Onko teistä väärin tehdä abortti, jos nainen ei halua lasta mutta mies haluaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja viekku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja viekku:
Entä jos mies ei halua lasta, niin onko naisen väärin pitää lapsi?

no, se riippuu tilanteesta... jos nainen tulee raskaaksi ns. yhdenillan jutusta.. ei miehen mielipidettä tarvitse ottaa huomioon... koska silloinhan nainen kantaa sen vastuun itse... toki on väärin silloin vasten tahtoa mieheltä lähteä vaatimaan isyyden tunnustusta tai elareita... jos mies ei lasta halua...

jos taas avo/avioliitossa, tulee ottaa huomioon myös kumppanin mielipiteet... toki viimeisen päätöksen raskaudesta tekee nainen... koska nainen sen lapsen kantaa ja synnyttää... (ja yleensä myös hoitaa...)

Ei ja ei! Kenenkään ei tarvitse kantaa ja synnyttää lasta vain, koska mies haluaa lapsen pitää..ja voihan aborttiin olla terveydellisiä tms. syitä. Itse henk. koht en hyväksy aborttia kaikissa tilanteissa, mutta ketään naista ei voi vastentahtoisesti pakottaa synnyttämään. Ehdoton ei tohon kakkoskohtaan! Ei todellakaan tarvitse tehdä aborttia vain siksi, että mies ei halua isäksi..pysyköön sitten poissa lapsen elämästä, jos ei kerran kiinnosta, mikään ehkäisy ei ole 100% varmaa.

Mun miehelle kävi noin joskus aiemmin. Olivat just eronneet sen tyttöystävänsä kanssa, ja sen jälkeen tämä oli huomannut olevansa raskaana ja teetti abortin. Ei puhunut miehelleni mitään. Tämän naisen äiti sitten joskus soitti ja haukkui mieheni tästä asiasta - me emme olleet vielä tuolloin yhdessä! Miehelleni se oli kuitenkin kova paikka, ja asia vaivasi varsinkin silloin, kun me emme heti "raskautuneet" yhdessä. Nyt asia on jo unohduksissa. Naiselle ei kyllä ole pystynyt asiaa antamaan anteeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Ei ja ei! Kenenkään ei tarvitse kantaa ja synnyttää lasta vain, koska mies haluaa lapsen pitää..ja voihan aborttiin olla terveydellisiä tms. syitä. Itse henk. koht en hyväksy aborttia kaikissa tilanteissa, mutta ketään naista ei voi vastentahtoisesti pakottaa synnyttämään. Ehdoton ei tohon kakkoskohtaan! Ei todellakaan tarvitse tehdä aborttia vain siksi, että mies ei halua isäksi..pysyköön sitten poissa lapsen elämästä, jos ei kerran kiinnosta, mikään ehkäisy ei ole 100% varmaa.

eli toisinsanoen : isällä ei tule koskaan olemaan mitään oikeuksia lastaan kohtaan niin kauan kuin se äidin mahassa on ? jollain tapaa ymmärrän, mutta jotenkin kolahtaa korvaan pahasti.. kuitenkin sit usein kun se lapsi on maailmaan tullut, niin isältä vaaditaan nykyisin ihan älyttömästi.

Alkuperäinen kirjoittaja ChiChi:
Ei ja on.

Siis miten niin on muka väärin pitää lapsi, jos mies toivoo aborttia? Ai että, kun ehkäisy pettää niin naisen on tehtävä abortti vain koska mies niin haluaa? :o

niin.... tätä mieki jäin miettimään.

ja miun kantani on ei ja ei.

Ei ja on.

Siis miten niin on muka väärin pitää lapsi, jos mies toivoo aborttia? Ai että, kun ehkäisy pettää niin naisen on tehtävä abortti vain koska mies niin haluaa? :o

mutta on kuitenkin oikein tehdä abortti jos äiti haluaa mut isä ei ??? tosi loogista.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

eli toisinsanoen : isällä ei tule koskaan olemaan mitään oikeuksia lastaan kohtaan niin kauan kuin se äidin mahassa on ? jollain tapaa ymmärrän, mutta jotenkin kolahtaa korvaan pahasti.. kuitenkin sit usein kun se lapsi on maailmaan tullut, niin isältä vaaditaan nykyisin ihan älyttömästi.

