Onko todellisuus hämärtynyt (käytettyjen lastenvaatteiden hinnat)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Työäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minäkin olen näitä hintoja ihmetellyt? Mulle käytetty on aina käytetty oli merkki mikä hyvänsä ja maksan vain käytetyn hinnan. En tosin ole itse merkkiuskollinen enkä hae tietyn merkkisiä vaatteita vaan sellaisia vaatteita mitkä ovat lapselle mukavat päällä ja että ne ovat ehjiä suht. nättejä.
Lapset saa olla lapsia eikä tartte varoa sitä että sotkeutuuko vaatteet. Hienosteluvaatteet on sitten erikseen, mutta niitä meillä ei paljoa olekkaan.
Itse en oikein edes ymmärrä sitä että pienelle lapselle ostetaan kalliita vaatteita sen merkin takia. Mutta jokainenhan sen ostopäätöksen itse tekee...
Euroon vaihtuminen on varmaan tuottanut tulosta kirppismyyjille.

Ihan kuin minun kirjoittama, eli tähän yhdyn. Tosin tykkään lapsilla Hm:n ja Lindexin vaatteista, en merkin vaan vaatteitten ittensä takia. Edullisia ja hyvälaatuisia. Kauhistelin minäkin tässä joku aika sitten täällä, kun joku möi käytettäy Bamse t-paitaa hintaan 4e. En tosiaan laita sellaista hintaa käytettyyn paitaan kun alesta saa uusia samalla hinnalla ja halvemmallakin.

no mä sanon tähän väliin vaikka sivuaakin keskustelua että mun mielestä esim H&M:n bodyt mitkä on 5e/kpl niin ovat tosi hyviä ja kestäviä.vaikka kuinka paljon pesee niin pesunukkaa ei tule läheskään niin paljon kuin esim tuttan bodyihin mitkä ovat kalliimpia.

Alkuperäinen kirjoittaja Annukka84:
Mie sain tuossa kälyltä kolme kassia vaatetta, jossa mukana myös Espritin ihanan pehmoisia lähes käyttämättömiä fleecehuppareita ja -pukuja. Jos ei satu poika tulemaan, sinisiä kun ovat, niin myyn mutta tohtiiko sellaisellekaan kymppiä laittaa vaikka on taatusti sen verran maksanut? Jos on ehkä kerran pesty... Itse mietin 5 ?/kpl tai sitten vaatepaketin seassa.

siis miksi myyt siniset jos ei satu poika tulemaan?

Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Mie sain tuossa kälyltä kolme kassia vaatetta, jossa mukana myös Espritin ihanan pehmoisia lähes käyttämättömiä fleecehuppareita ja -pukuja. Jos ei satu poika tulemaan, sinisiä kun ovat, niin myyn mutta tohtiiko sellaisellekaan kymppiä laittaa vaikka on taatusti sen verran maksanut? Jos on ehkä kerran pesty... Itse mietin 5 ?/kpl tai sitten vaatepaketin seassa.

mä ihmettelen sitä että miten viitit myydä ja varsinkin noin kalliilla jos olet ne ilmaiseksi saanut :o

espritin lastenvaatteita on useasti alennusrekissä esim. forumin jesper ja juniorissa hinnat kolmesta eurosta ylöspäin...esim. itse oon ostanut sieltä jut pieniä espritin jogging-housuja, t-paitoja ja collegeja...kaikki on olleet alle 6 euroa kappale. Sokoksessa tuntuu myös jatkuvasti levan espritin lastenvaatteidenalennusrekki...

mun mielestä jos tuote on ok-kuntoinen niin arvo koostuu siitä että normaalihinnasta ottaa puolet pois(ale-hinta)ja siitä vielä arvonalennus että on käytetty ja käytön jälki jollain tavoin näkyy eli postareineen 1/3 tuotteen alkuperäisestä hinnasta enintään....

Alkuperäinen kirjoittaja Mämmäm:
Alkuperäinen kirjoittaja häh:

mä ihmettelen sitä että miten viitit myydä ja varsinkin noin kalliilla jos olet ne ilmaiseksi saanut :o

ja mää ihmettelen noita kumpaaki. :D

mä noista hinnoista tiedä, mutta yksi asia kovasti ärsyttää. Itse myin aikanaan tosi hyviä vaatteita pakettina hintaan 0,5e-4e/kpl, mukana mm. käyttämättömät Metsolan velourhaalarit, jotka uutena maksavat lähes 40e. Myin sitten eräälle henkilölle tosi halvalla tuon paketin ja samana iltana vaatteet olivat uudelleen myynnissä erikseen huutiksessa, jossa lähtöhinta esimerkiksi tuolle Metsolan haalarille oli 20e. Mähän se tyhmä olin, kun niin halvalla myin, mutta sen jälkeen en ole enää harrastanut tuollaista hyväntekeväisyyttä. Olisi ihan eri asia, jos halvalla hyvää ostanut tyyppi olisi hankkinut vaatteet omien lastensa käyttöön, kuin se, että saman tien myy ne viisinkertaisella hinnalla eteenpäin. Se sapettaa.

Itse olen ostanut lapsille sekä yksitysiesti ystävältä että huutiksesta että pöytäkirpparilta että liikkeestä ja kaikki tyylit ihan hyviä

Ostajahan sen päättää mitä haluaa maksaa, mitä siinä on meuhkaamista =) Jos haluan maksaa 10e käytetystä, niin ei kai se ole keltään pois?

