onko teistä kolmekymppiselle naiselle jokin "pukeutumiskoodi", siis kirjoittamattomat säännö mikä on sopivaa ja mikä ei?

jotkuthan väittävät, että on mutta itse en tajua miksi iän pitäisi estää pukeutumasta lempivaatteisiinsa :confused: itse teiniangstasin tänään prismassa (ja leikkipuistossa ) nahkatakissa, hupparin huppu päässä, lapaset käsissä, farkut ja maiharit jaloissa :LOL: näytin varmasti erittäin kypsältä kolmekymppiseltä... siihen vielä vituralleen menneet rajat silmissä, kun kiireellä joutui meikkaamaan :D
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
Ikä ei ole este, mutta kyllä kolmekymppisellä pitää olla sen verran tilannetajua, ettei mene pitkissä kalsareissa juhliin (ns. leggingsit).
Ihan sama vaikka menisit kylpytakissa prismaan.
meillä on toimiston muijat kuuskymppisetkin farkuissa, mutta parikymppisille ei ole jotenkin valjennut, että alusvaatteet ei saa näkyä töissä. Ja se on muuten oikeasti kuvottavan näköistä. Jossain yökerhossa se voi olla ok, mutta ei töissä.

Eli vastaan, aikusen pitää osata pukeutua tilaisuuden mukaan. Vapaa-ajallasi saat olla niin sopimaton kun sua huvittaa.
 
Ei kai sen enempää mitään pukeutumiskoodia ole, duuni kuitenkin määrittää ainakin arkipukeutumista jonkin verran vähän työstä riippuen. Mutta sitä se tekee toki ihan iästä riippumatta. Vapaa-ajallahan sitä voi käyttää, mitä tykkää.
 
No mut bongas sairaalalta H&M sportti kahina nousuissa,saman firman toppaliivissä. Indiskan tumpuissa ja vaaleanpunaisessa pipossa jalassa "skeitti" lenkkarit,,ja kyllä olen 37v,mut mä pukeueun just niinkuin hyvältä tuntuu. Jakkupukua,ette mun päälläni näe,jos näin käu,kiikuttakaa tohon paikalliseen mielisairalaan,tahdosta riippumattomaan hotoon,koska silloin olen seonnut loppullisesti,toinen on korkkarit.
 
tarkennetaanpa vähäsen : siis itseään miellyttävä tyyli, hyvän maun rajoissa. esim. maiharit & bändipaidat, miksi ne olisivat k 30? tuksu-tyyli nyt ei sovi kenellekään :LOL: samoin läpinäkyvät sukkislegginsit & lyhyt paita ovat karmea näky minkäikäisellä tahansa :x
 
Viimeksi muokattu:
No mulla ikäää 36 v. ja bad hair dayn sattuessa laitan saparot tai sitten mulla on päivänsädepipo päässä.Varmaan aika hupaisan näköistä.Aika suuri osa vaatteistani löytyy edelleen teinien suosikkiliikkeistä.Itse en kuitenkaan enää laittaisi minaria ja napapaitaa, paitsi ehkä etelässä.Yritän välttää myös vaaleanpunaista liian isoina annoksina.Mulla ei ole jakkupukuja ja inhoan perusvaatteita.Rakastan printtipaitoja ja muutenkin vaatteissa pitää olla aina joku juju.Olenkohan parantumaton wanna be pissis?Meikin suhteen yritän suosia luonnollista lookia ja vältän helmiäisvärejä.
 
"vieras"
ap, yks sun postaus meni hoplop-ketjuun.

Munmielestä käytännöllisyys ja tarkoituksenmukaisuus on tärkeintä.
JOs pukeutuu tyystin erilailla kuin muut (hippivaatteissa jakkupukukansan keskellä) niin tietää varmasti olevansa kahvipöydän kestopuheenaihe.

Neutraali pukeutuminen on ihan helppoa. Ja kuten joku jo sanoikin, omalla ajallasi saat pitää päälläsi mitä haluat.
 
"mielikki"
Alkuperäinen kirjoittaja SyysYö;22363110:
tarkennetaanpa vähäsen : siis itseään miellyttävä tyyli, hyvän maun rajoissa. esim. maiharit & bändipaidat, miksi ne olisivat k 30? tuksu-tyyli nyt ei sovi kenellekään :LOL: samoin läpinäkyvät sukkislegginsit & lyhyt paita ovat karmea näky minkäikäisellä tahansa :x
Onko joku sanonut ettei noita sais pitää, siis onhan esimerkiks yli neljäkymppiset miehet maihareiden ja bändipaitojen suurkuluttajia. Vai onko tässä takana sellanen, että ajattelet olevas jotenkin tosi uniikki ja nuorekas?
 
