onko teitä käynnistetty..??

haluaisin kysellä semmoista asiaa,et onko teidän kenenkään synnytyksiä käynnistetty?Ja jos on,niin onko se pahempaa se käynnistys,kuin että alkais luonnollisesti supisteleen..kertokaa mulle kun mut meinataan käynnistää ja mua pelottaa ihan kamalasti.. :'(
 
Riippuu kuinka käynnistetään. Itsellä käynnistettiin aluksi sytotec-tableteilla (kohdunkaulalle laitettiin paikkoja pehmittämään) mutta kun eivät tuottaneet neljässä päivässä toivottua tulosta niin kalvot puhkaistiin. Kalvojen puhkaisu ei sattunut ja käynnisti synnytykset ja nuo aivan normaanlit supistukset. Kun taas tipalla vauhditettu synnytys on kivuliaampi, siis supistukset ovat kivuliaammat tosin myös yleensä tehokkaammat. Käsittääkseni tuo sytotec-kypsyttely sekä kalvojen puhkaisu on ensisijainen käynnistämis menetelmä, tipat otetaan avuksi siinä vaiheessa kun normaalisti alkanut synnytys on keskeytynyt/hidastunut.

Itselleni ei tuosta kalvojen puhkaisusta jäänyt traumoja, vaikka se hurjalle kuulostikin. Tsemppiä sinulle!
 
Mulla koitettiin käynnistellä eka joillain tableteilla (ihan nieltävillä), mutta ne ei oikein vauhdittanu asiaa tarpeex, joten 1,5 vrk:n päästä sitten saliin oksitosiinitippaan ja kalvojen puhkaisuun (kohdunsuu auki 1 cm = 1,5 vrk, tuona aikana supistukset ei ollu vielä kivuliaita, eli hyvin meni). Nopeeta aukes paikat kun kalvot puhkastiin, tietty sattuhan se, niinkuin varmaan kaikilla loppuvaiheen supistelut, mutta en kokenut niitä mitenkään äärettömän hirveinä. Synnytys kesti vajaat 5 tuntia (esikoinen).
Kakkosen kanssa alko luonnollisesti supistelemaan, mutta sitten salissa kuitenkin kalvot puhkastiin jolloin supistukset heti koveni. Eli toka synnytys ns. luonnollisesti lähti käyntiin, en huomannu eroa. Jotkut kokee erilailla eri tavalla alkaneet synnytykset, mutta kivunlievitys on olemassa, ja sitä saa ihan kerjäämättä!

Tsemppiä sulle ja elä stressaa käynnistystä!
 
Mulla käynnistettiin tipalla (ei siis yritetty ensin millään muulla vaan ihan heti tipal) ja se mua ainaka sattunu sen enempää ku itekseen alkaneet supistukset. Tai sattu niin h elvetisti mut ihan samal taval ku normaalistikki. Ja puudutuksen sain. Synnytys kesti reilu 3 tuntia.<br><br>
 
mulla ensin puhkaistiin kalvot, mutta siitä se ei lähteny käynnistymään nii sitte laitettiin tippa..
synnytys kesti kaikenkaikkiaan 8h32min.
minä oon kans kuullu että käynnistetty synnytys on rajumpi, mutta ei tuo minusta ainakaan rajulta tuntunut..
kiva kokemus..
sain epiduraalin, se alko auttaa heti ku se laitettiin...
 
Mulla eka käynnistetty ja toinen syntyi itellään. Ei huonoa muistoa kummastakaan! Käynnistetty tietty oli hitaampi (mutta oli myös esikoisen synnytys kysymyksessä) ja en silti kokenut sitä kivuliaammaksi kun sain koko ajan kivunlievitystä kun taas kakkonen syntyi viidessä ja puolessa tunnissa lähes luomusti ja se teki kipeää! Esikoisen synnytys kesti siin miltei 17h!

Jokainen synnytys on omanlaisensa, oli sitten käynnistetty tai ei joten on ihan turhaa murehtia asioita etukäteen :hug:
 
Tyttö syntyi 05/05 ja tipalla käynnistettiin suoraan synnytyssalissa. Kokemusta ei mulla muusta olekaan, kun esikoinen on kyseessä, mutta ei toi käynnistys ainakaan mun mielestä ollut mitenkään kamala! Kamalinta siinä oli itse asiassa se, kun se tippa laitettiin tohon käteen....lähinnä sen takia, etten paljoa välitä myöskään esim verikokeen ottamisesta ja se tuntu samalta :whistle: :D Tippa laitettiin aamulla kello 9.45 ja tyttö syntyi samana päivänä kello 16.18, synnytyksen kestoksi merkittiin 3,5 tuntia, eli nopeasti meni näin ensisynnyttäjänäkin! Kyllähän ne supistukset sattu tietysti, mutta ei se mitään ihan hirveetä ollu, ja epiduraalin laiton jälkeen en tuntenut enää oikeasti mitään, en edes sitä, kun lapsi viimein syntyi! Eli kivut lähti epiduraalin myötä kokonaan, pystyin kuitenkin ponnistamaan, paljolti vaiston varassa =)

