Onko todellisuus hämärtynyt (käytettyjen lastenvaatteiden hinnat)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Työäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja venera:
niin saa sitä ihmetellä....mun mielestä...että miks jotkut maksaa suolaisia summia...tietääkö teidän miehet kuinka paljon törsäätte vanhoihin riepuihin? Meillä ainakin on yhteiset rahat ja mun mies haluaa aina tietää etukäteen mitä mä ostan...eikä se osta itekkään mitään kertomatta mulle ja kyllä sen mielestä toi huuto-systeemi on aika kallista lystiä..niin että me ostetaan sitten mieluummin kaupasta alennusmyynneistä :D

:laugh: Vai vanhoihin riepuihin... Ovat kyllä ihan jotain muuta =)
Sitäpaitsi, aika outoa että jonkun täytyy raportoida joka paidasta miehelle jo etukäteen :whistle:
Mies tietää kyllä että ostan huutiksesta viikottain. Ollaan kummatkin tyytyväisiä ettei mun tarvitse rampata jossain ostamassa lapsille vaatteita.
Miksi on muka parempi ostaa jotain uusia riepuja marketista, kun vähän erikoisempaa käytettynä?
Eikös ole kannattavampaa käyttää hyvä tavara uudestaan, kuin ostaa aina uutta? Ja mitä pahaa siinä on ettei halua lapselle mitään perusrytkyjä päälle???

Alkuperäinen kirjoittaja jarna36:
Itse olen vallan hintatietoinen. Maksan sellaisesta mitä ei enää kaupoista saa tai jos on hinta sopiva muuten.

Mikä siinä on että jos vaate on maksanut esim.60e ja sitä on yhdellä lapsella pitänyt kuukauden tai kaksi,niin pitäis myydä eurolla? Kyllä siitä voi hieman enemmän maksaa.Ja itse maksankin ujostelematta.

Uudet ja vähän vähän käytetyt on tietenkin eri asia,niistä voi maksaa enemmän.
Ja tietenkin jos on kyse merkkivaatteesta mutta kun siellä maksetaan ihan tavallisista h&m ym halpisvaatteista enemmän kuin mitä ne maksaa uutena!
Esim. kaveri laittoi hennesin äitiysvaatteita huutikseen myytiin ja sai tosi hyvät rahat niistä.Mulle käytetty on käytetty ja en tod. maksais huutiksen hintoja.Alesta saa uutena ja kampanjoita on jatkuvasti.

Mä haluan pukea itseni ja perheeni keskihintaisiin merkkivaatteisiin ( Hilfiger, Gant, Burberry jnee... ) ja maksan niistä myös mielelläni MUTTA ostan paljon ulkomailta tai suomesta alesta.
Meillä lapsi menee ihan arkenakin näissä vaatteissa eikä meillä ole erikseen mitään hienosteluvaatteita.
Joihinkin tulee tahra tai reikä mutta aika harvoihin kuitenkin.

Myyn useimmat vaatteet lapsen kaapista pieneksi käyneenä huuto.netissä tai sitten lahjoitan jonkun kaverin muksulle.

Lisää nyt tähän vielä että löytyy meiltä myös Lindexin Bamse jonkin verran ja sitten ihan H&M:n peruspaitoja tms. En vaan oikein pidä niistä kaikista kuvioinneista ja isoista kuvista. Värityksetkään eivät näissä aina miellytä, siinä kai suurin syy miksi ostan merkkivaatteita, ne ovat mukavan simppeleitä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mistä muuten tiedätte, että kyseessä on aito merkkivaate, esim. Thaimaa on feikkivaatteita pullollaan.

Paljon merkkivaatteita ( aitoja ) ostaneena nämä tökeröt Thaimaan feikit kyllä erottaa. Ja aika vähän niitä on käytettyinä liikkeelläkään lastenvaatteissa.
Muutamaan olen törmännyt kirppiksellä joskus mutta huutonetissä vastaan ei ole tullut vielä yhtiäkään kun joskus olen sieltäkin jotain ostanut.

No on todella hämärtynyt... Oon muutaman kerran nähny haalareita kirppiksellä, ja niistä on pyydetty monta kymppiä, käytetyistä haalareista :o Samaten jotku myy pesunukkaisia kotivaatteita usealla eurolla... Mut sit on niitä joiden hinnat on 0,2-2 euroa per hyväkuntoinen vaate, ja niistä tuleekin ostettua

Mulla on huutiksessa tosi alhainen lähtöhinta vaatteissa(kin) eikä hintavarausta. Silti joku
1 euron lähtöhintainen H&M Disney-aiheisen vaatteen hinta nousee helpostikin 10-15 euroon. Eli ne on ne huutajat jotka omalta kohdaltani hinnan määrittelevät hyvinkin pitkälti itse.

