Onko teitä kiusattu turhilla lastensuojeluilmoituksilla? Miten kävi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mahdollistahan on
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun kaverista (miespuolinen) on tehty. Menetti lapsen huoltajuuden =( Ja joutui vuoden tapaamaan lasta valvotuissa tiloissa. Ilmoituksen teki lapsen äiti, ilmoitus oli valetta.

On. Eräs palstalainen samalta paikkakunnalta teki ilmotuksen ko olin raskaana. Narkkari oottaa lasta, sano sossun tätiki. Tiesi mulle hemmetisti kaikkea kivaa, testejä ja kotikäyntejä pari kappaletta ja muuta kyttäystä ja lopputulos oli että kaikki on niinku pittääki ja aiheeton ilmotus ja aiheeton huoli. Koska olin lopettanu kaikki päihteet, tupakan ja elin normaalia elämää. Ja elän vieläki.

Tähän en sitte kerrokkaan sitä miten toimin henkilön kans joka ilmotuksen teki, mut ei oo sen enempää näkyny palstailevan ko muutenkaan liikuskelevan samoilla kulmilla ko mie :D Ja siis ihan asiallisesti sen tilanteen sen kans olen hoitanu, vaikka mieli tekiki käyvä tirpomassa turpiin nii ettei äitinsäkkään ennää tunnistais....

Exä, joka ei ole lapseni isä, teki peräti kaksi aiheetonta ilmoitusta. Minulla oli hänen mukaansa alkoholiongelma ja raahasin vieraita miehiä yöksi kotiini kun lapsi oli kotona jne. Ensimmäisen kerran jaksoin vielä selittää kaiken juurta jaksain, mies oli nimittäin onnistunut olemaan todella vakuuttava ja kertonut kaiken minusta tietämäni nuoruuden syömishäiriöistä lähtien ja sai minut kuulostamaan oikeasti mt-potilaalta. Itselläni on vakituinen työpaikka ja vuorotyö, ja silloin kun nuo ilmoitukset oli tehty, olin ollut joko töissä tai lapsen kanssa kaksin kotona.
Toisella kerralla totesin vain, että aha, tulkaa nyt toki kotikäynnille jos ette muuten usko.

Tiedän tasantarkkaan noista ilmitulleista asioista että ilmoittaja oli tuo mies, mutta häntä ei voi saada vastuuseen mitenkään. Myöskään mitään pahoitteluja en soskusta saanut, totesivat vain että heillä on velvollisuus tarkastaa kaikki ilmoitukset.

On tehty. Kerrostalon alakerran naapurinainen teki kostoksi ennen muuttoaan, kun meillä oli eri elämänrytmit ja lapsi heräsi aikaisin leikkimään ja ääntähän siitä seuraa kun lapsi leikkii. Olin raskaana ja aikamoisissa raskaushormoneissa riideltiin paljon miehen kanssa, mutta ilmoituksen sisältö oli kyllä täyttä valetta, että me huudatetaan lasta öisin tuntikausia, ei todellakaan ja että kiroilen lapselle ym. mukavaa, mikä ei pitänyt paikkaansa.

[QUOTE="vieras";23162532]Mun kaverista (miespuolinen) on tehty. Menetti lapsen huoltajuuden =( Ja joutui vuoden tapaamaan lasta valvotuissa tiloissa. Ilmoituksen teki lapsen äiti, ilmoitus oli valetta.[/QUOTE]

No todellakaan huoltajuutta ei menetä, JOS ilmoituksen aiheet todetaan valheiksi.

[QUOTE="vieras";23162709]Voisin tehdä yläkerran naapurista ilmoituksen, tuntuu aina huutavan ja kiirovan lapsiaan. Toisaalta mitäs se nyt auttaisi.[/QUOTE]

Tuo tuskin on syy tehdä ilmoitusta? Jos lapsiin ei käydä kiinni niin eipä niillä hätää ole

On tehty. Olen kertonut siitä täälläkin ja sain niin paljon paskaa niskaan, et enpä enää kerro sitä tarinaa. Kovin harvan oli niin vaikea uskoa, että joku voi tehdä ihan vaan kiusaksi lastensuojeluilmoituksen. Varsinkin, jos on ollut erimielisyyttä ilmoituksen tekijän kanssa päivä aikaisemmin.
Mut mitä se aiheutti?? Ihan kauhee stressi ja ahdistus. Sosiaaliviranomainen, joka oli muuten mies, oli mukava ihminen ja tuki minua koko prosessin ajan. Ilman häntä en olisi siitä helvetistä selvinnyt.

On meist.
Syytettiin holistiksi, koska oksentelin joka aamu (ja päivä ja ilta)
ja kun mein lapset ei "päässy koskaan ulos".

Kyllä, oksentelin joka aamu, päivä ja ilta, en alkoholin vaan raskauden takia. Ja sitä oli myös keski- ja loppuraskaudessakin.

Ja kyllä, mein lapset ei leikkiny talon takapihalla, kerrostalon omalla pihalla. Edellisten naapureiden ansiosta piha oli kuin kaatopaikka, jättimäinen tuhkakuppi. Partsilta viskelivät tumpit, lasipullot (=sirpaleina) ym. pihalle, lasten leikkipaikalle.
Ei paljoo huvittanu siinä olla pikkusten lasten kanssa.
Mutta ei se sitä tarkottanu ettei lapset ulkona ois ollu! Oltiin paljon puistossa, kavereiden kanssa hein pihalla ym.

Ei tuosta mitään seurannu, sossu siis tuli käymään, raskaus selvis jo heti kun oven avasin, ja sossu katto pihankii ja totes ettei veis tuonne omiakaan lapsia. Aiheettomaksi ja perättömäksi totes.

Tääl asui eräs joka valitti lähes jokaisesta naapurista, milloin milläkin verukkeella.

Yhteistyössä