Onko teistä kohtuutonta pyytää miestä

menemään vasektomiaan, kun hän on se joka on 100% varma ettei enää ikinäkoskaan halua lisää lapsia?

Olen näissä meidän ehkäisy-keskusteluissa jäänyt siihen käsitykseen, että minun pitää ehkäisystä huolehtia jonnekin vaihdevuosiin asti, hän ei halua vehkeitään leikeltävän.
 
siiri
Kyllähän sitä voi aina kysässä, mutta miehillä voi olla alkukantainen mielipide asiaan. Kai ne kuvittelee, että siinä leikkauksessa viedään myös jotain miehistä. En tiiä, mutta helpompihan se on miehille tehdä, mutta tiukilla olet sinäkin sen toimenpiteen jälkeen. Olen kuullut, että sen jälkeen miehen täytyy "tyhjentää itsensä" aika tiuhaan tahtiin. Ei muuta kuin varaa jo näppylähanskoja kaappiin ;-).
 
Jos hän ei halua hoitaa ehkäisyä asiallisesti niin mikä pakko siunkaan on? Sanot että nyt loppu pillereiden popsiminen ja ukko on hyvä ja vetää kumihupun päälle, jos meinaa saada piirasta.
 
vieras
No onhan miehellä vaikka kuinka monta vaihtoehtoa: leikkaus, selibaatti, isäksi ryhtyminen tai kondomit. Siitä vaan valitsemaan. Vieraissa käynti on myös yksi, mutta kuka lupaa ja vanno, että se vieraskaan nainen ehkäisyä käyttäisi.
 
Tiedän kyllä että on paljon pyydetty toiselta menemään leikeltäväksi, mutta yhtä ei minustakaan kivalta tunnu syödä pillereitä tai kierukoida itseäni vielä n. 20 vuodeksi.

Tällä hetkellä en halua minäkään lapsia lisää, mutta en voi sanoa varmaksi että minun lapsiluku on täynnä.

*huokaus* kaipa tämä asia jotenkin ratkeaa :|
 
Marru
Alkuperäinen kirjoittaja Hippopotamus amphibius:
Tiedän kyllä että on paljon pyydetty toiselta menemään leikeltäväksi, mutta yhtä ei minustakaan kivalta tunnu syödä pillereitä tai kierukoida itseäni vielä n. 20 vuodeksi.

Tällä hetkellä en halua minäkään lapsia lisää, mutta en voi sanoa varmaksi että minun lapsiluku on täynnä.

*huokaus* kaipa tämä asia jotenkin ratkeaa :|
Meillä vähän samanmoinen tilanne. Mies ei halua leikkaukseen, enkä minä. Pillereitä en ala syömään, joten meillä kumipuku käytössä. Meille paras ratkaisu!
 
-
Alkuperäinen kirjoittaja Hippopotamus amphibius:
menemään vasektomiaan, kun hän on se joka on 100% varma ettei enää ikinäkoskaan halua lisää lapsia?

Olen näissä meidän ehkäisy-keskusteluissa jäänyt siihen käsitykseen, että minun pitää ehkäisystä huolehtia jonnekin vaihdevuosiin asti, hän ei halua vehkeitään leikeltävän.
No ei todellakaan ole kohtuutonta. Toimenpide on miehelle paljon helpompi, kivuttomampi, yksinkertaisempi ja mies toipuu siitä nopeammin. Naiset on aina sen operaation jälkeen kauheissa tuskissa.. siis kivut on kauheat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ihamieli:
Alkuperäinen kirjoittaja maritu:
Minusta leikkaus ei ole verrattavissa pillereiden syöntiin tms.
Minusta on siis kohtuutonta.
Sinulla ei varmaan tule mitään oireita hormonaalisesta ehkäisystä? :eek:
Tulee, en käytä pillereitä.
Minusta se leikkaus, puolin ja toisin, vie osan mieheydestä/naiseudesta.
En tiedä mitä mahd. oireita vasektomiasta tulee, ei liittynyt vastaukseni siihen.
 
-
Alkuperäinen kirjoittaja maritu:
Alkuperäinen kirjoittaja Ihamieli:
Alkuperäinen kirjoittaja maritu:
Minusta leikkaus ei ole verrattavissa pillereiden syöntiin tms.
Minusta on siis kohtuutonta.
Sinulla ei varmaan tule mitään oireita hormonaalisesta ehkäisystä? :eek:
Tulee, en käytä pillereitä.
Minusta se leikkaus, puolin ja toisin, vie osan mieheydestä/naiseudesta.
En tiedä mitä mahd. oireita vasektomiasta tulee, ei liittynyt vastaukseni siihen.
Vie osan mieheydestä? Siis siittiöt.
 