[QUOTE="mielikki";22363146]Onko joku sanonut ettei noita sais pitää, siis onhan esimerkiks yli neljäkymppiset miehet maihareiden ja bändipaitojen suurkuluttajia. Vai onko tässä takana sellanen, että ajattelet olevas jotenkin tosi uniikki ja nuorekas?[/QUOTE]

tuttavapiirissä on pari immeistä, joilla 30 v täytettyään nyrjähti aivot ja alkoi hillitön vaatekaapin uudistaminen kun " enhän mä enää voi näin pukeutua".. siis HÄH?
 
siitä on niin kauan kun olin kolmekymppinen etten muista miten olis pitänyt pukeutua, mutta tiedän että meille rypistymään päin oleville (+40) on kyllä pukeutumiskoodi, meillä tulisi olla ns tummanlaivaston sininen popliinitakki/ulsteri mallia saavinpalttoo, takkimekko, terveyssandaalit/ talvella huopikkaat, paksut 60 denierin keskiruskeat sukkikset, puuterin väriset alusvaatteet ja mielellään hiusverkko päässä, parhaassa tapauksessa papiljotit joita suojaa sifonkihuivi...kävelykeppi ajaa korujen virkaa
 
jaaa
Alkuperäinen kirjoittaja SyysYö;22363182:
tuttavapiirissä on pari immeistä, joilla 30 v täytettyään nyrjähti aivot ja alkoi hillitön vaatekaapin uudistaminen kun " enhän mä enää voi näin pukeutua".. siis HÄH?
heh... eikun ne tahtoo ostaa uusia vaatteita, ovat kyllästyneet vanhaan, nyt on kenties rahaakin erilailla kuin nuorempana. Mutta sitä rahan tuhlaa... sijoittamista vaatteisiin täytyy jotenkin muka perustella, joten aina voi vedota ikään!

kyllä meinaan mun pitää joka kerta perustella itselleni et MIKSI mun pitää saada yli 100 e kengät... Ja isäntääkin moinen hinta hirvittää. mutta onpahan huomannut, että mä pidän niitä keskihintaisia ja ajattomia kenkiä monta vuotta, kun hänen halpiksensa hajoaa jo toisen vuoden aikana.
 
......
Alkuperäinen kirjoittaja SyysYö;22363182:
tuttavapiirissä on pari immeistä, joilla 30 v täytettyään nyrjähti aivot ja alkoi hillitön vaatekaapin uudistaminen kun " enhän mä enää voi näin pukeutua".. siis HÄH?
Heheh, joillekin vaan tulee se kuuluisa kolmenkympinkriisi ja siinä hötäkässä pitää se vaatekaappikin uudistaa aikuisemmaksi :D Munkin yks kaveri kriiseili pari vuotta sitten (oli silloin 25 vee) ja uudisti vaatekaappinsa ns. bisnestyyliseksi: osti kaapit täyteen kauluspaitoja ja suoria housuja, koska sanoi haluavansa näyttää aikuiselta naiselta. Sittemmin sille tais tulla jokin uusi kriisi taas, kun tyyli on muuttunut rennommaksi :D

Mun mielestä ihmiset voi pukeutua miten lystäävät, kunhan vaatteet ovat siistit, puhtaat sekä tilanteeseen ja kantajansa vartalolle sopivat: järkyttävintä on esim. jos joku yrittää tunkea löllyvät ihransa joihinkin teinipissiskippanafarkkuihin ja tursuilee niistä sitten joka paikasta yli. Ja työelämässä pitää myös pukeutua työpaikan pukeutumiskoodin mukaisesti :) mutta vapaa-ajalla kukin tyylillään :)
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja SyysYö;22363110:
tarkennetaanpa vähäsen : siis itseään miellyttävä tyyli, hyvän maun rajoissa. esim. maiharit & bändipaidat, miksi ne olisivat k 30? tuksu-tyyli nyt ei sovi kenellekään :LOL: samoin läpinäkyvät sukkislegginsit & lyhyt paita ovat karmea näky minkäikäisellä tahansa :x
Okei, eli sun pitää saada pukeutua haluamallasi tavalla ja niin kuin tuntuu hyvältä, mutta jos jostain tuntuu hyvältä pukeutua "tuksu-tyyliin" se onkin yrjöttävää?
 
