ONKO TOSI? reimatec, jonathan yms. haalari tietäjä apua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja help
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

help

Vieras
olen etsinyt haalareista näitä kankaan kestävyys tietoja.
Perus tähti jonathan (ei cordura) on parantanut kestävyyttä ja alaosa ois nyt 90.000 kierrosta siinä martindale testissä. Reimatecin CORDURA (eli se kalliimpi) ois vaan 50.000. Superremu 100.000.

eli puolet halvempi jonathan kestäis enempi?

Nyt haluan siis mielipiteitä mikä haalari kannattaa ostaa kun haetaan kestävyyttä ja vedenpitävyyttä. Harkitisin reimatec corduraa, mutta kannattaako? Lukujen perusteella valitsisin toisin..
Perus reimatecci meni pojalla viime talvena 2 kuukaudessa puhki polvista.

Meillä on tuolla nyt 3v:llä ollut 1v talvena käytettynä ostettu Jonathan ja mainiosti kesti konttaavan ja symyävän taaperon käytössä (pysyi kuivana jne). 2v talvena oli käytettynä saatu Lennen puku ja tämäkin ajoi asiansa rymyävällä taaperolla mainiosti (pysyi kuivana jne).

Mä olen noihin merkkeihin ollut tosi tyytyväinen. Ovat vielä odottamassa kaapissa seuraavaakin käyttäjää.

10 vuoden ja 3 pojan kokemuksella olen oppinut, että ostan nykyisin kosteusuojahaalareista sen, minkä värit miellyttävät eniten äidin silmää ;)

Kaikki ne kestää sen minkä tarvitseekin, lapset on pysyneet kuivina ja lämpöisinä täällä eteläsuomen loskatalvessa. Ja edellisvuoden haalarit jää meillä aina kakkoshaalariksi tai nuoremmalle varahaalariksi, vaikka kosteudenpito olisikin vielä tallella niin pesuja yms varten on kiva kun on käytössä useampi, uutena en kahta kuitenkaan raaski ostaa joka lapselle.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
10 vuoden ja 3 pojan kokemuksella olen oppinut, että ostan nykyisin kosteusuojahaalareista sen, minkä värit miellyttävät eniten äidin silmää ;)

Kaikki ne kestää sen minkä tarvitseekin, lapset on pysyneet kuivina ja lämpöisinä täällä eteläsuomen loskatalvessa. Ja edellisvuoden haalarit jää meillä aina kakkoshaalariksi tai nuoremmalle varahaalariksi, vaikka kosteudenpito olisikin vielä tallella niin pesuja yms varten on kiva kun on käytössä useampi, uutena en kahta kuitenkaan raaski ostaa joka lapselle.

ei meilläkään niiden tarvi enää muille kestää mutta kyllä sama haalari sais kestää koko talven. Tulee turhan kalliiksi ostaa kaksi vedenpitävää haalaria per talvi :/

No, reimaa meilläkin ollut eikä enää tule. Reimatcin kangas ei kestä kulutusta ollenkaan. Hinta on aika kova tosiaan laatuun nähden. Jonathanista ei ole kokemusta. Legon ulkoiluvaatteet kesti todella hyvin ja saattoi antaa vielä eteenpäinkin!
Nyt täksi talveksi ostin tukholmasta sellaisen ruotsalaisen merkin lasten talvihaalarit,niiden pitäisi olla todella hyvät! (näin myyjä sanoi ja ruotsalainen kaverini oli myös oman kokemuksensa myötä samaa mieltä ) Sen näkee sitten. Jatkossa kyllä ostan sitten kys merkin joshyväksi havaitaan. Ulkonäöllisesti ainakin oli hyvännäköiset verrattuna noihin reimoihin! Tosin noita ei saa suomesta.