Alkuperäinen kirjoittaja archie:
No mie en taas ymmärrä ollenkaan tätä lasten ja aikuistenkaan merkkivaate vouhkaamista. Siis sitä et täytyy olla tietyn merkkinen vaate päällä ja muut ei kelpaa. Tai et kaikki vaatteet täytyy olla tiettyä merkkiä. Minulle riittää kun on sopivan kokonen ja siisti.

peesaus! En ymmärrä jollain tietyillä merkeillä hienostelua...mut ei mun tarviikkaan..hienosti ollaan tultu toimeen "ei hienoilla" merkeillä ja aina silti sanottu että onpa nätit housut tai pusero yms. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Mämmäm:
Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Alkuperäinen kirjoittaja Annukka84:
Mie sain tuossa kälyltä kolme kassia vaatetta, jossa mukana myös Espritin ihanan pehmoisia lähes käyttämättömiä fleecehuppareita ja -pukuja. Jos ei satu poika tulemaan, sinisiä kun ovat, niin myyn mutta tohtiiko sellaisellekaan kymppiä laittaa vaikka on taatusti sen verran maksanut? Jos on ehkä kerran pesty... Itse mietin 5 ?/kpl tai sitten vaatepaketin seassa.

siis miksi myyt siniset jos ei satu poika tulemaan?

mä ihmettelen sitä että miten viitit myydä ja varsinkin noin kalliilla jos olet ne ilmaiseksi saanut :o

Siis törkeetä mun mielestä!!!!!!!!!! Toinen antaa hyvää hyvyyttään ilmaseks vaatteet ja sä kehtaat myydä ne eteenpäin ja viel törkeel hinnalla!!!!!!!!!!!! Kyllä mä ainaki lahjottajana loukkaantuisin todella pahasti...

Ei voi kun todeta että meitä tosiaan on moneen junaan...

Olen muutenkin samoilla linjoilla kun monet täällä. Törkeän paljon pyydetään käytetyistä vaatteista. Itsellä periaate että maks. 2 euroo maksan käytetystä vaatteesta/kpl, ulkohaalareista vähän enemm
än jos siistissä kunnossa. Ja itse myös myyn samalla tavalla. Kuitenkin alennusmyynneistä saa uusia alkaen 3 euroo/kpl... Itsekkin ostan ennemmin sitten uuden samalla rahalla kuin mitä joku pyytää käytetystä, kulahtaneesta vaatteesta... Järki käteen hyvät ihmiset!!!!!!!!!!! Ärsyttää kun mieluusti ostaisin enemmänkin käytettyä mutta kun ihmiset hinnottelee ne niin kalliksi!!!

Mie sain tuossa kälyltä kolme kassia vaatetta, jossa mukana myös Espritin ihanan pehmoisia lähes käyttämättömiä fleecehuppareita ja -pukuja. Jos ei satu poika tulemaan, sinisiä kun ovat, niin myyn mutta tohtiiko sellaisellekaan kymppiä laittaa vaikka on taatusti sen verran maksanut? Jos on ehkä kerran pesty... Itse mietin 5 ?/kpl tai sitten vaatepaketin seassa.

no voi saakeli, joidenkin röyhkeydellä ei mitään rajaa!
ja miksi tyttö ei voi käyttää sinistä?

ai että itse olet saanut ilmaiseksi, mutta kalliilla pitää myydä jos ei itsellä olekaan käyttöä. justiinsa joo

Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
No on todella hämärtynyt... Oon muutaman kerran nähny haalareita kirppiksellä, ja niistä on pyydetty monta kymppiä, käytetyistä haalareista :o Samaten jotku myy pesunukkaisia kotivaatteita usealla eurolla... Mut sit on niitä joiden hinnat on 0,2-2 euroa per hyväkuntoinen vaate, ja niistä tuleekin ostettua

Riippuu minkälainen haalari on kyseessä. Käytetystä perus-Lassiesta en maksaisi kuin 5?, mutta ostin silti kuin uuden Reimatec-babyhaalarin 40 eurolla. Enkä ole mikään Reimatec-fanaatikko, haalarit meillä ovat enimmäkseen juuri Lassieta, mutta tuolla 40 eurolla en saisi edes uutta Lassieteciä.

Yhteistyössä