Turha sitä käynnistystä on niin jännittää! Mulle toi helpotusta ainakin se, että silloin on jo valmiiksi sairaalassa eikä tarvitse yksinään (tai siis miehen kanssa) kotona miettiä, että joko pitäisi lähteä....sairaalassa kätilöt ja lääkärit osaavat asiansa ja tutkivat usein esimerkiksi sen, kuinka paljon on jo auki ja kertovat synnytyksen edistymisestä! Että hyvillä mielin vaan eteenpäin, mahdollisesta käynnistyksestä huolimatta :wave:
 
pumpum
Mulla molemmat lapset käynnistetty (2 kpl), ja saa nähdä miten tää kolmonen kahden kuukauden päästä..
Ja molemmat käynnistetty suoraan tipalla, ensimmäinen synnytys 3½ josta ponnistusvaihe ½h, toinen tasan 3h eikä tarvinnu ponnistella kun meinasi tippua maahan.Molemmista käynnistyksistä ihan positiiviinen kokemus,mielelläni synnytän tän kolmosenkin käynnistyksen voimin jos ei muuten meinaa tulla ulos.
Tsemppiä synnytykseen :hug:
 
mulla puhkaistiin eka kalvot ja kun ei supistuksia kuulunut laitettiin siihen oksoonitippaan (eiku mikä se oli) supistuksia alkoi tulla kipeinä,ja tiheään 1-3min välein mutta ei se loppujenlopuks kamalan raju ollut.
2 edellistä on tullut ihan omin avuin. kaikissa kolmessa synnytyksessä on kipu tuntunut selässä. synnytys kesti 1h55min josta ponnistusvaihe 5min
 
nirppurotta harmaana
Mulla käynnistettiin synnytys 15.4. kun oli alkanut edellisenä päivänä tiputtaa lapsivettä, eikä omat supparit alkaneet lainkaan. Kahdella murusella lähti käyntiin, heti alko säännöllisinä 3 minuutin välein. Mulla alko supparit klo 15 ja kestin ilman mitään lääkkeitä ilta kahdeksaan, sen jlk sain kipupiikin, josta tunnin päästä ilokaasua ja sitte siitä tunnin päästä epiduraalin. Eli tuossa loppuvaiheessa ei tosiaan ollut mitään kauheita kipuja. Eli ne viitisen tuntia kun supisteli kipeesti, oli kuitenki ihan siedettäviä ja syvään hengittely autto pahimpaan. Tietty tää oli eka synntys joten ei oo vertailukohdetta omiin luonnollisiin supistuksiin. Mutta en näin jälkikäteen pitänyt mahdottoman kipeenä kokemuksena.
 
Toinen lapsemme käynnistettiin kun oli kaksi viikkoa yliaikainen.Aamulla menimme suoraan synnytyssaliin jossa kalvot puhkaistiin ja siitä homma lähti etenemään tipan avustuksella,poika syntyi iltapäivällä sitten.Se oli mielestäni kolmesta synnytksestäni helpoin ja asiat oli jotenkin "hallinnassa" koko ajan.Ei se siis ole mitenkään ylipäsemättömän kamalaa ainakaan minusta,rohkeasti vaan. =)
 
neljäs
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.04.2006 klo 09:17 mitoralla kirjoitti:
Toinen lapsemme käynnistettiin kun oli kaksi viikkoa yliaikainen.Aamulla menimme suoraan synnytyssaliin jossa kalvot puhkaistiin ja siitä homma lähti etenemään tipan avustuksella,poika syntyi iltapäivällä sitten.Se oli mielestäni kolmesta synnytksestäni helpoin ja asiat oli jotenkin "hallinnassa" koko ajan.Ei se siis ole mitenkään ylipäsemättömän kamalaa ainakaan minusta,rohkeasti vaan. =)
minulla samantapainen kokemus kolmannen kanssa,
käynnistrys tipalla teki heti kivuliaat supparit , mutta olisi niitä tullut luonnollisestikin!Nyt vain jäi hyvin voimia ponnistamiseen kun ei mennyt niin paljon aikaa...
tsemppiä!
 
Mulla on ainoastaan yksi kokemus synnytyksestä, ja se kaynnistettiin noilla sytotec-muruilla kohdun suulle asetettuina. Nopeasti eteni ja kyllä teki todella kipeää...mutta kun ei ole vertailukohdetta, niin aika vaikea sanoa. :/ Hyvin se menee, älä pelkää! :hug:
 

Yhteistyössä