Onko tietoa paljonko sohvan uudelleen verhoilu maksaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jonna-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Juu osaisin toki. Hinta riippuu sohvasta, mallista, kankaasta, ja siitä paljonko täytteitä ja jousia pitää uusia. Karkea arvio olis jotain 400 ja 1000 euron väliltä.

Alkuperäinen kirjoittaja Jonna-:
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:
Juu osaisin toki. Hinta riippuu sohvasta, mallista, kankaasta, ja siitä paljonko täytteitä ja jousia pitää uusia. Karkea arvio olis jotain 400 ja 1000 euron väliltä.

Ei tarvis ku kankaat vaan vaihtaa =)

No sekin vähän riippuu sen sohvan mallista, onko paljon tereitä ommeltuna, poimutuksia vai ihan laatikkosohva. Työt arviolta sen pari kolmesataa euroa ja kankaat päälle. (Kankaita hintaan 25-50 euroo metri ja 10 metriä on aika soppeli määrä esim kolmenistuttavalle)

No sekin vähän riippuu sen sohvan mallista, onko paljon tereitä ommeltuna, poimutuksia vai ihan laatikkosohva. Työt arviolta sen pari kolmesataa euroa ja kankaat päälle. (Kankaita hintaan 25-50 euroo metri ja 10 metriä on aika soppeli määrä esim kolmenistuttavalle)

On se harmittavan kallista lystiä :(

On se harmittavan kallista lystiä :(

Niinhän se on jos teettää työn vieraalla. Se on kuitenkin liki viikon työ, ja siitä pitää maksaa pois alvit ja verot. Millä hinnalla meistä kukin olis valmis tekemään viikon töitä?

Kyllä se on iso työmaa jos kunnolla tekee.Usein sanotaan ei tartte muuta kuin kankaat! Avataan ni on jousia irti ja pehmusteissa selviä kulumisen merkkejä yms. On tietenkin joskus käyny, et kissa tehny tyhmästi ja siks joutuu kankaan vaihtoon.Sanosimpa et uuden hinta jos kangas on hyvää!

mä verhoilin ihan itse sohvani uudelleen tuli maksaan n.60e valmistui hyvä verhoilu ... toisaalta sohvassani oli irrotettavat päällykset joten kaavat oli helppo tehdä

Alkuperäinen kirjoittaja eliely:
mä verhoilin ihan itse sohvani uudelleen tuli maksaan n.60e valmistui hyvä verhoilu ... toisaalta sohvassani oli irrotettavat päällykset joten kaavat oli helppo tehdä

Se onkin helpompaa jos on irtotyynyt jotka voi erikseen päällystää, mutta perinteinen kangasverhoiltu sohva onnistuu harvalta kotiompelijalta. Tietysti kyse on myös siitä millä laatuluokituksella sen haluaa tehdä. Monelle riittää se että vanhan päälle vedetään uusi kangas ja se on kutakuinkin saman näköinen kuin entinen muodoltaan. Toisaalta kulutuksenkestävää hyvää verhoilukangasta ei saa 60 eurolla kuin 2-4 metriä. Sillä päällystää juuri ja juuri kaksi istuin ja kaksi selkänojatyynyä.

Mutta kuten sanottu, aina voi itse tehdä ja silloin ei tarvitse maksaa kuin kankaat.

Yhteistyössä