Onko teistä kukaan lidl:ssä töissä

joanna
olin,kaksi päivää. takasin en menis mistään hinnasta. eikä mua tod. haittaa kiire tms. seuraava työpaikkani vasta kiireellinen olikin. ehkä eksyin vaan väärään lidliin. tosin niitä vääriä tuntuu olevan aikalailla. ainakin nokia ja pirkkala.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Tutut sanovat, että se on "kaupan-alan-oppikoulu". Tarkoittavat sillä sitä, että kaikkia töitä pääsee tekemään ja oppimaan ja tuota rääkkiä kestää max 2v.
Oon kans huomannu et työntekijät vaihtuu aika tiuhaan, mistähän mahtaa johtua?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Micmacci:
Oon kans huomannu et työntekijät vaihtuu aika tiuhaan, mistähän mahtaa johtua?
Oma arvaukseni on että koska Lidliin pääsee ilman työkokemustakin, osa porukasta huomaa vasta työn touhussa, että ei olekaan oikealla alalla. Kaupanalan työajatkin kun ovat mitä ovat eikä palkkauskaan ole kovin kummoinen.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Alkuperäinen kirjoittaja Micmacci:
Oon kans huomannu et työntekijät vaihtuu aika tiuhaan, mistähän mahtaa johtua?
Oma arvaukseni on että koska Lidliin pääsee ilman työkokemustakin, osa porukasta huomaa vasta työn touhussa, että ei olekaan oikealla alalla. Kaupanalan työajatkin kun ovat mitä ovat eikä palkkauskaan ole kovin kummoinen.
voitko täsmentää mitä sä tarkotat tolla?työajat ja palkkaus on suoraan TES:in mukainen..ihan joka paikassa..
 
käy katsoo ruuhka-aikana mitä tekee vaikka citymarketin kassa ja vastaavasti Lidlin niin näet mitä eroa kiireessä:) mulla ainaki maailman ihanimmat esimiehet ja tosi hyvä työpoppoo.
Helsingissä itse.
Työntekijöitä on tosi moneen junaan joten mun mielestä sitä ei oikee lidlinkää syyksi voi laittaa,
kaikki ei pidä tosta työstä,
jotkut ei kestä palautetta jota asiakkaat välillä antaa,
jotkut ei kestä ollenkaan paineita,
ja joidenki työntekijöiden ja esimiesten kemiat ei vaan kohtaa:)
 
sun täytys palkka-asioista varmaan olla yhteydessä työnantajaan :D
itse en kyl osaa sanoo kun hyvää paikasta,
toki huonojaki puolii itse työssä mut kaikessa kai?

ikinä en ite vaihtas vaik alepan kassaks
:D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Dada:
käy katsoo ruuhka-aikana mitä tekee vaikka citymarketin kassa ja vastaavasti Lidlin niin näet mitä eroa kiireessä:) mulla ainaki maailman ihanimmat esimiehet ja tosi hyvä työpoppoo.
Helsingissä itse.
Työntekijöitä on tosi moneen junaan joten mun mielestä sitä ei oikee lidlinkää syyksi voi laittaa,
kaikki ei pidä tosta työstä,
jotkut ei kestä palautetta jota asiakkaat välillä antaa,
jotkut ei kestä ollenkaan paineita,
ja joidenki työntekijöiden ja esimiesten kemiat ei vaan kohtaa:)

:wave: mä myös Helsingissä :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Accra:
voitko täsmentää mitä sä tarkotat tolla?työajat ja palkkaus on suoraan TES:in mukainen..ihan joka paikassa..
Juu, palkat on samat kaikissa paikoissa. Tarkotin yleensäkin kaupan alan palkkoja.

Miten tämän selittäisin: nuori haluaa kokeilla eri ammatteja ja ilman kokemusta ja koulutusta ei pääse moniinkaan työpaikkoihin. Lidliin pääsee ja siellä voi todeta, onko ala sopiva. Voisihan sama henkilö mennä johonkin muuallekin kaupanalalle töihin, mutta jos ei vielä pääse kun ei ole kassakokemusta tms.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Alkuperäinen kirjoittaja Accra:
voitko täsmentää mitä sä tarkotat tolla?työajat ja palkkaus on suoraan TES:in mukainen..ihan joka paikassa..
Juu, palkat on samat kaikissa paikoissa. Tarkotin yleensäkin kaupan alan palkkoja.