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja maritu:
Alkuperäinen kirjoittaja Ihamieli:
Alkuperäinen kirjoittaja maritu:
Minusta leikkaus ei ole verrattavissa pillereiden syöntiin tms.
Minusta on siis kohtuutonta.
Sinulla ei varmaan tule mitään oireita hormonaalisesta ehkäisystä? :eek:
Tulee, en käytä pillereitä.
Minusta se leikkaus, puolin ja toisin, vie osan mieheydestä/naiseudesta.
En tiedä mitä mahd. oireita vasektomiasta tulee, ei liittynyt vastaukseni siihen.
Vie osan mieheydestä? Siis siittiöt.
Ilmeisesti hedelmätön mies ei ole mies? :eek: Kaikkea sitä oppiikin tällä palstalla.
 
Ettekö te naiset tajua, että vaikka mies ei nyt (esim. komekymppisenä ) halua enää lapsia teidän kanssa, ei tarkoita sitä etteikö mies haluaisi mahdollisesti 50-60-vuotiaana jonkun nuoren naisen kanssa? Ja eihän tätä voi nykyiselle vaimolle ääneen sanoa kun toinen suu vaahdossa vaatii miestä vasektomiaan.
 
fak juu
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Ettekö te naiset tajua, että vaikka mies ei nyt (esim. komekymppisenä ) halua enää lapsia teidän kanssa, ei tarkoita sitä etteikö mies haluaisi mahdollisesti 50-60-vuotiaana jonkun nuoren naisen kanssa? Ja eihän tätä voi nykyiselle vaimolle ääneen sanoa kun toinen suu vaahdossa vaatii miestä vasektomiaan.
Sä oot kyllä aina yhtä idiootti. Mä toivon että sun tietokonees hajoaa etkä sä enää ikinä löytäis tälle palstalle uudelleen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja fak juu:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Ettekö te naiset tajua, että vaikka mies ei nyt (esim. komekymppisenä ) halua enää lapsia teidän kanssa, ei tarkoita sitä etteikö mies haluaisi mahdollisesti 50-60-vuotiaana jonkun nuoren naisen kanssa? Ja eihän tätä voi nykyiselle vaimolle ääneen sanoa kun toinen suu vaahdossa vaatii miestä vasektomiaan.
Sä oot kyllä aina yhtä idiootti. Mä toivon että sun tietokonees hajoaa etkä sä enää ikinä löytäis tälle palstalle uudelleen.
Onneksi meillä on näitä koneitä neljä. Ei sinultakaan pääse totuus unohtumaan! :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja maritu:
Alkuperäinen kirjoittaja Ihamieli:
Alkuperäinen kirjoittaja maritu:
Minusta leikkaus ei ole verrattavissa pillereiden syöntiin tms.
Minusta on siis kohtuutonta.
Sinulla ei varmaan tule mitään oireita hormonaalisesta ehkäisystä? :eek:
Tulee, en käytä pillereitä.
Minusta se leikkaus, puolin ja toisin, vie osan mieheydestä/naiseudesta.
En tiedä mitä mahd. oireita vasektomiasta tulee, ei liittynyt vastaukseni siihen.
No ei siin ny palleja viedä! :eek: ei ukosta eunukkia tule.

ja musta naisellisuus ja miehisyys on ihan muuta kuin se et onko lisääntymiskelpoinen
 
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja maritu:
Alkuperäinen kirjoittaja Ihamieli:
Alkuperäinen kirjoittaja maritu:
Minusta leikkaus ei ole verrattavissa pillereiden syöntiin tms.
Minusta on siis kohtuutonta.
Sinulla ei varmaan tule mitään oireita hormonaalisesta ehkäisystä? :eek:
Tulee, en käytä pillereitä.
Minusta se leikkaus, puolin ja toisin, vie osan mieheydestä/naiseudesta.
En tiedä mitä mahd. oireita vasektomiasta tulee, ei liittynyt vastaukseni siihen.
Vie osan mieheydestä? Siis siittiöt.
Sille se minusta tuntuisi.
Älkää nyt minun kimppuun hyökätkö!
Ap kysyi mielipiteitä, minä vastasin!
 

Yhteistyössä