Ei ole.
Minulle vaatteet ovat osa persoonaa ja siksi multa löytyy tavallista vaatetta ja sitten myös todella hupsua. Ei pukeutumisen tarvitse olla niin kamlan vakavaa kun muutenkin "vaaditaan" vakavuutta....
 
"vierailija"
Siis häh. Pitäisikö järkyttyä siitä, että kolmikymppinen käytti nahkatakkia? Ja jalassa oli - voi luoja sentään - ihan farkut? :eek:

Itsekin katson, että kolmikymppisen pitäisi olla jo niin älykäs, että pukeutuu tilaisuuden vaatimalla tavalla. Sukuhäihin ei mennä farkuissa ja teepaidassa. Työtilaisuuksissa pukeudutaan tismalleen niin siististi, kuin työpaikalla on tapana. Ja vaikka ei nyt todellakaan olisi jakkupukutyyppiä, niin mummon hautajaisiin laitetaan mieluummin se jakku kuin se aivan ihana bling-bling-pusero.
 
"köyhä"
Just siihen kolttuun pukeudun mikä parhaimmalta tuntuu ja siisteimmältä näyttää. Eli kun ei ole rahaa ostaa uusia vaatteita, vaikka haluisikin niin on vaan tyydyttävä niihin kymmenen vuotta vanhoihin rytkyihin ja olla tyytyväinen edes niistä.

Olen kuullut itsekin tuosta "pukeutumiskoodista" ja siitä mikä on sopivaa kenellekin ja missä tilanteissa vaan rahattoman kuljettava niillä millä kulki silloin nuorenakin kun ei ole vaihtoehtoa.
 
samaa mieltä
[QUOTE="vierailija";22364630]Siis häh. Pitäisikö järkyttyä siitä, että kolmikymppinen käytti nahkatakkia? Ja jalassa oli - voi luoja sentään - ihan farkut? :eek:

Itsekin katson, että kolmikymppisen pitäisi olla jo niin älykäs, että pukeutuu tilaisuuden vaatimalla tavalla. Sukuhäihin ei mennä farkuissa ja teepaidassa. Työtilaisuuksissa pukeudutaan tismalleen niin siististi, kuin työpaikalla on tapana. Ja vaikka ei nyt todellakaan olisi jakkupukutyyppiä, niin mummon hautajaisiin laitetaan mieluummin se jakku kuin se aivan ihana bling-bling-pusero.[/QUOTE]

tässä on tajuttu kanssa mitä tarkoitetaan aikuisuudella, ei tylsää mutta joissain tilanteissa toimitaan "kuten kuuluu"
 
Minkäikäinen tahansa saa pukeutua just niin kuin haluaa, kaikki muu on vain typeryyttä. Tietenkin töihin tulee pukeutua asianmukaisesti ja juhlissa on mun mielestä hyvä kunnioittaa etikettiä ainakin jossain määrin, mutta muuten... Itse tykkään pukeutua tyylillisesti laidasta laitaan ja ärsyttäisi suuresti jos joku tulisi sanomaan minulle kun täytän 30, etten saa enää pukeutua muuten kuin tylsästi ja samoin kuin kaikki muutkin.. :kieh:
 
[QUOTE="vierailija";22364630]Siis häh. Pitäisikö järkyttyä siitä, että kolmikymppinen käytti nahkatakkia? Ja jalassa oli - voi luoja sentään - ihan farkut? :eek:

Itsekin katson, että kolmikymppisen pitäisi olla jo niin älykäs, että pukeutuu tilaisuuden vaatimalla tavalla. Sukuhäihin ei mennä farkuissa ja teepaidassa. Työtilaisuuksissa pukeudutaan tismalleen niin siististi, kuin työpaikalla on tapana. Ja vaikka ei nyt todellakaan olisi jakkupukutyyppiä, niin mummon hautajaisiin laitetaan mieluummin se jakku kuin se aivan ihana bling-bling-pusero.[/QUOTE]

Tuohan on vain yleistä järkeä ja tapoja. Olen koko pienen elämäni tajunnut pukeuta aina tilanteen mukaan eikä se ole mitenkään liittynyt ikääni. Mun mielestä tämä keskustelu liittyy enemmänkin vapaa-ajan pukeutumiseen.
 
"vieras"
Mulla on usein lenkillä saparot (ei tuu tukka naamalle) kun ponnari ei pysy. Pidän paljon farkkuja. Tyyli vaihtelee sen mukaan mitä huvittaa aamulla laittaa päälle. Hautajaisissa ja virallisissa tilaisuuksissa on jakkupukua ym.
 

Yhteistyössä