onko törkeetä jos

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

??

Vieras
me ostetaan minun siskon ja sen uuden miehen vauvalle joululahja, mutta ei tämän miehen edellidessä suhteessa oleville lapsille? kun minähä olen tämän vauvan täti mutta en näille edellisessä suhteessa syntyville lapsille mitään verisukua. vaikka lapset asuvatkin heillä. olisi kiva muistaa vauvaa, mutta ei rahat riitä osaa 4 lapselle lahjoja. yleensä ollaan ostettu joku peli koko perheelle. mutta nyt olisi vauvalle erikseen jotain.

Minusta on tylsää, jos ei osta mitään niille muille lapsille, mutta joku yhteinen peli tai vaikka rasiallinen suklaata / karkkia / purkillinen pipareita tai jotain pientä muistamista, niin asia on minusta ihan ok.

Siis kun minua hiukan häiritsee tuo sanomasi "kun minähä olen tämän vauvan täti mutta en näille edellisessä suhteessa syntyville lapsille mitään verisukua"...
Siis vaikka se on totta, niin minusta kuitenkin lapsia, kaikkia samassa perheessä asuvia lapsia tulisi kohdella samanarvoisina... vaikkei verisukua olisikaan.

No on mun mielestä törkeää, jos olette aiemmin ostaneet lahjan mutta nyt nuo miehen lapset ovat ilmaa kun perheessä on myös lapsi, joka on "oikeaa verisidettä"! Oksetus.

Kyllä olisi törkeetä.

Ymmärrän sinua hyvin. Siskon lapsi on läheinen ja sukua ja tärkeä sinulle, tietenkin.
Mutta siskosi on mennyt ottamaan miehen jolla on lapsia ja lapset asuvat heidän kanssaan.

Vaikka kuinka sisko ja hänen miehensä tajuaisivat, että haluat muistaa siskon vauvaa niin täytyy ottaa huomioon, että perheessä on muitakin lapsia.
Jokainen lapsi perheessä pitää huomioida. Oli niiden toinen vanhempi sitten kuka tahansa.

Ei biologia tee perhettä vaan yhdessä asuvat toisista välittävät ihmiset ovat tasapainoinen tasa-arvoinen kokonaisuus.
Jättämällä perheen muut lapset lahjoitta ja nostamalla yhden lapsen suurempaan arvoon, aiheutat kateutta lasten kesken.

Noloa ainakin jos n yt ei ihan törkeetä. Se vauva kun ei vielä ymmärrä lahjoista mitään, isommat lapset taas ymmärtävät sen että jäävät ilman. Verisukuun viittaaminen on jotenkin 1800-lukua...

ei ole. näillä lapsilla on myös varmasti ihmisiä jotka heitä muistavat. eri asia ois jos nämä lapset olisivat sinun siskosi. en siis tarkoita ettänämä muut lapset olisivat jotenkin huonompia mutta sama asia on kummien kohdallakin. ei yhden kummin tarvitse ostaa lahjaa koko sisaruskatraalle. eikä tuosta lahjan viennistä pidä tehdä numeroa että teille nyt ei ole mitään. varmasti hekin lahjoja saavat.

Ostaako sitten esim. miehen lasten muualla asuva äiti lahjat kaikille (myös vauvalle) vai vain omilleen? Kun kaikkia kerran pitää kohdella samoin. Ei ainakaan minun mieheni lasten äiti osta kaikille, ainoastaan omilleen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No on mun mielestä törkeää, jos olette aiemmin ostaneet lahjan mutta nyt nuo miehen lapset ovat ilmaa kun perheessä on myös lapsi, joka on "oikeaa verisidettä"! Oksetus.

