Onko teistä synnyttäminen muka niin kamalan kivuliasta?

• Viestiketjun aloittaja miu
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten ihmeessä voi vaihdella noin paljon? Että toiselta lähtee taju ja toinen pärjää särkylääkkeellä?
koska me ihmiset ollaan erilaisia, meillä on erilaiset kipukynnykset, hermostot jne. toisilta menee kivusta taju, toinen ääripää, tosin harvinainen, ei tunne MITÄÄN.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja lai-ne:
koska me ihmiset ollaan erilaisia, meillä on erilaiset kipukynnykset, hermostot jne. toisilta menee kivusta taju, toinen ääripää, tosin harvinainen, ei tunne MITÄÄN.
Joo, mutta jopa samalla ihmisellä eri kerroilla? Kai tietysti hermoradatkin voi "uusiutua" tms. mutta kuulostaa vaan niin rajulta.

hhhh
Alkuperäinen kirjoittaja lai-ne:
Joo, mutta jopa samalla ihmisellä eri kerroilla? Kai tietysti hermoradatkin voi "uusiutua" tms. mutta kuulostaa vaan niin rajulta.
En usko, että ihmisten välisissä kipukynnyksissä on kovinkaan suuria eroja. Vai kestättekö te, joiden synnytys on ollut helppo sitten yleensäkin ottaen kovia kipuja hyvin? Esimerkiksi juurihoito hammaslääkärissä ei pitäisi juurikaan tuntua missään ilman puudutuksia.

vieras
Kyllä sattui aivan saatanasti! Avautumisvaihe, sekä ponnistusvaihe. Supistukset tuli yhtenä pitkänä pötkönä ilman mitään välejä, puudutteet ei auttaneet. Ilokaasusta oksensin. En kyllä ollut yhtään varma selviänkö hengissä siitä touhusta, itse asiassa jossain vaiheessa en olisi välittänyt yhtään vaikka olisin vetänyt viimeisen hengenvetoni siinä pöydällä, mitä vaan kunhan se helvetin kipu olisi loppunut.

Mä en kestä myöskään mitään muuta kipua hyvin, ja hammasta ei todellakaan paikata ilman puudutusta! Mulla on hyvin alhainen kipukynnys.

ov
Avautumisvaihe molemmissa ollut todella kivulias, mutta sen kestää hyvin ja muisteleekin ihan "ilolla". Ponnistaminen molemmissa ollut aivan helvetillistä. Olisin halunnut lisää lapsia, mutta en ole enää varma haluanko ikinä enää ponnistamaan vauvaa ulos itsestäni...

Miten ihmeessä voi vaihdella noin paljon? Että toiselta lähtee taju ja toinen pärjää särkylääkkeellä?
Tässä tosiaan hermostoissa se suurin ero. Äitini ei edes tiedä mikä on supistus...
Hän ei yksinkertaisesti tuntenut mitään kipuja ennen synnytystä. Toiset taas joutuvat TODELLA kärsimään:(

Alkuperäinen kirjoittaja miu:
Itse selvisin pelkän ilokaasun voimalla supistusten pahimpien supistusten ajan mutta helpotti kun pääsi ponnistamaan. 2 ponnistusta ja vauva oli ulkona. Ja rehellisesti sanottuna ei ees tehnyt yhtään pahaa.
Enemmän pahaa teki kuunnella naapurihuoneesta kuuluvaa kiljuntaa joka nosti ihokarvat pystyyn. Hieman kävi sitä naista sääliksi jos sillä juuri niin teki kipeää.
No hyvä, että sie sait kahdella ponnistuksella vauvasi ulos. Mie ponnistelin 2 tuntia ja sinä aikana en saanut mitään kipulääkkeitä...

Kyllä tuo avautumisvaihe oli minusta melkoisen kivuliasta hommaa, kun supistusta tulee kokoajan ja tuntuu, että jalat joku sahaa irti. :whistle: Ja kun ei mitään kivunlievitystä saanut. En mä ihan huvikseni tekisi sitä enää. :D Toistakin muksua epäilyttää edes hommata, kun sen verran ahistaa ajatus supistuksista.

Jenis
Alkuperäinen kirjoittaja tiiru:
Alkuperäinen kirjoittaja häsä:
enään, mulla on todellakin korkea kipukynnys mutta rajansa kaikella..
Ilman kipulääkkeitä ja kohdun täysrepeäminen oli tarpeeks.
:eek: :eek: :eek:
Mun ei ehkä kannattaisi lukea näitä... :ashamed:

rv35...
Turha näistä on etukäteen stressata :) Sitäpaitsi ainakin meillä menee helpot synnytykset suvussa, eli yhtä hyvää mäihää sulle!

5.synnytyksestä kaksi on ollut kivun osalta siedettäviä.Kaksi aivan järkyttävää ja yksi siltä väliltä.
Ihmiset ovat erilaisia kivun sietokyvyltään.
Mua ei ole estänyt edes synnytyspelkoni uudelleen raskautumista,jonka sain ekasta synytyksestä.Lopputulos on sen arvoinen.Enää en kyllä ryhdy,että lapsi luku on tässä.

Alkuperäinen kirjoittaja tiiru:
Alkuperäinen kirjoittaja häsä:
enään, mulla on todellakin korkea kipukynnys mutta rajansa kaikella..
Ilman kipulääkkeitä ja kohdun täysrepeäminen oli tarpeeks.
:eek: :eek: :eek:
Mun ei ehkä kannattaisi lukea näitä... :ashamed:

rv35...
Juuh, turha stressi pois! Jokaisella kun on niin erilaisia synnytyksestä ja monesta asiasta kyse siinä, että ei voi etukäteen tietää onko miten kivuliasta ja kenellä, sekä kivunlievitystä vaan pyytämään jos liian hurjalle tuntuu ja ehtii vaan saamaan.:)

r
Se avautuminen oli kamalaa, ja ne jälkeisvaihet. Jälkeiset ei meinannu tulla ulos ja se hoitaja "lypsi" ne ulös, hyi helvetti, pyörryin sen jälkeen. Vauva tuli 3 supistuksella alle 7 min ponnistusvaihe ilman kipulääkkeitä, en kerenny mitään saaha kun menin niin myöhään sairaalaan.

Jenis
Asenne vaikuttaa, fyysinen kunto, ja tietty ihan se miten se vauva on sieltä tulossa. Väärä tarjonta tai muita komplikaatioita, esim.

epeli
toinen synnytys oli rauhallinen, ilokaasua otin ponnistus vaiheessa, muuten menin ilman kivun lievitystä eikä synnytys ollut mielestäni mitenkään kamalaa tai ylitse pääsemättömän kivuliasta. toisen synnytin käynnistyksellä, oksensin puolitoista tuntia voimakkaista supistusten takia, vaikeroin kivuista,otin kivunlievystä kaiken mikä irtosi,paikat repesi ja joka ikinen supistus tuntui vievän hengen multa.
elikkäs riippuu ihan synnytyksestä.

Yhteistyössä