Onko totta, että uuteen asuntoon kotiutumiseen menee vuosi?

• Viestiketjun aloittaja imbesilli vainen
  • Ensimmäinen viesti
imbesilli vainen
Edellisestä muutosta on niin pitkä aikaa, että en muista että kuinka pitkään siihen edelliseen asuntoon kotiutumiseen meni. Nyt kun muutin pari viikkoa sitten uuteen kotiin, niin tuntuu että olisin jo jollain tapaa kotiutunut tänne ja alkanut pitämään tätä kotina. Olen kuitenkin lukenut, että kotiutumiseen menee vuosi kun muuttaa uuden asuntoon. Miten minusta siis jo tuntuu että tämä uusi asunto on jo koti minulle? Olen tosin odottanut pitkään että saan muttaa tänne ja tämä asunto tuntuu siksikin kodilta, että täällä lähes kaikki tavarat ovat edellisestä kodista mukana tulleita tavaroita, kun taas edelliseen asuntoon muuttaessa lähes kaikki tavarat, kuten huonekalut olivat uusia. Antakaa anteeksi hölmö viesti, mutta minä olen imbesilli.

kettari
Empä oo tollasta kuullutkaan. Me muutettiin joulukuun alussa ja kyl tää tuntu ihan heti kodilta. Toisella koiralla kesti vähän kauemmin mutta kyllä sekin on nyt kotiutunut.

"quu"
En ole kotiutunut asuntoomme 16 vuoden jälkeenkään. Sen vuoksi, jos kotisi tuntuu kodilta, ei siinä voi minkään oppisuunnan mukaan kytätä kalenterista, että nyt on vuosi täynnä ja voin kokea paikan kodiksi. Onnea siis uuteen kotiisi!

jeos
Mun kohdalla ainakin väite pitää paikkansa. Mutta kenties siksi, että on tullut muutettua niin hirveän monta kertaa suhteessa lyhyen ajan sisään. Nopeasti laskettuna 11 kertaa viimeisen kuuden vuoden aikana. Tämä on nyt toivon mukaan "loppuelämän" koti ja noin vuosi meni ennen kuin alkoi tuntea olonsa ihan oikeasti kotoisaksi ja ajatella tätä kotina.

Mä oo asunut kohta 6 vuotta talossa joka ei yhä vieläkään tunnu kodilta. Ei vaikka ole kaikkeni yrittänyt tehdäkseni siitä kodikkaan ja toimivan. Myöskään puolisoni, joka asunut tässä mun kanssa nyt 4,5 vuotta, ei ole sekuntiakaan tuntenut oloaan kotoisaksi täällä.

Onneksi päästään ihan kohta muuttamaan. Muutetaan mun mummon taloon, joka huokuu kodikkuutta. Ollaan pari vuotta odoteltu tuli perseen alla et päästäis muuttamaan.. Tiedän jo nyt että siitä tulee meidän ihan oikea koti, enkä malta odottaa. SOON! :)

"utelias"
Mikä on sitten aiheuttanut sen tunteen ettei koti tunnu kodilta?Kysymys teille joilla on kokemusta tästä. Uteliaana kysyn, koska muutto on lähivuosina edessä tilanterpeen vuoksi ja itse olen aina asunut "kotona." =)

Yhteistyössä