Näin se vain on, biologia ei ole tasa-arvoista.

Biologiasta viis, mutta ihmisinä me ollaan kaikki silti tasa-arvoista. On yhtä lailla väärin tehä pakolla naisesta äitiä kuin miehestä isää. Ja päinvastoin.
Tietty valinta on käytännössä naisella, ja nainen kantaa päätöksestään ite vastuun. Noh siis no minusta abortti on (lähes) aina väärin.

sehän on vaan sun näkemys asiaan, ei ehdoton totuus. voihan se äiti sen lapsen kantaa ja synnyttää ja antaa miehelle ja lähteä kävelee. ja sehän ois varmaan sit ihan ok, hassua mut jos mies noin tekee, niin se on heti vastuuton sika paska ex jota saa mollata vaikka kuinka, vaikka mies ois halunnut abortin .

niin ja sekin on yleistä, että mies ei saa haluta aborttia. miehen pitää vaan hymistellä hiljaa ja kiltisti sille mitä nainen päättää.

ketään sen enempää tuomitsematta, ja otsikon aiheen vierestä...mutta toivoisin että joku jossakin ohjaisi maailman menoa niin että kaikki tuolta lapsettomien ketjuista saisivat lapsen, koska sitä niin hartaasti toivovat ja ne jotka eivät lasta suunnitellusti ole hankkimassa niin eivät niitä myöskaan saisi... ja näin kaikilla olisi hyvä mieli... =) mutta oikeasti, on se jännä miten toiset niitä lapsia saavat kovin helposti ja toisilla se on pitkän yrittämisen takana...
ap:lle enpä osaa sun kysymykseesi vastata, vaikka kirjoittelinkin pitkän pätkän...

Ei ja on.

Ei ole väärin tehdä aborttia jos nainen ei halua lasta vaikka mies haluaisikin. Naisen ei koskaan tulisi kantaa ja synnyttää lasta jota ei halua. Jos mies haluaa lapsen, tehköön sen jonkun muun kanssa.

Ja on väärin väkisin pitää lapsi vaikka mies ei isäksi haluakaan. Oli sitten parisuhde tai ei. MUTTA, aborttia en tuossa vaiheessa edes ajatellut vaan sitä että mies kärvistelee isänä ja nainen on tyytyväinen... :/

jos toinen osapuoli haluaa pitää lapsen, niin mun mielestä sitä lasta ei saisi tappaa!
Mutta sen pitäisi olla myös niin että tuonen osapuoli (siis se joka ei lasta halua) sais häipyä lapsen elämästä kokonaan eli ei mitään nimiä papereihin eikä elareita yms.
En ymmärrä mikä oikeus naisella on tuhota miehen elämä tuollaisella!

Alkuperäinen kirjoittaja Rinzessa:
jos on valmis seksiin niin on valmis lapseen, sillä mikään ehkäisy ei ole 100%varma!!!!!

no joopajoo, ei se minusta nuin mee.

ite oon niin sairas tapaus, että en tiedä edes haluaisinko lasta,jota mun mies ei haluais. jotenkin se olis todella vaikeeta. mulla on takana yksi abortti ja yks synnytys ja raskaus menossa, joten kaikki on koettu. silti en tiedä mitä tekisin milloinkin. kun ei asiat ole niin mustavalkoisia - etenkään sen jälkeen kun ne oikeasti tulevat omalle kohdalle.

mie oon sitä mieltä että ehtikööt semmoiset kumppanit joiden kanssa on samaa mieltä niin sitten vältytään aborteita eli iskulauseeksi : "moro, tahotko lapsia, ai et no heippa sitten!" :D

Yhteistyössä