Onko todellisuus hämärtynyt (käytettyjen lastenvaatteiden hinnat)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Työäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Työäiti

Vieras
minulta vai muilta.

Surffasin ajankulukseni huutonetissä ja katselin pyyntihintoja noille lasten vaatteille, erityisesti sellaisille semi-merkkivaatteille (eli esim timberland, P.O.P, mayoral). Itse myyn peruspaitoja (H&M) yleensä euron tsipale kirpparilla, mutta tuolla pyydettiin noista muista esim 8e teepaidasta lähtöhintana. Siis käytetty vaate. Ei hitsi, maksaako joku tosiaan käytetystä teepaidasta esim kympin? Pitääkö mun alkaa tarkistaa hinnoittelua vai onko noi merkit oikeesti kysyttyä tavaraa?

Jotku pyytää ja hullut maksaa, on mun mielipide.
Itse en maksaisi.

Johtuu varmaan siitä että niitä vaatepaketteja joita itse olen huutiksesta huutanut, niissä vaatteiden hinnaksi on tullut n.50-70/senttiä kappale.

Niinhän se on että ei se o hullu joka pyytää vaan se joka maksaa. Jos tosissaan haluaa kaappiinsa lisää tilaa ni kannattaa se halvalla myydä ni ainaki pääsee eroon. Kirppareilla ku ite käyn ni niin itse kuin huomannut monen muunkin vaihtavan aika nopsaa seuraavaan loosiin ku huomaa että niissä vaatteissa on hintaa monta euroa.
Ja tosiaan vaikka ne vaatteet ovat merkkivaatteita ja siistejä, niin kyllä ne sinne jäävätkin roikkumaan, niitä kukaan osta ku hinta on pilvissä. Käytetty on aina käytetty!

Mie sain tuossa kälyltä kolme kassia vaatetta, jossa mukana myös Espritin ihanan pehmoisia lähes käyttämättömiä fleecehuppareita ja -pukuja. Jos ei satu poika tulemaan, sinisiä kun ovat, niin myyn mutta tohtiiko sellaisellekaan kymppiä laittaa vaikka on taatusti sen verran maksanut? Jos on ehkä kerran pesty... Itse mietin 5 ?/kpl tai sitten vaatepaketin seassa.

Jos vaatteen hinta uutena on 20? ylöspäin, niin 5 - 10? kirppiksellä on ihan kohtuuhinta siihen nähden, sikäli kun vaate on hyväkuntoinen ja tahraton. Jos haluaa juuri tietyn merkin tietyn vaatteen, niin kyllä siitä on valmis myös maksamaan, ja joka tapauksessa on saanut sen paljon halvemmalla kuin ehkä mistään alesta olisi saanut.

Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Mitä on semi-merkkivaatteet :D Siis muut kuin mainitsemasi.
Kyllä mä olen käytetystä lasten paidasta maksanut kympin ja enemmänkin, mutta kyse ei tosiaan ole ollut hennesin vaatteista...

Merkkivaate jos olisi joku ökykallis Armani tai sellainen, emmää sellaisia osta;) Toki onhan H&M:n myös merkki, jos hiuksia halkaistaan...

P.O.P:n ja Mayoral t-paita on uutena himpun alle 20e, Timberland tai Gant taitaa olla kylläkin 30e. Mä tiedän vain poikien merkkejä... H&M tai Exit on 5-12e, riippuen kuvasta. Jotenkin vaan ajattelen, että mielummin porukka ostaisi samalla hintaa, kuin käytetyn...

Mistä sinä sitten olet maksanut yli kympin, jos saa udella?

Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Kyllä mä olen käytetystä lasten paidasta maksanut kympin ja enemmänkin, mutta kyse ei tosiaan ole ollut hennesin vaatteista...

Merkkivaate jos olisi joku ökykallis Armani tai sellainen, emmää sellaisia osta;) Toki onhan H&M:n myös merkki, jos hiuksia halkaistaan...

P.O.P:n ja Mayoral t-paita on uutena himpun alle 20e, Timberland tai Gant taitaa olla kylläkin 30e. Mä tiedän vain poikien merkkejä... H&M tai Exit on 5-12e, riippuen kuvasta. Jotenkin vaan ajattelen, että mielummin porukka ostaisi samalla hintaa, kuin käytetyn...

Hilfiger, Burberry ja Dior. Lapsille paitoja, käytettyjä mutta mielestäni melkein kuin uusia. Varsinkin Diorin paidasta jonka vähän aikaa sitten löysin tytölle, ei huomaa ollenkaan käyttöä ja pesua. Ihan kuin uusi vaikka edellinen käyttäjä tietysti pessyt ja meilläkin ollut käytössä ja pesussa.

Itse olen maksanu Kenzon mekosta 30e ja käytetty.

Olen maksanu 15e Moonkidsin mekosta, hyväkuntoisesta käytetystä.

Olen maksanu Marimekon paidasta 10e.

Olen maksanu PO.P:n bodysta 8e.

Ja psotit päälle.Vaatteet tosi kivoja ja hyväkuntoisia.

