Onko teistä omituista jos perhepäivähoitaja nukuttaa hoitolapset alasti päiväunille?

• Viestiketjun aloittaja aapee
  • Ensimmäinen viesti
tt
On omituista että olet ollut kolmosluokkalaisena pph:lla ja nukkunut päiväunia.

Kyllä ihan tänä päivänäkin monissa päiväkodeissa lapset nukkuvat päikkärit pelkissa alushousuissa, varsinkin kesäaikaan.

Just joo
Alkuperäinen kirjoittaja ööö:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Olin itse silloin jo toisella tai kolmannella luokalla. Pikkuveljeni minua 4 vuotta nuorempi.
No onhan se omistuista. Mutta niin on sekin, että ollessasi toisella tai kolmannella luokalla, olit hoidossa pph:lla ja nukuit päiväunet.
Melko omituista myös ettei tois- tai kolmasluokkalainen muista mitään hoitopaikasta tai siellä alasti nukkumisesta....

dd
Alkuperäinen kirjoittaja Just joo:
Olin itse silloin jo toisella tai kolmannella luokalla. Pikkuveljeni minua 4 vuotta nuorempi.
No onhan se omistuista. Mutta niin on sekin, että ollessasi toisella tai kolmannella luokalla, olit hoidossa pph:lla ja nukuit päiväunet.
Melko omituista myös ettei tois- tai kolmasluokkalainen muista mitään hoitopaikasta tai siellä alasti nukkumisesta....
joo, ja myös se että ap lopetti kirjoittamisen heti kun epäiltiin provoksi.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja dd:
Alkuperäinen kirjoittaja Just joo:
joo, ja myös se että ap lopetti kirjoittamisen heti kun epäiltiin provoksi.
Ihan samaa ajattelin...

Outo provo
Olipas omituinen provo! Olisit ap vähän tarkemmin miettinyt jutun yksityiskohtia; kolmasluokkalainen mutta ei siis päiväuniaikaan koulussa vaan perhepäivähoidossa keskellä päivää, eikä mitään muistikuvia tuollaisesta..

hihhulihei
Nimenomaan x))

Ei helvata miten typerä provo, ap läksheti ku huomas "pikku" mokansa :LOL: Mitä ne kaikkea keksiikään.

ap
Jahas, provoepäilyjä sadellut niinkuin aavistelinkin. Valitan, tämä ei ole provo. Miten kaikkia yksityiskohtia lapsuudesta voisi muistaa?? Vasta muutama päivä sitten sain kuulla tuosta nukutusasiasta äidiltäni erään kahvipöytäkeskustelun ohessa.

Olin siis kolmasluokkalaiseksi asti ko. hoitopaikassa. En nyt tarkkaan muista MILLOIN tuo päiväunijuttu oli mutta varmaan ekan tai tokan luokan aikana, tuskin enää kolmannella. Eihän koulupäivät silloin vielä kovin pitkiä olleet ja hoitajalla oli äitini mukaan tapana pistää päiväunille koulupäivän jälkeen, niin oudolta kuin sekin teistä saattaa vaikuttaa. Oudolta se itsestänikin tuntuu näin jälkeenpäin mutta perhepäivähoitajilla kai omat tapansa.

Ennen kouluikää olin tosin hoidossa vielä oudommalla hoitajalla. Ätini vaihtoi hoitajaa koska ko. nainen oli todella negatiivinen persoona ja suuttui ihme asioista ja vahti tarkkaan mm. mitä leluja sai kaapista ottaa ja miten leluilla sai leikkiä. Neuroottinen persoona joka sittemmin lopetti hoitotyöt kun monikaan lapsi ei siellä viihtynyt.

ap
Onneksi esikoiselleni sattui aikoinaan mukava pph.. taino, jos epäluuloiseksi haluaisin heittäytyä niin eihän sitä kai koskaan voi luottaa mitä missäkin, mukavimmassakin pph-paikassa päivisin tapahtuu! Ehkä päiväkodin kannattaja loppujen lopuksi enemmänkin olen.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Aika erikoista pitää tuon ikäiseksi asti hoidossa. :eek:

Nii-in.. Äitini on ollut aina tosi ylihuolehtiva eikä olisi millään uskaltanut jättää minua koulun jälkeen yksin. Muistan kyllä olleeni lähinnä helpottunut vapaudesta kun perhepäivähoito vihdoin loppui kolmannen luokan jälkeen! Olisi puolestani saanut loppua aiemminkin. :snotty: Jotenkin häpesin mennä koulun jälkeen hoitoon kun muut luokkakaverit menivät kotiin ja saivat tehdä mitä halusivat.

vieras
Nii-in.. Äitini on ollut aina tosi ylihuolehtiva eikä olisi millään uskaltanut jättää minua koulun jälkeen yksin.
Onkohan tuo ylihuolehtiva nyt siltikään kuvaava sana, jos kerran äitisi ei koskaan tiedustellut miksi hänen lapsensa tulevat alasti vastaan hänen hakiessaan?

vieras
MIten minusta tuntuu hirvittävän epäluuloisena ihmisenä, että tämän keskustelun tarkoitus ei ole kysellä onko outoa että JOSKUS on nukutettu alasti, vaan onko outoa jos joku pph tekisi sitä nyt, onko yleisesti hyväksyttyä ja tuleeko siitä sosiaalista leimaa jos jäisi kiinni :ashamed:

ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Nii-in.. Äitini on ollut aina tosi ylihuolehtiva eikä olisi millään uskaltanut jättää minua koulun jälkeen yksin.
Onkohan tuo ylihuolehtiva nyt siltikään kuvaava sana, jos kerran äitisi ei koskaan tiedustellut miksi hänen lapsensa tulevat alasti vastaan hänen hakiessaan?
En tiedä oltiinko me aina alasti vastassa vai oliko se joku yksittäistapaus. Varmaan äitini teki jonkun näkemänsä tilanteen perusteella johtopäätöksen että hoitaja nukuttaa pääsääntöisesti lapsia alasti. Pitää kysyä vielä tarkemmin seuraavan kerran miten asia oli.

Kai äiti ei uskaltanut kysella mitään kun halusi luottaa hoitajaan eikä esittää epäluottamuslauseita. Se oli ainut hoitopaikka kotimme lähellä ja siihen oli tyytyminen.

Yhteistyössä