onko teitä synnytyksen jälkeen masennuksesta pidemp. sairastaneita äitejä, joilla lääkitys ko. sairauteen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja masentunutko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Noh sain diagnoosiksi keskivaikean syvän masennuksen, dg tehtiin romahduksen perusteella. Sain avuksi lääkettä ja terapiaa useamman kerran viikossa. Alle vuodessa olin tolpillani, nyt viisi vuotta porskutettu. Olen todella kiitollinen. Olisin varmaan tappanut ainakin itseni, jos olotila olisi jatkunut.

Alkuperäinen kirjoittaja eräs:
Noh sain diagnoosiksi keskivaikean syvän masennuksen, dg tehtiin romahduksen perusteella. Sain avuksi lääkettä ja terapiaa useamman kerran viikossa. Alle vuodessa olin tolpillani, nyt viisi vuotta porskutettu. Olen todella kiitollinen. Olisin varmaan tappanut ainakin itseni, jos olotila olisi jatkunut.

jaksaisitko kertoa tarkemmin miten masennuksesi ilmeni ja vaikuttiko käytökseesi lapsen kanssa

Alkuperäinen kirjoittaja eräs:

Oletko varma diagnoosistasi,kuulostaa oudolta. Eikö se ole joko keskivaikea masennus tai vaikea masennus...

Minulla ekalapsen jlk syn.jlk.masennus. Odotusajan olin tosi tarmokas, ja ihan intoa täynnä tulevasta vauvasta. Touhusin kaikkea vauvaa varten jne. Synnäriltä päästyä kotiin en enää saanut unta. Vaikka vauva nukkui mnä vaan valvoin yöt saamatta unta. Ruokahalu katosi ja itkeskelin paljon. Itse tajusin mistä kyse heti ja niinpä tosi pian hakeuduin neuvolan ja tk-lääkärin kautta miekkariin. Eka minulle tk-lri määräsi vain nukahtamislääkettä josta ei apua. Mtk:sta sain mielialalääkkeet ja jouduin(sain)lopettaa imetyksen joka ei ottanut lainkaan onnistuakseen. Käytin lääkkeitä ehkä parisen kuukautta. Lääkehoidon tukena minulle määrättiin psykologilla käyntejä, jossa kävin ehkä muutaman kuukauden. Vauvan hoidin koko ajan paremmin kuin hyvin. Eikä minulla ollut pelkotiloja että vauvalle tai itselleni sattuu jotain tms. Pelko pepussa elin seuraavat 2raskautta, että taasko se tulee se masennus, mutta ihanaa että sain kokea myös nämä kaksi raskauden jälkeistä aikaa ilman tuota ikävää peikkoa.

Kuumimmat

Yhteistyössä