Olen myös myynyt ja suht samaa hintaa tulee, jos on oikeesti todella hyväkuntoisia.Menevät ihan hyvin kaupaksi.

Sitten taas itse jossain kirpparilla seisoen myyn paljon halvemmalla, että pääsen kamasta eroon päivän aikana.Esi.Legon takki 2e,Katvigin haalari 2e jne.

Mitä tulee "semi-merkkiehin", on ihmisiä jotka ei halua mitään Timberlandia tai Bossia lapsensa ylle, mutta Småfolkia, Katvigia tai Moloa kyllä :D :heart:

Tungen tähän väliin, vaikkei multa kysyttykään =) Mulle tärkeintä vaatteessa on laatu, ei merkki, joten käytetystä hyvälaatuisesta ja hyväkuntoisesta voin maksaa enemmän kuin jostain uudesta, jonka laadusta ei voi olla ihan varma. JOillakin merkeillä kun laatu vaihtelee aika rankasti, varsinkin trikoovaatteissa ja on välillä ihan tuuri kauppaa miten ne kestää.

Alkuperäinen kirjoittaja jarna36:
Mitä tulee "semi-merkkiehin", on ihmisiä jotka ei halua mitään Timberlandia tai Bossia lapsensa ylle, mutta Småfolkia, Katvigia tai Moloa kyllä :D :heart:

Äh ei täällä tuollaisia löydä kaupasta. Pitää ostaa netistä tai suunnatta hesaan soppailemaan ;)

Mutta on muutakin kaupan kuin t-paitoja.Esim.uusi velour-haalari Katvigilta tai vastaavalta merkiltä maksaa 4-60e eli siihen nähden ei 10-20e ole tosiaankaan paha, jos tuote on siisti.

Alkuperäinen kirjoittaja jarna36:

Mutta on muutakin kaupan kuin t-paitoja.Esim.uusi velour-haalari Katvigilta tai vastaavalta merkiltä maksaa 4-60e eli siihen nähden ei 10-20e ole tosiaankaan paha, jos tuote on siisti.

Siis 40-60e =)

Minäkin olen näitä hintoja ihmetellyt? Mulle käytetty on aina käytetty oli merkki mikä hyvänsä ja maksan vain käytetyn hinnan. En tosin ole itse merkkiuskollinen enkä hae tietyn merkkisiä vaatteita vaan sellaisia vaatteita mitkä ovat lapselle mukavat päällä ja että ne ovat ehjiä suht. nättejä.
Lapset saa olla lapsia eikä tartte varoa sitä että sotkeutuuko vaatteet. Hienosteluvaatteet on sitten erikseen, mutta niitä meillä ei paljoa olekkaan.
Itse en oikein edes ymmärrä sitä että pienelle lapselle ostetaan kalliita vaatteita sen merkin takia. Mutta jokainenhan sen ostopäätöksen itse tekee...
Euroon vaihtuminen on varmaan tuottanut tulosta kirppismyyjille.

kyllä todellisuus on hämärtynyt...ehkä juuri osittain tuon huutonetin ansiosta. käyn sillointällöin tsekkaamassa esim. hollannin vastaavan marktplaaztin tarjontaa eikä ihmiset maksa lähellekään samoja hintoja vanhoista rytkyistä kuin täällä, vaikka olisi kuinka burberryä tai dioria....

musta kun tuntuu että osa nykyään ostaa lapsilleenkin kaupasta vaatteita sillä periaatteella että kuinka hyvin saa huudosta sitten hyvitystä....

samalla hinnalla mitä huudossa pyydetään merkkivaatteita saa itse liikkeestä kun menee alennusmyyntiaikaan ja alennusmyyntien jälkeen huudossa onkin epäilyttävän paljon "uusia kaappiin unohtuneita ihanuuksia"

mitä jos tädit vaikka säästäis seuraavat puoli vuotta niitä rahoja jotka muuten menis huutoon postikuluineen ja tuhlais ne sitten alennusmyynneissä...sais halvalla samoja rytkyjä uusina ihan liikkeestä....

Alkuperäinen kirjoittaja venera:
kyllä todellisuus on hämärtynyt...ehkä juuri osittain tuon huutonetin ansiosta. käyn sillointällöin tsekkaamassa esim. hollannin vastaavan marktplaaztin tarjontaa eikä ihmiset maksa lähellekään samoja hintoja vanhoista rytkyistä kuin täällä, vaikka olisi kuinka burberryä tai dioria....

musta kun tuntuu että osa nykyään ostaa lapsilleenkin kaupasta vaatteita sillä periaatteella että kuinka hyvin saa huudosta sitten hyvitystä....

samalla hinnalla mitä huudossa pyydetään merkkivaatteita saa itse liikkeestä kun menee alennusmyyntiaikaan ja alennusmyyntien jälkeen huudossa onkin epäilyttävän paljon "uusia kaappiin unohtuneita ihanuuksia"

mitä jos tädit vaikka säästäis seuraavat puoli vuotta niitä rahoja jotka muuten menis huutoon postikuluineen ja tuhlais ne sitten alennusmyynneissä...sais halvalla samoja rytkyjä uusina ihan liikkeestä....

