onko totta että ennen synnytystä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv39
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv39

Vieras
tulee jtn. limaa alapäästä? mulla tuli tänään aamulla kun pissillä kävin niin n.15cm pitkä limajuttu :o
saa nähdä onko tänään lähtö sairaalaan kun eilisestä asti supistellutkin,ei säännöllisesti mutta tänään kyllä tuntunut kovempina noi supistukset,nivusiin koskee ja selkään myös.
miten teillä on alkanut synnytys? ootteko oottanut että supistukset tulee ihan säännöllisesti ennenkun ootte lähtenyt/soittanut synnärille?

nyt sattuu noi supparit ihan hitosti sillon kun tulee mut ei tuu kuitenkaa säännöllisesti, pitäsköhän mun soittaa synnärille jo? tunnissa tulee vähintään 4 supistusta mutta voi tulla kuusi tai seitsemänkin....

ei vielä, jos ensisynnyttäjä olet niin kyllä se kestää. Mulla oli helkutin kipeet supistukset ollu jo 5 tuntia ennen kuin lähdin synnärille ja siellä olin vasta sentin auki..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
nyt sattuu noi supparit ihan hitosti sillon kun tulee mut ei tuu kuitenkaa säännöllisesti, pitäsköhän mun soittaa synnärille jo? tunnissa tulee vähintään 4 supistusta mutta voi tulla kuusi tai seitsemänkin....

Hui, no nyt mun veikkaus kyllä muuttuu että sulla on lähtö pian käsillä. :flower: :flower: :hug:

voithan sä sinne soittaa, mutta ole vaan ihan rauhassa kotona niin kauan kun pystyt. Mukavampaa se on kotona kärvistellä kuin sairaalassa

Synnytys on käynnissä, kun supistukset tulevat säännöllisesti.

Tuo, mitä sinulla on, ei ole vielä säännöllistä, jos välit vaihtelee. Toki noista supistuksista on varmasti hyötyä, tekee sitä kypsyttelytyötä. Limatulppaan voi tulla veriviiruja siinä vaiheessa kun synnytys on jo ovella.

tää on mun toinen synnytys :) heti kun nousen seisomaan tai vaikka ihan tohon toiseen huoneeseen kävelen niin alkaa supistaa tosi kovin..jostain luin että kannattaa lähteä silloin sairaalaan kun tietää itse että supistukset niin kovia ettei pysty istumaan autossa :D mä en ainakaan pysty kun olee ihan paikallaan ja keskittyy hengittämään rauhallisesti :)

Sairaalat yleensä käännyttää kotii oottelee jos supparit ei oo säännöllisiä. Mullaki käski synnärivalmennuksessa että otetaan sit särkylääke jos kipeitä muttei säännöllisiä. Odota vaan kotona rauhassa ellei matka ole hirveen pitkä . Sairaalassa kököttely ei oo kivaa, siellä ehtii kyl pötköttää :)

Yleensä puhelimessa saatu ohje on: ota panadolia ja käy lämpimässä suihkussa. Jos olo helpottuu, niin synnytys ei ole vielä oikeesti kunnolla käynnissä. Jos taas tilanne jatkuu, voi olla siten menoa.

Jos palstaileen pystyy niin tuskin kamala hätä vielä :D Mullakin tullut supistuksia pari vuorokautta ja odottelen koska pääsisi lähtemään.. limatulppakin tuli pari viikkoa sitten jo.

Sulla on limatulppa irronu. Mulla irtos limatulppa ja samalla hetkellä heti perään meni lapsivedet. Luulin että pissin housuuni :D . Sit alko epäsäännölliset supistukset jotka koveni sit pikku hiljaa.

..jostain luin että kannattaa lähteä silloin sairaalaan kun tietää itse että supistukset niin kovia ettei pysty istumaan autossa :D mä en ainakaan pysty kun olee ihan paikallaan ja keskittyy hengittämään rauhallisesti :)

Mites sitten sellainen tilanne, että sairaalaan on 50 min. ajomatka? Autossa on pakko pystyä istumaan ja vielä suht pitkä aika. Ensimmäistäni odotan ja mietin just että mistä ihmeestä tiedämme lähteä oikeaan aikaan, ettemme olisi sairaalassa liian aikaisin ja toisaalta ei mielellään niin myöhäänkään etten ehdi saamaan epiduraalia.

Ei kai sairaala lähetä takaisin kotiin jos on vähän pitemmän matkan päästä tullut?

Alkuperäinen kirjoittaja Hermoilija:
..jostain luin että kannattaa lähteä silloin sairaalaan kun tietää itse että supistukset niin kovia ettei pysty istumaan autossa :D mä en ainakaan pysty kun olee ihan paikallaan ja keskittyy hengittämään rauhallisesti :)

Mites sitten sellainen tilanne, että sairaalaan on 50 min. ajomatka? Autossa on pakko pystyä istumaan ja vielä suht pitkä aika. Ensimmäistäni odotan ja mietin just että mistä ihmeestä tiedämme lähteä oikeaan aikaan, ettemme olisi sairaalassa liian aikaisin ja toisaalta ei mielellään niin myöhäänkään etten ehdi saamaan epiduraalia.

Ei kai sairaala lähetä takaisin kotiin jos on vähän pitemmän matkan päästä tullut?

niin sehän onkin tärkeintä että kerkeät sen epiduraalin saamaan..

Supistuksien EI tarvitse olla säännöllisiä! Minulla on aina (5 synnytystä) ollut epäsäännölliset supistukset. Niitä saattaa tulla vaikka kolme peräkkäin ja olla 10 minuutin tauko.
Tarkkaa ennemminkin kipua ja sitä, koveneeko ne jatkuvasti. Tsemppiä ja muista hengittää :)

Yhteistyössä