Miten tämän selittäisin: nuori haluaa kokeilla eri ammatteja ja ilman kokemusta ja koulutusta ei pääse moniinkaan työpaikkoihin. Lidliin pääsee ja siellä voi todeta, onko ala sopiva. Voisihan sama henkilö mennä johonkin muuallekin kaupanalalle töihin, mutta jos ei vielä pääse kun ei ole kassakokemusta tms.
no,kokeilemallahan sen tietää :D eikä kannata ottaa niin tosissaan kaikkia juttuja,joita lukee..Itse olen vuosien saatossa huomannut,että jos uusi työntekijä rohkeasti esittää kysymyksiä,jos on epäselvää ja on muutenkin reipas,niin pärjää varmasti..niitäkin on nähty,joilla on peukalo keskellä kämmentä..
 
Mietiskelijä
Ei voi olla totta! Just äsken, ennekuin tulin tähän koneelle mietin Lidlin työntekijöitä. Kun ne on niinkuin robotteja, ei ihmisiä. Tuntuu että ne pakotetaan niin kovaan työtahtiin, etteivät ehdi eivätkä saa toimia niinkuin ihmisten pitäisi. Siis hengähtää ja ottaa rennosti rupatellen ja hymyillen asiakkaitten kanssa välillä.
Siis kai kaikki älyää, etten yhtään arvostele Lidlin työntekijöitä. Vaan työnantajaa, kun ainakin näyttäisi niinkuin siellä olisi tappotahti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mietiskelijä:
Ei voi olla totta! Just äsken, ennekuin tulin tähän koneelle mietin Lidlin työntekijöitä. Kun ne on niinkuin robotteja, ei ihmisiä. Tuntuu että ne pakotetaan niin kovaan työtahtiin, etteivät ehdi eivätkä saa toimia niinkuin ihmisten pitäisi. Siis hengähtää ja ottaa rennosti rupatellen ja hymyillen asiakkaitten kanssa välillä.
Siis kai kaikki älyää, etten yhtään arvostele Lidlin työntekijöitä. Vaan työnantajaa, kun ainakin näyttäisi niinkuin siellä olisi tappotahti.
no,ei se kyllä noin mee..meillä ollaan ihmisiä kaikki tynni ja tauotkin on ihan lailliset riippuen työpäivän pituudesta ja kyllä,vessassa saa käydä silloin kun siltä tuntuu..eikä tarvitse kysyä lupaa :saint:
Työtahti?Ei mun mielestä ole kova,toki jos ei muuhun kykene,kun viikkaamaan paitoja niin Lidl on väärä paikka..Meillä saa jutella kavereiden kanssa ja hengittää ihan vapaasti..
Ja ainakin meidän myymälässä on rento meininki kaikkien ( jopa esimiesten ) kesken ja kanta-asiakkaitakin on ja heidän kanssaan on mukava jutella..
 
Mietiskelijä
Alkuperäinen kirjoittaja Accra:
Alkuperäinen kirjoittaja Mietiskelijä:
Ei voi olla totta! Just äsken, ennekuin tulin tähän koneelle mietin Lidlin työntekijöitä. Kun ne on niinkuin robotteja, ei ihmisiä. Tuntuu että ne pakotetaan niin kovaan työtahtiin, etteivät ehdi eivätkä saa toimia niinkuin ihmisten pitäisi. Siis hengähtää ja ottaa rennosti rupatellen ja hymyillen asiakkaitten kanssa välillä.
Siis kai kaikki älyää, etten yhtään arvostele Lidlin työntekijöitä. Vaan työnantajaa, kun ainakin näyttäisi niinkuin siellä olisi tappotahti.
no,ei se kyllä noin mee..meillä ollaan ihmisiä kaikki tynni ja tauotkin on ihan lailliset riippuen työpäivän pituudesta ja kyllä,vessassa saa käydä silloin kun siltä tuntuu..eikä tarvitse kysyä lupaa :saint:
Työtahti?Ei mun mielestä ole kova,toki jos ei muuhun kykene,kun viikkaamaan paitoja niin Lidl on väärä paikka..Meillä saa jutella kavereiden kanssa ja hengittää ihan vapaasti..
Ja ainakin meidän myymälässä on rento meininki kaikkien ( jopa esimiesten ) kesken ja kanta-asiakkaitakin on ja heidän kanssaan on mukava jutella..
Ai jaa.... Ni jos se johtuuki siitä, että me asiakkaat olemme Lidlissä niin stressaantuneita. Siis siinä kassatilanteessa. Kun sen jälkeen kun ne on piipautettu siinä kassakoneessa,on paniikinomainen kiire viskoa ne ostoksey kärryyn ja maksaa kiireellä kädet täristen ja äkkiä paeta alta pois. Siis ihan semmonen ahdistava kiire ja osaamattomuuden ja riittämättömyyden tunne siinä asiakkaalle tulee.
 

Yhteistyössä