Onko teistä ok(rahajuttu)

Että mulla on oma tili, jossa muutama tonttu rahaa ja miehelle en ole kertonu lainkaan...Nää rahat ei ole meijän tuloista laitettu sivuun. Nyt kuitenkin aattelin, että alan myös tästä omasta ä.päivärahastani nipistämään tälle tilille vähän lisään. Sitten kun talo ois valmis, niin yllättäisisin miehen ja kertoisn, että mulla vähän tallessa sisustusrahaa. Ongelma tässä vaan se, että on käyty paljon tiukkoja hetkiä läpi, jolloin jouduttu tarkkaan laskeen toimeentulo, niin mitähän se tykkää, kun olen ollut vaan hiljaa näistä rahoista noina tiukkoina hetkinä...aatellu vaan sisutusta, että siihen tarvitaan ainakin rahnaa :whistle:
 
Epäreilua toimintaa se, jos mies jää paitsi jostain haluamastaan.
(asia erikseen jos mies on yhtä innostunut sisustamisesta ja saa myös silloin sanansa sanoa)

Mutta ainahan voi sanoa ostaneesi ässäarvan...

(juku, kun en enää osaa edes kirjottaa)<br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 09:16 Töllin Ruusa kirjoitti:
Epäreilua toimintaa se, jos mies jää paitsi jostain haluamastaan.
(asia erikseen jos mies on yhtä innostunut sisustamisesta ja saa myös silloin sanansa sanoa)

Mutta ainahan voi sanoa ostaneesi ässäarvan...

(juku, kun en enää osaa edes kirjottaa)
No ap:hän on itse säästänyt vähän kerrallaan rahaa, joten eiköhän hän voi ne käyttääkkin miten haluaa...mieskin voi säästää samalla lailla itseään ajatellen!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 09:15 vicy kirjoitti:
Anteeksi nyt mutta mun mielestä toi on itsekästä ja turhamaista...
Niin. Mä pystyn näkeen tän asian myös näin ja se tässä se ongelma onkin. Osa näsitä rahoista kuitenkin on mun lapsuusaikasia säästöjä ja kovin ois kirpassu laitaa ne vaikka puh. laskuun. Nyt kuitenkin oisin valmis laittaan ne johonkin yhteiseen. Siitä ä. päivärahasta en tie, että voinko laittaa toisen tietämättä....
 
Minusta raha-asioiden kuten muunkin oleellisesti yhteielämään vaikuttavan asian pimittäminen parisuhteessa on aika.... noh ... riskaabelia puuhaa, moni lukee sen suoranaiseksi valehteluksi ja epäluottamuslauseeksi.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 09:18 Aava-Maria kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 09:16 Töllin Ruusa kirjoitti:
Epäreilua toimintaa se, jos mies jää paitsi jostain haluamastaan.
(asia erikseen jos mies on yhtä innostunut sisustamisesta ja saa myös silloin sanansa sanoa)

Mutta ainahan voi sanoa ostaneesi ässäarvan...

(juku, kun en enää osaa edes kirjottaa)
No ap:hän on itse säästänyt vähän kerrallaan rahaa, joten eiköhän hän voi ne käyttääkkin miten haluaa...mieskin voi säästää samalla lailla itseään ajatellen!
Paitsi jos on jo antanut kaiken yhteiseen pussiin tiukassa tilanteessa. :/
 
Mun miehellä on "salatilillä" 5t e, mutta se on kyllä mulle kertonu niistä. Musta olis aika kauheeta, että tommosen olis saanu selville muuta kautta. Niitä rahoja ei käytetä meidän yhteisiin juttuihin. Auton se viimeks vaihtoi, ja otti tililtään välirahasta puuttuvat 6t e, mutta mun ei tarvi osallistuakaan auton kuluihin millään tavalla.
Kannattaiskohan kertoa. Mitä kauemmin asiaa pimität, sitä vaikeempi miehes voi olla sulattaa asia. Tai sitten et kerro siitä ikinä.
 
no yhteiseen hyväänhän tuo on! meillä on sellainen säästötili ettei päästä koskeen siihen ennen vuotta 2011. eihän ne rahat säästy jos aina välillä sieltä ollaan ottamassa. on varmasti iloisesti yllättynyt sitte!
ja onhan se sun oma tili... tiän monta paria joilla on oma säästötili ja toisella ei ole sinne asiaa....<br><br>
 
WTF
jos mun mies tekis tollee samallailla, niin olisin enemmä kiitollinen kun vihainen!!!

tietty ellei mies piittaa sisustamisesta tippaakaan asia voi olla ihan eri, mut mun mies tykkää siis ostaa esim uudet soffat tai nojatuolin tms.

tietty sit toisaalta, jos on piukkaa ja pitää elää kädestä suuhun, ni epistä et panttaa rahoja salatilillä, mut jos olet itse säästänyt rahoja mikäpä siinä. mun mies on pihi ja sillä on lähes aina jemmassa rahaa, kun taas mulla menee kaikki mitä tulee, enkä välillä edes tiedä mihin rahat häviää, mahtaako tontut tyhjentää mun tilin??? ti on loppujen lopuksi aika kimurantti juttu, mut ei paha ei paha... toivotaan et miehesi ON iloinen/tyytyväinen kun loppujen lopuksi rahat heität kehiin...
 