Kaikki ei halua lähteä sinne markettialeen ostamaan jotain rytkyjä jotka venähtää samantien omituisen malliseksi =)

Mullekin on maksettu H&M:n bodysta kympin verran, vaikka maksoi uutena 7,90e. En ihan ymmärrä. Siis huutiksessa, ja lähtöhinta oli aika paljon vähemmän. Olen mäkin kyllä aika paljon käytetystä valmis maksamaan, vertaan alkuperäiseen hintaan. En nyt kuitenkaan edes lähelle sitä, mitä uutena on maksanut.

Kaikki ei halua lähteä sinne markettialeen ostamaan jotain rytkyjä jotka venähtää samantien omituisen malliseksi =)

Mä kun olen ajatellut, että hinta menee aika samaan postikulujen kanssa (siis jonkinlainen merkkivaate puoleen hintaan kuin huutishinta ja kulut päälle...). esim 30egen paita 15egee alessa vrt 10 egee käytetystä huutiksessa ja postarit päälle. Toki aina ei ole kokoja alessa jäljellä, mutta ei se huutiskaan takaa kaikkea valikoimaa. Ja täytyy vaivautua paikalle kauppaan, mutta harvemmin markettiin. Ja eihän huutiksessa tavarasta voi olla täysin varma että se on "ehjä, tahraton ja kuin uusi".

Joo mä en osta käytettyjä vaatteita vaan myyn. Leluja ostan käytettynä paljon.

puhunkin nyt lähinnä merkkiliikkeistä niinkuin esim. pompiista täällä hesassa jossa on hyvät alet kaikissa merkkituotteissa kuten burberry, kenzo, elle, timberland, naturino jne...tse ostan lähinnä just noista alennusmyynneistä, marketista en oo vielä tän 10 vuoden äitinä olon aikana ostanut yhtäkään vaatetta lapsille saati itselleni. Vauvanvaatteet puoli vuotiaaksi ostan h&m:ltä koska jostain syystä niiden laatu on erityisen hyvä ja kauniit tekstiilit ja mallit...muuten kyllä liputan noiden pienten erikoisliikkeiden puolesta B)

Mä kun olen ajatellut, että hinta menee aika samaan postikulujen kanssa (siis jonkinlainen merkkivaate puoleen hintaan kuin huutishinta ja kulut päälle...). esim 30egen paita 15egee alessa vrt 10 egee käytetystä huutiksessa ja postarit päälle. Toki aina ei ole kokoja alessa jäljellä, mutta ei se huutiskaan takaa kaikkea valikoimaa. Ja täytyy vaivautua paikalle kauppaan, mutta harvemmin markettiin. Ja eihän huutiksessa tavarasta voi olla täysin varma että se on "ehjä, tahraton ja kuin uusi".

Joo mä en osta käytettyjä vaatteita vaan myyn. Leluja ostan käytettynä paljon.

Mä en ainakaan mistään alesta olisi löytänyt noita vaatteita.
Täälläpäin ei missään niitä myydä, enkä matkustele ulkomailla jossa niitä jossain saattais olla. Joten huutis on ainoa vaihtoehto ja tähän mennessä ihan hyvä ollutkin :)
Mutta marimekot ja hennesit, ne onkin asia erikseen, niitä putiikkeja löytyy tästäkin kaupungista. Mutta niistä en osta mitään.

puhunkin nyt lähinnä merkkiliikkeistä niinkuin esim. pompiista täällä hesassa jossa on hyvät alet kaikissa merkkituotteissa kuten burberry, kenzo, elle, timberland, naturino jne...tse ostan lähinnä just noista alennusmyynneistä, marketista en oo vielä tän 10 vuoden äitinä olon aikana ostanut yhtäkään vaatetta lapsille saati itselleni. Vauvanvaatteet puoli vuotiaaksi ostan h&m:ltä koska jostain syystä niiden laatu on erityisen hyvä ja kauniit tekstiilit ja mallit...muuten kyllä liputan noiden pienten erikoisliikkeiden puolesta B)

Täälläpäin ei noita putiikkeja ole :/ Siellä päin käyn ehkä kerran kolmessa vuodessa :/

Uusretrot tanskalaiset/ruotsalaiset merkit erittäin haluttua, joten käytetystä saa lähes uuden hinnan postin kera.
Esim, jos body maksanut uutena 19.50e siitä saa hyvinkin 13-15e.
Niitä todellakin kanntaa kierrättää.

Olen itsekin maksanut uudesta Lindexin bodysta enemmän mitä kaupassa maksoi, mutta siksi koska täältä loppui tuo tietty kuosi ja koko jo alkuunsa.

No mie en taas ymmärrä ollenkaan tätä lasten ja aikuistenkaan merkkivaate vouhkaamista. Siis sitä et täytyy olla tietyn merkkinen vaate päällä ja muut ei kelpaa. Tai et kaikki vaatteet täytyy olla tiettyä merkkiä. Minulle riittää kun on sopivan kokonen ja siisti.

Yhteistyössä