Peesi!
Tuli (ilkeästi) mieleen et miehen lapsille "näytetään" niiden paikka... Eli eivät ole mitään kun nyt vauva on oikea sukulainen

jos tehtäisiin niin että annetaan vanhemmille ja muille lapsille jotain yhteiseksi niinkun ennenkin. esim, pyyhkeet kaikille ja vaikka namuja ja sitten vauvalle jotain erikseen? vai pitääkö nytten antaa kaikille jotain erikseen jos yhellekkin antaa?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
jos tehtäisiin niin että annetaan vanhemmille ja muille lapsille jotain yhteiseksi niinkun ennenkin. esim, pyyhkeet kaikille ja vaikka namuja ja sitten vauvalle jotain erikseen? vai pitääkö nytten antaa kaikille jotain erikseen jos yhellekkin antaa?

Mun mielestä se on ihan ok! Kun kuitenkin ne kaikki saa muualtakin lahjoja, eleenä vaan törkeää, jos jättää kokonaan muistamatta muita kuin yhtä.

siis vaikka vauvalle esim lelu ja muille yhteiset karkit. siis ihan hyvin voit antaa vauvalle oman paketin ja muille yhteisen joko lasten tai sitten lasten + vanhempien kesken.

Ostaako sitten esim. miehen lasten muualla asuva äiti lahjat kaikille (myös vauvalle) vai vain omilleen? Kun kaikkia kerran pitää kohdella samoin. Ei ainakaan minun mieheni lasten äiti osta kaikille, ainoastaan omilleen.

hyvä poitti:)

Minä en osta kaikille sisarusteni lapsille lahjoja.. heitä on yksinkertaisesti liian paljon, ei ole varaa ostaa kaikille jotain. Tiedän kuitenkin, että kaikki saavat joka tapauksessa lahjoja (enemmän kuin tarpeeksi). Eikä ne lapset pidä listaa, että kuka antoi lahjan ja kuka ei... Lahjoja tärkeämpänä pidän yhdessäoloa ja sen haluaisin opettaa myös lapsille omille ja läheisten. Tavara ei korvaa läsnäoloa.

nimenomaan juuri näin se menee. ap on vauvan täti ei näiden muiden. ei se todellakaan osoita että nämä isommat lapset olisivat ilmaa tai huonompi vaan heilläkin on varmasti äidin puolelta sukua jotka eivät tätä uutta vauvaa muista mitenkään. miksi siitä lahjonnasta pitäs tehdä edes sen suurempaa numeroa? sama synttäreillä...jokasella on vuodessa se oma päivä jolloin lahjoja saa eikä sankarin päivänä tarvii muistaa muita.

Tää on jo parempi vaihtoehto. Mutta en ymmärrä sitä, miksi välttämättä vauvalle pitää joululahja antaa, eikö vauvaa voi ihan vaan syntymän johdosta muistaa? Vauva on perheestä ainoa, joka EI joululahjoista varmaan mitään ymmärrä.

Mä ostan kyllä jotain pientä miehen veljen uuden vaimon lapselle entisestä liitosta, koska hän kuuluu perheeseen. Ja ostan heidän perheensä muillekin lapsille lahjan. Samoin ostan kummlapseni sisaruksille lahjat, toki pienemmät mutta jotain muistamista kuitenkin. Ja onhan mullakin "serkku" joka ei ole mitään verisidettä yhdellekään sukulaiselleni, mutta kun hän kerran tätini perheeseen kuuluu, niin hän kuuluu myös sukuun.

Alkuperäinen kirjoittaja marhe:

nimenomaan juuri näin se menee. ap on vauvan täti ei näiden muiden. ei se todellakaan osoita että nämä isommat lapset olisivat ilmaa tai huonompi vaan heilläkin on varmasti äidin puolelta sukua jotka eivät tätä uutta vauvaa muista mitenkään. miksi siitä lahjonnasta pitäs tehdä edes sen suurempaa numeroa? sama synttäreillä...jokasella on vuodessa se oma päivä jolloin lahjoja saa eikä sankarin päivänä tarvii muistaa muita.

Mut miksi nää synttärit tähän nyt sekoitetaan? Ja miksi muiden lasten muistaminen pitää lopettaa siksi kun perheessä on vauva, jolle ap on sukua?

Yhteistyössä