Onko teistä paljon ulkovaatteita lapselle syksyyn?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meidän 5veellä on 2 välikausipukua (1 osainen ja 2 osainen)
2 toppapukua (1 osainen ja 2 osainen)
Lisäksi pari fleecepukua (ohuempi ja paksumpi)
Vuorelliset siistit housut ja duffeli
Ja 2 toppaliiviä.

Lapsi ei ole päiväkodissa. Itse tykkään, että lapsen voi pukea eri tilanteisiin eri tavalla. Mitkään noista vaatteista ei ole erityisen kalliita, duffeli oli 50e, puvut on ollut maks. 40e.

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Ei. Mun mielestä tuo määrä on ihan normaalia, meillä on enemmänkin.

Normaali? No meillä ei ole noin paljon vaatetta. Yksi välikausipuku, yksi toppis ja yhdet "kaupunki" ulkovaatteet. Ja tosi hyvin lapsi pärjää noilla. Miksi tuota vaatetta pitää olla niin jumalattoman paljon??

Meillä 2,5veellä:
2 housut+takki vk-pukua
1 housut+takki kevyttoppa
1 housut+takki toppapuku
1 toppahaalarit
1 Toppaliivi
1 kyläilytakki ( vuorellinen )
1 Fleece ( liivin alle )

Aika normisetti siis, sanoisin :)

Olen vain törmännyt leikkipuistossa kommentteihin "että eihän teitä koskaan tunne, kun lapsella aina eri vaatteet" tai " onko teillä suhteita vaatekauppaan kun on paljon vaatteita" jne.
Itse en edes koe vaihtavani lapselle päivittäin settiä, sehän olisi ihan hulluakin.

meillä 1 ja 3v:llä on molemmilla 2-3 vk haalaria, yhdet kunnolliset vk housut ja lukuisa määrä takkeja (ainakin yhdet vettäpitävät), useammat "hienosteluhousut", talveksi 3 haalaria molemmilla, yhdet vettäpitävät housu-takkiyhdistelmät ja taas lukuisa määrä noita ei-vettäpitäviä housu-takkiyhdistelmiä kauppa- ja kyläilykäyttöön....juu, ihan liikaa on, mut äiti on hurahtanu lastenvaatteisiin...

No ei kai. Mä oon aatellu et pärjäämme lasten kanssa 2 toppapuvulla talven, varavaate pitää olla aina, jos kastuu tai pissavahinko tulee. "Hienostelu"pukuja ei hommailla.

Mä oon ihan tyhmä, mikä on duffeli?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No ei kai. Mä oon aatellu et pärjäämme lasten kanssa 2 toppapuvulla talven, varavaate pitää olla aina, jos kastuu tai pissavahinko tulee. "Hienostelu"pukuja ei hommailla.

Mä oon ihan tyhmä, mikä on duffeli?

villakangastakki tuohon puoli reiteen, edessä sellaiset "soljet". Englantilaistyylinen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Olen vain törmännyt leikkipuistossa kommentteihin "että eihän teitä koskaan tunne, kun lapsella aina eri vaatteet" tai " onko teillä suhteita vaatekauppaan kun on paljon vaatteita" jne.
Itse en edes koe vaihtavani lapselle päivittäin settiä, sehän olisi ihan hulluakin.

Meille kans sanotaan aina noin, samoin sisävaatteista kuittailua. ovat vaan kateellisia!

On meilläkin paljon...

5-vuotiaalla

Välikausihaalari
2-os välikausipuku
varmaan kymmenen pipoa
ja viisi paria rukkasia
parit kumisaappaat
välikausilenkkarit
fleecehaalari
kolme fleecetakkia
ja sellanen huonompi, käytettynä ostettu talvihaalari jota nyt käytetään ennenkun otetaan "oikeet" talvivarusteet käyttöön.

kotihoidossa on.

Yhteistyössä