höh no aika halpamaista sinulta, että joku sisustus on tärkeämpi kuin perheen toimeentulo. oliko kiva olla nälisssään? joutuko lapsi olemaan samassa vaipassa koko päivän? :kieh:

minä sain jouluna isältäni tonnin ja laitoin sen puoliksi omalleni ja puoleksi tytön säästötilille. Sitten kun oli pulaa ruokarahasta lainasin sieltä. en nyt ole pariin kuukauteen pystyny laittamaan sinne takaisin rahaa, niin oma tilini on nyt sitten nollilla. mutta olo on hyvä. eipä tarttenu syödä kynsiä siksi että ois varaa laittaa kotia nätimmäksi. pääasia että se on asuttavassa kunnossa! alan kyllä nyt taas laittaa sinne syrjään vähän rahaa pintaremppaa tai häitä varten. tai jos nyt vihdoin ostettais se uus sänky. mutta edelleenkin lainaan sieltä sitten tarpeen tullen ruokarahaa.. :whistle:

ja sitä kyllä ihmettelen, että tätäkin asiaa pitää täällä kysyä? voihan tänne kaikenlaista kirjoittaa ja kysyä neuvoa vaikka ja mihin, mutta tässä asiassa ei paina mitään se mitä kukaan tänne kirjottaa, kun ainut millä on mitään väliä on se, että kuinka pahasti miehesi loukkaantuu salailustasi!? tuntee varmasti itsensä petetyksi!<br><br>
 
luulen kyllä, että ukkos repii pelihousunsa kun kuulee ja paljastuu, että sulla on ollut rahaa, ja tiukoilla olette olleet ja et ole niitä silloin antanut käyttöön. ja jos vielä alat salassa äippärahoja sinne tunkeen. siinä voi olla hyvät tarkoitukset rahoille silloin sivuseikka.
 
Mullakin on "oma" tili, jolle nyt esim säästän uutta telkkua varten, ja mies tietää sen. Mutta kyllä olen valmis sielt ottamaan nuukasti jos tarvii johonkin muuhun tärkeään, meillä on kumminkin ihan ok telkka, joten uus ois vaan hienompi... joten se voipi odotellakin jos tarvii. Ja sit ku oon telkan säästänyt, ni sit taas jotain muuta. Mutta tosiaan, meillä on kaikki tilit miehen kanssa yhteisiä, tämä säästöjuttunikin. Eikä siin mitään kummallista, mieskin tykkää, että voidaan säästää johonkin kivaan, yhteiseksihän se tulee. =)
 
Miettikään sitten hei myös miehen kantilta.

Jos rahat ovat olleet tiukilla, olette joutuneet pihistämään jostain jonka olisitte halunneet.

Ja sitten eräänä vuonna ukko vetää hatusta pari tonnia jotka on säästänyt johonkin joka ei teitä tippaakaan innosta; päältäajettavaan ruohonleikkuriin tai moottorisahaan tai autontuunausvarusteisiin tai vaikka autotallinoven automaattiavaajaan.

<br><br>
 
No minä käsitin et vaik on tiukoilla oltu niin niistä on selvitty enkä usko yhtään et ap nyt nälissään perhettä pitää taikka muutenkaan laiminlyönyt lapsiaan!!

Pitää osata ajatella myös tulevaisuutta eikä vain sitä hetkeä mikä on menossa :kieh:
 
Jos nyt kuitenkin selvennä sitten tämän tiukan hetken taloudellsesti. Eli siis, että täytyy tehdä suunnitelmia, ei voi vain maksella laskuja miten sattuu. Tätä mä sillä tarkotan. Ja lapsille riittää ruokaa ja vaippoja ja kaikkea muutenkin(ehkä jopa liiaksi asti). Jos sitten täällä pitää jonkun nähdä nälkää, niin äiti ja isi on syömättä(vitsi), mutta eihän tää ollut nyt sentää avauksen pointti. Tiesin riskin avauksessa, kun kyse kuitenkin rahasta ja siinä aina tuneet tulistuu :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 09:31 Niksu kirjoitti:
Jos nyt kuitenkin selvennä sitten tämän tiukan hetken taloudellsesti. Eli siis, että täytyy tehdä suunnitelmia, ei voi vain maksella laskuja miten sattuu. Tätä mä sillä tarkotan. Ja lapsille riittää ruokaa ja vaippoja ja kaikkea muutenkin(ehkä jopa liiaksi asti). Jos sitten täällä pitää jonkun nähdä nälkää, niin äiti ja isi on syömättä(vitsi), mutta eihän tää ollut nyt sentää avauksen pointti. Tiesin riskin avauksessa, kun kyse kuitenkin rahasta ja siinä aina tuneet tulistuu :D
No selvitä, onko miehestäsi sisustusjutut tulevaisuudessa tärkeitä vai tyytyisikö niihin jotka teillä nytkin on.

Ja sitten joko jätät säästämisen tai säästät salaa ja sanot ostaneesi arvan tai kerrot miehellesi että ajattelit alkaa säästämään...

Kolme vaihtoehtoa.
 
Säästä pois vaan. En tiiä millainen sinun mies on mut minun mies yllättyisi tosi paljon positiivisesti jos osaisin säästää. Tykkäis kyllä ja paljon. Mulla mies on hyvä käyttää rahaa eli on meillä se viisaampi, osaa käyttää ja säästää mut minä taas.. :ashamed: Noh, jos mäkin vielä joskus oppisin :D
 

Yhteistyössä