisesti myös käytettyä. Itsekin ollaan joskus saatu joulukori, ja siitä jäi lähes kaikki syömättä, sillä ei kumpikaan meistä osaa syödä mitään taateleita tai manteleita. Siksi ajattelin käytännöllistä koria. Itsekin olen nuori ja käsipyyhkeet ja mariskooli olisi itselleni ainakin tosi mieluisat lahjat, ehkä sen pohjalta lähdin näitä tähän miettimään. Tietenkään en voi taata että kaikki niistä pitää ja palstalta on tullut hyvin selväksi ettei kaikki pidä mariskooleista, mutta senhän voi vaikka sitten myydä huutonetissä jos ei ole mieleen. Taateleita ja rusinoita vähemmän saa huutonetissä kai kaupaksi :whistle:

Toinen idea mitä mietin, jos laittaisin vain tuon mariskoolin ja siihen suklaakonvehteja ja 2 leffalippua ja sellofaaniin nätisti kääris? Yksinkertaisempi ja hieman erilaisempi kuin aiempina vuosina..
 
FMN
Ihan hyvältä lahjalta kuullostaa! Ja täysin mahdotonta löytää sellaista lahjaa, joka olisi kaikkien mieleen. Äitini antoi jossain vaiheessa työntekijöilleen joululahjaksi lahjakortit, ja niistäkin tuli sanomista. Kaikki ei tykänneetkään, kun oli kuulemma kuulemma väärän ketjun liikkeeseen... Varmaan puhdas raha olis ainoa, mistä ei tulis urputusta, heh.
 
kivoin lahjakorti jonka kerran yhdeltä työnantajal
oli lahjakortti kauppahalliin. sieltä oli valittu kolmelta eri kauppiaalta suuriinpirtein samanarvoiset "lahjat", eli sai itse valita kävikö kalakauppiaalla, lihakauppiaalla ja istten oli joku kolmas jota en nyt muista. kaikki kenenkanssa kyseisestä lahjakortista juttelin, oli tosi tyytyväisiä.
 
Vieras
Miehellä on yritys ja ostavat joka vuosi työntekijöilleen kinkut. Itteä tympii kun meillä ei kukaan kauheasti tykkää koko kinkusta. Mutta on jo monen kymmenen vuoden perinne (miehen isä aikoinaan aloittanut) ja suurinosa siitä tykkää.
 
Mä olen tyytyväinen jo siihen, että työnantaja muistaa työntekijää lahjalla... Lahjakortissa on se, että se pitäs periaatteessa ilmottaa verottajalle..joten herkkukori on siinä mielessä parempi. Enää en muista miten noi verotettavat jutut meni, kun aikanaan olin eräässä työpaikassa noiden kanssa tekemisissä. Ja ap...on hienoa, että sä panostat joululahjoihin ja siten osoitat arvostusta työntekijöitäsi kohtaan.
 
Finttu
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Maamikki:
Entäs vaikka leffalippuja, varmasti ainakin joku perheen jäsen ne käyttäisi?
Ja siis niitä saa erikokoisia sarjalippuja, ois varmasti sullekin helpompaa kuin kasata ne korit? Mietin vaan et jos viime joulunakin annoit herkkukorit?
kannatan leffalippuja!
Me ollaan kahtena vuotena annettu lahjaksi saadut leffaliput eteenpäin.
Kannatan herkkukoria ihan perus "täytteillä"
 
Mä huolisin herkkukorin ainakin. Mutta ilman iänikuisia kynttilöitä. Kerran oli tosin Luhdan isoooot kylpypyyhkeet työnantajalta...se oli mukava ajatus etenkin kun ite niin pihi ettei viitti niin kalliita pyyhkeitä ostaa :whistle:
 

Yhteistyössä