onko tosiaankin niin että suurinosa naisista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä en uskalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pillereitä käytän. Olit aika kivasti listannut suurinpiirtein kaikki mahdolliset ehkäisyt paitsi kondomin. Mitäs muita vaihtoehtoja edes olis? No niin se ehkäisykapseli, mutta hormonaalinen sekin.

Keksiskö joku mulle ehkäisyn mikä ei olisi hormonaalinen, ei kuparikierukka eikä kondomi?

[QUOTE="vieras";23608495]Pillereitä käytän. Olit aika kivasti listannut suurinpiirtein kaikki mahdolliset ehkäisyt paitsi kondomin. Mitäs muita vaihtoehtoja edes olis? No niin se ehkäisykapseli, mutta hormonaalinen sekin.

Keksiskö joku mulle ehkäisyn mikä ei olisi hormonaalinen, ei kuparikierukka eikä kondomi?[/QUOTE]

Persona, pessaari?

[QUOTE="vieras";23608495]Pillereitä käytän. Olit aika kivasti listannut suurinpiirtein kaikki mahdolliset ehkäisyt paitsi kondomin. Mitäs muita vaihtoehtoja edes olis? No niin se ehkäisykapseli, mutta hormonaalinen sekin.

Keksiskö joku mulle ehkäisyn mikä ei olisi hormonaalinen, ei kuparikierukka eikä kondomi?[/QUOTE]

pessaari, ehkäisyvaahto(patenex oval tms).... ehkäisy monitori persona...

[QUOTE="a.p";23608514]ikää mulla on jo 27v eikä me olla koskaan käytetty muuta kuin kondomia, lukuun ottamatta kun 3viikkoa söin minipillereitä.[/QUOTE]

miksi söit 3 viikkoa minipillereitä?

Sterilisaatio, kohdunpoisto. :)

[QUOTE="pilleri";23608556]miksi söit 3 viikkoa minipillereitä?[/QUOTE]

tarkoitus oli toki syödä pitempään mutta rupesin heti tokan pillerin jälkeen vuotaa ku puukolla pistettyä sikaa..tätä vuoto jatkui ja jatkui 3viikon jälkeen tuli mitta täyteen ja lopetin. tollanen määrä veri ei vaan voi olla hyvä vuotaa noin monta viikkoa putkeen.

[QUOTE="just";23608574]Just nää "luotettavat" keinot :D Sitten ihmetellään kun ehkäisy pettää ja aborttiluvut nousee...[/QUOTE]

niin no eihän ne välttämättä kaikille sovi. esim mulle riittäis jo se että ehkäisyllä 95%varmuus. mieluummin niin kuin paljon ikäviä sivuvaikutuksia jotka huonontaa elämänlaatua.

pessaari, ehkäisyvaahto(patenex oval tms).... ehkäisy monitori persona...

Kiitokset ehdotuksiaan antaneille. En varmaan ihan tosissaan ole vaihtamassa ehkäisyä, mutta aina välillä tuntuu että haluaisi päästä noista ylimääräisistä hormoneista eroon...

Näistä vaihtoehdoista pessaaria ei saa Suomesta (ulkomailta voisi tilata), ehkäisyvaahtoa (ja muita spermisidejä) suositellaan käyttämään kondomin kanssa ja toi persona-monitori oli mulle ihan uus juttu. En kyllä tiedä viitsisinkö alkaa joka päivä ottamaan virtsatestiä vaikka muuten vaikuttaa aika hyvältä (sekin kyllä pitäisi tilata ulkomailta)...

En tiedä, itse en koske hormoneihin, enkä ota elimistööni mitään ylimääräistä kierukkaa.

Kondomi on ainoa mitä on tullut käytettyä, keskeytetyn yhdynnän lisäksi.