Onko turvotus normaali hormonikierukan sivuvaikutus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jokuvaan"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"jokuvaan"

Vieras
Ihan järkyttävä turvotus päällä. Muutamassa viikossa tullut 2kg vaikka olen syönyt kevyesti... Maha on kuin pallo! Menkkakipua on ollut jo pari viikkoa mutta ei näy menkkoja (ennen kierukkaa saatoin olla turvoksissa pari päivää ennen menkkoja ja se meni ohi heti kun menkat alkoi). Mikä avuksi?

Minä kuulun siis niihin "onnellisiin" joilla menkat häipyvät hormonikierukan ansiosta, pientä tiputteluvuotoa on ollut mutta sitäkin oli viimeksi monta kk sitten...

Mulla oli jatkuvasti sellainen olo että menkat alkaisi kohta -ei ne siis alkanut, mutta olin turvonnut, ärtynyt, söin herkkuja, alavatsaa painoi. Vuoden jaksoin kestää, oireet loppui 3 viikossa kun kierukka poistettiin.

Huh, en kyl jaksais vuotta näitä oireita! Ärtymystä ja muita pms-oireita on kans. Kai se on pakko käydä lääkärissä.

Ei turvotuksen poistamiseen olis mitään muita keinoja? Tuntuu turhalta luovuttaa kierukan kanssa jo nyt kun oli kuitenkin aika kallis...

Mä pääsen kierukasta eroon tämän kuun lopussa kun menen sterilisaatioon. Vituttaa kun maha normaalitilassa litteä mutta 2 viikkoa ennen menkkoja turvoksissa ja kipuilee menkkakipuja kivasti etukäteen. Lisäksi aiheuttaa finnejä yläselkään joita minulla on viimeksi ollut varhaisteininä. En tule kaipaamaan mitään hormonaalista ehkäisyä!

Yhteistyössä