Onko tuo meidän 5-vuotias poikkeuksellisen iso??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 5v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun 4v on 110cm/18kg, kengät 28/29 eli siihen suhteutettuna sun tyttösi on hyvin samaa kokoa kuin mun tyttö on vuoden päästä. Ennusteiden mukaan mun tytön pitäisi kasvaa 180cm:n hujakoille, joten pakkohan sen on jo nyt kasvaa nopeampaa tahtia kuin niiden, jotka jäävät esim. 160cm:n tienoille.

Ja hei. Sun tyttösi on varmasti hyvän ja ihan oikean kokoinen :) Jokainen lapsi kasvaa tahdillaan, ei sitä kannata alkaa vertailemaan tai ainakaan kateelliseksi ryhtyä!

meidän likka oli 4-vuotiaana 110.5cm ja 22 kiloa
nyt 5 vuotis tarkastuksessa oli 119.2 cm ja 28 kiloa. ei läski ollenkaan.
hänestäkin on veikattu 184 cm

vanhempi lapsi oli 5-vuotiaana 111 cm ja hänestä tuli 173 cm vaikka ennuste oli vain 164 cm.
pituus oli lähtenyt nousu suuntaan kuten paino, joten nyt jännityksellä odotamme miten pitkäksi neiti meinaa kasvaa.

[QUOTE="tuittu";26229709]meidän likka oli 4-vuotiaana 110.5cm ja 22 kiloa
nyt 5 vuotis tarkastuksessa oli 119.2 cm ja 28 kiloa. ei läski ollenkaan.
hänestäkin on veikattu 184 cm

vanhempi lapsi oli 5-vuotiaana 111 cm ja hänestä tuli 173 cm vaikka ennuste oli vain 164 cm.
pituus oli lähtenyt nousu suuntaan kuten paino, joten nyt jännityksellä odotamme miten pitkäksi neiti meinaa kasvaa.[/QUOTE]

Aivan varmasti menee painossaan yläkäyrillä ja asiasta on teille sanottu jos on terkka ajan tasalla. Täällä 114cm ja 21,5kg mitoilla oltiin juuri 4v neuvolassa ja painosta tuli huomautus että ei mielellään saisi nousta sinne +2käyrälle.

Lapset on NIIN kovin yksilöllisiä. Pitkältä tyttösi toki vaikuttaa, mutta en nyt osaa sanoa onko poikkeuksellisen pitkä.

Meidän talosta löytyy:
9-vuotias joka on 136cm, 25kg ja kenkä kokoa 35
6-vuotias joka on 125cm, 23kg ja kenkä kokoa 31 sekä
2-vuotias joka on 103cm, 17kg ja kenkä kokoa 28
En tiedä mikä jättiläs tuosta nuorimmasta tulee, jos jatkaa kasvuaan samaa vauhtia :D

Yhteistyössä