Onko teistä ok(rahajuttu)

No mun mielestä ihan hyvä homma.
Jos välillä joutunut laskemaan tarkemmin menonsa kuitenkin hengissä pysynyt eikä sen kummempaa ,niin ei siinä mitään väärää ole.
Tuskin kukaan joka johonkin säästää rahaa vaikka etelenreissuun ja joutuu tiukemmalle muuta kuitenkin pärjää niin ei ole mun mielestä tarvetta sillon ottaa säästöstäkään.
Eli sanot sille nyt vaan että avasit tilin ja alat nyt vasta säätämään rahaa äippärahasta ja yllätys onkin iso ja varmasti mieluinen kun on sisustamisen aika, eiköhän nykyään miehetkin halua mageen kämpän yhtälailla kun naisetkin.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 09:33 Töllin Ruusa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 09:31 Niksu kirjoitti:
Jos nyt kuitenkin selvennä sitten tämän tiukan hetken taloudellsesti. Eli siis, että täytyy tehdä suunnitelmia, ei voi vain maksella laskuja miten sattuu. Tätä mä sillä tarkotan. Ja lapsille riittää ruokaa ja vaippoja ja kaikkea muutenkin(ehkä jopa liiaksi asti). Jos sitten täällä pitää jonkun nähdä nälkää, niin äiti ja isi on syömättä(vitsi), mutta eihän tää ollut nyt sentää avauksen pointti. Tiesin riskin avauksessa, kun kyse kuitenkin rahasta ja siinä aina tuneet tulistuu :D
No selvitä, onko miehestäsi sisustusjutut tulevaisuudessa tärkeitä vai tyytyisikö niihin jotka teillä nytkin on.

Ja sitten joko jätät säästämisen tai säästät salaa ja sanot ostaneesi arvan tai kerrot miehellesi että ajattelit alkaa säästämään...

Kolme vaihtoehtoa.
Talossa, nykyiseen verrattuna, yli puolet enemmän neliöitä. Molemmille ipanoille omat huoneet jne. Eli tykkää varmasti ostella jotain sinnekkin. Nytkin kuolaa terassin kalusteita(ei ees terassia viel). Tiiän se, että okt asumisessa varmasti sitä joutorahaa ei ihan heti jää normaalista tulosta. Siks aattelin "pimittää" rahaa. ja mähän osin saanu laittaa niitä rahoja vaikka 18v täytettyäni mihin vaan. Nyt ne menee siihen mulle tärkeimpään ja samalla myös yhteiseen(myös miehen suurimpaan haaveeseen). Mutta kuten sanoin tuolla, niin silti tuntuu epävarmalta, että miten suhtautuu....En mä arpoja ole koskaan ostanu...Jättäskö sitten säästämisen tähän vaan :/
 
Ei minusta säästämistä tarvitse lopettaa. Mutta sen voi rehellisyyden nimissä tehdä yhdessäkin, eikä toiselta piilossa ja salassa.

Kuulisin mieluusti miehen kommentit kun sitten aikoinaan kerrot hänelle miten toimit häneltä salassa yhteisen hyvän eteen.
 
Älä nyt hyvä ihminen säästämistä lopeta. Jos miehesi ei ole ns. tuhlari, ja tiedät, että kunnioittaisi sun tavoitetta, voit varmaan sanoa, että sulla on tollanen tili. Jos taas tiedät, että mies heti menis ja ostais niillä jotain kun vähän on piukempaa, niin et kerro asiasta. Jälkimäses tapauksessa miehesi on onnellinen kun tili paljastuu ja saa ostaa terassikalusteet, eikä se piukkoja hetkiä varmaan edes muista. =)
 
anna mennä vaan
omat rahat on omat rahat, ei kai niihin lupia kysellä. mäkin tiedän, että mun miehellä on aika paljonkin rahaa, mutta ne on miehen rahoja. mulla on kotihoidontuki ja menot on suunniteltu tulojen mukaan. tiukkaa on välillä, mutta ei tulisi mieleenkään olettaa, että mies jakelisi säästöjään.
pidät omat rahasi ja päätät sitten viisaasti miten niitä haluat käyttää. ihan jees, että käytät yhteiseen, mutta mun mielestä olisi ok sekin, että laittaisit ne vaan itseesi.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 09:50 Piipi kirjoitti:
Ei minusta säästämistä tarvitse lopettaa. Mutta sen voi rehellisyyden nimissä tehdä yhdessäkin, eikä toiselta piilossa ja salassa.
jos meillä olis se tilanne et mä olisin säästäny ja isäntä sais tietää niin se veis rahat ku tarvii just moottorisahaa ja muita miestenvehkeitä.
Olis vaan mielissään ku vetäisin muutaman tonnin hatusta ettei oo tullu tuhlattua. sit yhdessä mietittäisiin mitä kipeimmin tarvitaan ja hankitaan se.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 10:06 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 09:50 Piipi kirjoitti:
Ei minusta säästämistä tarvitse lopettaa. Mutta sen voi rehellisyyden nimissä tehdä yhdessäkin, eikä toiselta piilossa ja salassa.
jos meillä olis se tilanne et mä olisin säästäny ja isäntä sais tietää niin se veis rahat ku tarvii just moottorisahaa ja muita miestenvehkeitä.
Olis vaan mielissään ku vetäisin muutaman tonnin hatusta ettei oo tullu tuhlattua. sit yhdessä mietittäisiin mitä kipeimmin tarvitaan ja hankitaan se.
No jos se säästäjä oliskin mies niin veisitkö sä sitlä kaiken ja ostelisit jotian naistenjuttuja?

Miten muuten toinen voi ylipäätään viedä toiselta parisuhteessakaan rahaa jos tilit on omat?
 

[/quote]

No jos se säästäjä oliskin mies niin veisitkö sä sitlä kaiken ja ostelisit jotian naistenjuttuja?

Miten muuten toinen voi ylipäätään viedä toiselta parisuhteessakaan rahaa jos tilit on omat?
[/quote]

en ostaisi. Homma hoidettaisiin samalla tavalla et yhdessä mietittäisiin. Tällä hetkellä se olis parempi kakkosauto tai päältäajettava ruohonleikkuri, eli 'vähän' miestenjuttuja.
Minä oon tarkempi rahasta ja hoidan talouden. miehellä ei euron myötä rahantajua ole.
 
Minusta ei ole ok säästellä 'salaa' omalle tilille rahaa. Säästäminenhän on muuten oikein suositeltavaa, mutta kyllä minusta puolison on oikeus tietää asiasta, varsinkin jos on tiukilla jouduttu olemaan.
 
Nehän on sun omia rahoja, jotka siellä tilillä on. Eli saat tehdä niillä mitä tahdot, säästää tai käyttää niin kuin haluat. Mutta jos nyt alat äitiyspäivärahasta säästämään niin siitä ehkä kannattais kertoa...nehän on nyt pois teidän yhteisestä taloudesta...Mutta ne jo tilillä olevat on sun eikä miehes pitäis siitä rahajemmasta loukkaantuu. Meillä miehen kans omat rahat. kuukauden palkat käytetään yhteisiin menoihin ja lapsiin, lainan maksuihin ja niin edelleen niin pitkälti kuin tarvii. Mutta kummallakin on säästötilejä joitten sisältö ei sinänsä toiselle kuulu. Niiltä otetaan halutessaan tai tarvitessaan käyttöön. Ei oo tarvinnut viel kajota.
 

Yhteistyössä