Alkuperäinen kirjoittaja kastemato aamuauringon alla:
kun saan uuden parilla kolmella eurolla, niin en ala käytetystä tollaista hintaa maksamaan

Täysi peesi! ja tuohon vielä huutiksessakin isot postimaksut päälle, eli saa melkeinpä kaksi uutta samaan hintaan.
Mulle on toki ihan sama mitä muut vanhoista ja käytetyitä vaatteista maksaa =)

niin saa sitä ihmetellä....mun mielestä...että miks jotkut maksaa suolaisia summia...tietääkö teidän miehet kuinka paljon törsäätte vanhoihin riepuihin? Meillä ainakin on yhteiset rahat ja mun mies haluaa aina tietää etukäteen mitä mä ostan...eikä se osta itekkään mitään kertomatta mulle ja kyllä sen mielestä toi huuto-systeemi on aika kallista lystiä..niin että me ostetaan sitten mieluummin kaupasta alennusmyynneistä :D

mä mietin että lkuinka sä kehtaat myydä kälys antamia vaatteita... etkös sitten vois palauttaa niitä takasin kälylle jos väri ei sovi tulevalle lapselle.. itse ainakin hieraisin pariin kertaan silmiäni jos kavereilleni antamat vaatteet olisivat samantieen huutonetissä myytävänä.

mä en olekkaan koskaan ostanut kirppikseltä tai huutonetistä käytettyjä vaatteita lapsille. meidän kaveriporukassa toimii kierrätys niin hyvin että ette uskokkaan. minä annan kaverini pojalle, kaverini taas tytöllemme, ja he antavat sitten eteenpäin tyttömme vaatteita kavereillemme... olen myös vähän jakanut pieniä vaatteita ja antanut usealle kaverilleni tasapuolisesti, ja itse saan tietenkin vastaavasti kavereiltani vaatetta. kaupasta ei tarvitse ostaa kuin pari vaatekertaa per vuodenaika. kotosalla kelpaa toisten vanhat vaatteet ja hyväkuntoiset kelpuutan kaupungillekkin.

Mulla sulkeutu just huutonetissä yksi vaatepaketti ja täytyy sanoa että ostaja on hullu kun maksaa niin paljon vaatteista..hyväkuntoisia vaatteita ne on mutta ei todellakaan niin arvokkaita.No,kivahan se mulle on :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mistä muuten tiedätte, että kyseessä on aito merkkivaate, esim. Thaimaa on feikkivaatteita pullollaan.

Kerran ostinkin feikit shortsit ja kun huomautin myyjälle asiasta, hän sanoi, että ei tiennyt niiden olevan feikit. Yeah right, kun pesulapussa luki joku kreikkalainen nimi Filan sijaan ja laatukin oli mitä oli. Harmitti, mutta en jaksanut rähistä.

Itse olen siirtynyt ihan muille maille huutonetistä, siellä on hinnat nousseet ihan tolkuttomiksi verrattuna esim. siihen mitä ne olivat kolmisen vuotta sitten, jolloin ostin sieltä paljon tavaraa. Nyt ei enää tee löytöjä.

Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
minulta vai muilta.

Surffasin ajankulukseni huutonetissä ja katselin pyyntihintoja noille lasten vaatteille, erityisesti sellaisille semi-merkkivaatteille (eli esim timberland, P.O.P, mayoral). Itse myyn peruspaitoja (H&M) yleensä euron tsipale kirpparilla, mutta tuolla pyydettiin noista muista esim 8e teepaidasta lähtöhintana. Siis käytetty vaate. Ei hitsi, maksaako joku tosiaan käytetystä teepaidasta esim kympin? Pitääkö mun alkaa tarkistaa hinnoittelua vai onko noi merkit oikeesti kysyttyä tavaraa?

Samaa mieltä.Ihan järkyttäviä hintoja ihmiset on valmiita maksamaan käytetyistä vaatteista (esim. huutonet).Tulee mieleen,että eikö ihmiset ole hintatietoisia?! Mutta jos joku haluaa maksaa niin mikäs siinä...

Itse olen vallan hintatietoinen. Maksan sellaisesta mitä ei enää kaupoista saa tai jos on hinta sopiva muuten.

Mikä siinä on että jos vaate on maksanut esim.60e ja sitä on yhdellä lapsella pitänyt kuukauden tai kaksi,niin pitäis myydä eurolla? Kyllä siitä voi hieman enemmän maksaa.Ja itse maksankin ujostelematta.

Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
minulta vai muilta.

Surffasin ajankulukseni huutonetissä ja katselin pyyntihintoja noille lasten vaatteille, erityisesti sellaisille semi-merkkivaatteille (eli esim timberland, P.O.P, mayoral). Itse myyn peruspaitoja (H&M) yleensä euron tsipale kirpparilla, mutta tuolla pyydettiin noista muista esim 8e teepaidasta lähtöhintana. Siis käytetty vaate. Ei hitsi, maksaako joku tosiaan käytetystä teepaidasta esim kympin? Pitääkö mun alkaa tarkistaa hinnoittelua vai onko noi merkit oikeesti kysyttyä tavaraa?

ja toisaalta euro H&M-teepparista on aika paljon (ostohinta on usein 3-9e).

Mä ostin kirpparilta jokunen vuosi sitten Gantin hupparin 2 eurolla. Poika ei tykännyt siitä, se oli jotenkin paksu ja kireä kaulasta, niin laitoin sitten myyntiin huutikseen ja sain siitä 26 euroa =) . No lähtöhinta oli vain jotain 5 euroa, olisin siihenkin tyytnyt, joten tuo 26 oli aika sokki.

Yhteistyössä