No, reimaa meilläkin ollut eikä enää tule. Reimatcin kangas ei kestä kulutusta ollenkaan. Hinta on aika kova tosiaan laatuun nähden. Jonathanista ei ole kokemusta. Legon ulkoiluvaatteet kesti todella hyvin ja saattoi antaa vielä eteenpäinkin!
Nyt täksi talveksi ostin tukholmasta sellaisen ruotsalaisen merkin lasten talvihaalarit,niiden pitäisi olla todella hyvät! (näin myyjä sanoi ja ruotsalainen kaverini oli myös oman kokemuksensa myötä samaa mieltä ) Sen näkee sitten. Jatkossa kyllä ostan sitten kys merkin joshyväksi havaitaan. Ulkonäöllisesti ainakin oli hyvännäköiset verrattuna noihin reimoihin! Tosin noita ei saa suomesta.

onko mikä merkki? jos kuukkelilla kattosin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

ei meilläkään niiden tarvi enää muille kestää mutta kyllä sama haalari sais kestää koko talven. Tulee turhan kalliiksi ostaa kaksi vedenpitävää haalaria per talvi :/

Ikinä ei ole tarvinnut ostaa kuin yhden haalarin/talvi/lapsi. Kyllä ne kestää. Minä en jaksa vuohottaa jostain vesipilareista yms. Ainut mihin ehkä kannattaa kiinnittää huomiota, että haalarin ala osa on hieman jämäkämpää esim sitä corduraa, koska kontaavilla lapsilla se kuluu helposti puhki. Omani eivät ole koskaan saanneet hlaaria puhkikulumaan ekana talvena, nuo useammalla lapsella olleet on eri asia...

Alkuperäinen kirjoittaja edellinen:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Ikinä ei ole tarvinnut ostaa kuin yhden haalarin/talvi/lapsi. Kyllä ne kestää. Minä en jaksa vuohottaa jostain vesipilareista yms. Ainut mihin ehkä kannattaa kiinnittää huomiota, että haalarin ala osa on hieman jämäkämpää esim sitä corduraa, koska kontaavilla lapsilla se kuluu helposti puhki. Omani eivät ole koskaan saanneet hlaaria puhkikulumaan ekana talvena, nuo useammalla lapsella olleet on eri asia...

no meillä meni puhki.. ja siksipä kyselinki että missä olis vahvin alaosa. Taitaa valinta tulla tuon hiekkapaperi testin perusteella. Harmi kun siinä just ne kuosit ei oo niin kivat kun esim reimalla.

3 pojan kokemuksella suosittelen ehdottomasti jonathanin cordura-haalaria. Ja käytetty meillä siis pahimassa rymyiässä 3-6 vuotiaana niitä. Reimatec on ihan yliarvostettu. Mun mielestä etenkin ne välikausihaalarit on tosi hiostavia. Jonathanin välikausihaalareista ei ole kokemusta, vain näistä toppaversioista. Ja koska meillä on kolme lähes samanikäistä, mutta samankokoista poikaa, niin käytössä on olleet vain yhdet haalarit per poika ja sitten takki + housut esim. kauppareissuille. Ja ovat siis tämän rymy-pesukulutuksen loistavasti kestäneet ja myyty ehjänä ja siistinä vielä eteenpäinkin :-)
Hintaa noilla haalareilla on tainnut olla n. 90e.

Mutta en mäkään noista vesipilareista yms. ole jaksanut niin kauheasti ottaa selvää. Jos aikoo lätäkössä istua / kaatosateessa leikkiä, niin kannattaa olla oikeat sadevaatteet erikseen. Kosteussuojavaatteet on parhaimmillaan selaisessa syksyn ja kevään kosteudessa ja pienen sateen jälkeen. Tai silloin kun ei oikein tiedä sataako vai ei ja pitää jonnekin mennä. Hoidossakin kannattaa kuitenkin olla mielummin ihan oikeat sadevaatteet.

http://www.jesperjunior.fi/

tuolta näkee myös kotimyyjien yhteystiedot jos ei ole liikettä lähettyvillä. Suosittelen myös JOnathania (meillä kokemusta vk-vaatteista).

Yhteistyössä