Onko teitä jäänyt harmittamaan ettette tehneet/yrittäneet vielä sitä yhtä vauvaa??

• Viestiketjun aloittaja "jossuli"
  • Ensimmäinen viesti
"jossuli"
Jos on vauvakuume nostanut päätään vähä väliä mutta järki koitaa sanoo muuta..Tosin minä kuumeilen enimmäkseen,mies ei niinkään mutta kyllä varmasti olisi mukana jos haluisin:)Nuorin kolme vanhin täyttää yhdeksän,ite alle 30v ,vieläkö tässä kannttaa yrittää sitä neljästä;)?T.kuumeilija

"lillu"
Mihin tarvitsee? Outo kysymys. Mutta vastataan vaikka niin, että luodakseen ison perheen dynamiikan, jossa on taikaa. Lisäksi useimmat meistä rakastavat lapsiaan, joten 4 lasta tuo maailmaan enemmän rakkautta kuin 3 lasta.

[QUOTE="lillu";30320966]Mihin tarvitsee? Outo kysymys. Mutta vastataan vaikka niin, että luodakseen ison perheen dynamiikan, jossa on taikaa. Lisäksi useimmat meistä rakastavat lapsiaan, joten 4 lasta tuo maailmaan enemmän rakkautta kuin 3 lasta.[/QUOTE]

Ymmärtäisin suurperheen tarpeen, jos eläisimme 1800-luvulla ja jälkeläisiä tarvittaisiin peltotöihin tai kun lapsikuolleisuus olisi suurta ja vanhemmat tarvitsisivat ikääntyessään turvaa lapsista, mutta nykyaikana sitä "taikuutta" voi hakea taikuri luttisen showsta ja rakkautesi nykyisiä lapsiasi kohtaan tuskin on mitenkään vähäisempää ilman neljättä lasta. Suurperheestä ei aiheudu kuin kuluja ja perintöriitoja.

Mirjam Kalland on sanonut, että lapsimäärä perheessä on silloin oikea, kun äiti jää haaveilemaan vielä siitä yhdestä. Se tarkoittaa, että äidillä on tarpeeksi voimia olemassa oleville. Mulla onkin vähän huono-omatunto, kun mulla ei oo toivetta neljännelle vaan lapsiluku oli tässä heti kolmosen syntymän jälkeen . Mut aika hyvin tässä hullunmyllyssä jakselen :)

"lillu"
:D Mikä su björn nyppii. Isossa perheessä on järkeä myös nykyaikana, ihan yhtä paljon kuin yhden tai kahden lapsen perheessä, harva niitä ainokaisiaankaan peltotöihin synnyttää. On ihanan upeaa nähdä kuinka paljon rakkautta ja iloa sisarukset tuovat toistensa elämään.

Kaksi ihmettä
Kuumeilen edelleen kolmannesta pienestä, mutta en tiedä toteutuuko toiveeni. Lapsettomuushoidot yksityisellä puolella ovat tyyristä lystiä. Ja julkisella puolella emme hoitoja enää saa.

Yhteistyössä