onko turhaa ostaa kallis vk-puku

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja juupas eipäs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

juupas eipäs

Vieras
1v8kk ikäiselle joka on kotihoidossa? Kura vaatteet löytyy ja pääseehän sitä aina sisälle tai vaihtamaan kuivat vaatteet... mut sit taas tykkään reimatecistä kun siinä on se bemberg vuori...

Kyllä se pärjää vaikka Jonathanilla, ei tartte Reimatekkiin investoida, jos rahanmeno mietityttää. Mutta välikausipuvun kyllä hankkisin. Liukumäet on usein keväällä tosi kosteita aamupäivällä ihan vaan aamukasteestakin. On kiva kun lapsi voi laskea liukumäkeä ilman, että tarttee miettiä kastuuko housut. Ja muutenkin.

Mä ostin tänään meidän 1,7 v :lle Lassien vk-haalarin, kun sain sen -30%. On päivähoidossakin. Luulen, että pärjätään tuolla vallan hyvin, tarvittaessa kurahousut päälle. En viitsi/raaski maksaa lähes sataa euroa haalarista, koska halvemmallakin pärjää.

Ostin omalleni huuto netistä Reimatecin uudenveroisen puvun 30 eurolla. Olen itse ainakin tarvinnut lapselleni kosteuden ja tuulen pitävää haalaria ulkoillessa. Usein pyöräillessä ja jopa ihan puistossa ollessa sattaa tuulla niin että tuuli menee läpi tavallise takin. Itse olen kokeillut olla ulkona puistossa ja pyörillä ilman tuulenpitävää takkia ja en enää suostu. Oli kamalaa!

Kosteussuojapuku (joita on muitakin kuin Reimatec, vaikkei joskus täällä Plussalla uskoisi...) ei ole koskaan turha. Taaperolla sellainen on mun mielestä ollut jopa ns. elintärkeä.

meillä reimatec oli ihan täys turhuus tuossa iässä varsinkin jos ei päiväkodissa ole. mut en tiedä sitte oliko syynä sitten että oli harvinaisen lämmin ja kuiva kevät silloin... oli reimatec aivan liian lämmin ja tukkoinen...

meillä reimatec oli ihan täys turhuus tuossa iässä varsinkin jos ei päiväkodissa ole. mut en tiedä sitte oliko syynä sitten että oli harvinaisen lämmin ja kuiva kevät silloin... oli reimatec aivan liian lämmin ja tukkoinen...

Tuon takia en reimatecia halunnut, koska ei ole paljonkaan ohuempi haalari kuin toppahaalarikaan ja siis todella hiostava päällä. Ostin marketista perus-lassien, kyllä nykyajan haalarit pitävät ihan hyvin / riittävästi kosteutta, vaikkei olekaan ns. kosteussuojattu.

No mun mielestä tuon ikäinen voi pärjätä vielä jollain ei-vedenpitävälläkin mutta kyllä isompi muksu sitte tarvii jo kunnon vermeet. Itse oon ainaki todennu että rahantuhlausta ostaa halpispukuja kun niitä pitää sitte ostaa niin monta ku ei ne kestä vettä eikä kulutusta.

ostin viime vuonna tuon ikäiselle vk Reimatecin ja olin ihan turha ostos täällä pohjoisessa. Vk-haalarin käyttöikä on tosi lyhyt, joten kuriksillakin olis pärjännyt. Etelässä varmana toinen juttu.

kosteussuojatut puvut ovat aika hintavia ja huutonetissä en ole löytänyt mitään missä olis hinta ja kunto kohdallansa.... onko muita vaihtoehtoja kuin reimatec?

No on, kymmeniä... :)

Jonathan, Lenne, Remu, Everest, Ticket to heaven, Molokids, Icepeak, Color kids, Lassietec, Rasavil, Pop, mitähän vielä, lista lienee lähes loputon.

Minä ostin pojalle SuperRemun. Maksoin siitä n. 35 euroa (en muista ihan tarkkaa summaa), kun nappasin sen alerekistä Sokokselta. Normaali hinta 99,90.
Color Kids-puku oli juuri Citymarketissa tarjouksessa 40 euroa, ja minusta se oli kivan näköinenkin.

Mä ilmeisesti olen ollut laiska äiti, mutta en kyllä näe tuossa ajatusmaailmassa mitään järkeä. Mutta ilmeisesti ette ulkoile muualla kuin kotipihalla ja silloinkin kauniilla kelillä.

Haalari on vähemmän hyvä :) 2-osainen parempi . Meillä kyllä ulkoiluvaatteita käytetään monta monta kuukautta. Kesälläkin...

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä