1000 euroa yhden lapsen vaatteisiin vuodessa? Onko mielestänne kovinkin paljon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiarinan äitee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";24305957]:O On! Kannatasko vähentää tuota vaatearsenaalia ja laulattaa sitä pesukonetta useammin? 15 t-paitaa...? Älytöntä! Mulla oli kyllä kanssa jossain kohtaa tuota vikaa, kun lapsi oli vauvaiässä, mutta pääsin siitä onneksi eroon ja nyt vaatekaappi näyttää lähinnä "aneemiselta", mutta hyvin pärjää, kun pesee vähän useammin.[/QUOTE]

Minä kyllästyisin jo itse kattelemaan niitä muutamaa hassua vaatetta päivästä toiseen, siksipä meillä tulee hankittua kakkosellekin paljon uutta. Ja varmaankin menee tuo tonni vuodessa molempien vaatteisiin, en ole ikinä laittanut ylös. Haalarit yms. ostan kyllä reimalta halvalla ja myyn samalla hinnalla eteenpäin huutonetissä.

Kyllä sitä vaan paljon menee....ja meillä on neljä lasta!! Isommat harrastaa lautailua ja siihen tarviivat kunnon vaateet ja kouluun sit toist takit ainaki, pienemmille ostan kyllä ne hyvät (ja kalliit) toppapuvut 100-150e/kpl, ovat niin samankokoisia, että kierrättää ei voi, mut ainahan niistä jotain saa kun myy pois, kengät ostan uutena ja kunnolliset.
sisävaatteet on sit halvempaa kamaa kaililla, mut kallista tuo lasten pitäminen on!! OOnkin välillä miettiny, että jos olisin lapseton niin oisin varmaan upporikas :D

[QUOTE="juu";24305958]No mulla on poika-tyttö-poika useamman vuoden ikäeroilla. En viitti jättää isommalta pojalta pienemmälle kun pitäis säilöä vuosikaupalla ennenku ne tulevat käyttöön, tytölle taas haluan ostaa tyttöjen vaatteita. Ja mitä kierrätykseen tulee niin kyllä mä vaatteet sillä tavalla kierrätän että laitan ne kiertoon eteenpäin - myyn huutiksessa tai kirpparilla. Kierrätystä sekin on vaikken omillani kierrätäkkään. Ja mitä tuohon että vanhin saa kaiken uutena, mun mielestä se on väärin että vanhin saa uusia ja muut käyttää vanhoja sitten. Mun mies on 4-lapsisen perheen kuopus ja anopilla oli tuo tapa että vanhin sai uutena ja sitte kaikki 4 käytti niitä peräjälkeen. Mun mies kuopuksena sai aina kaikki vanhat kuluneet kauhtanat ja se on tänä päivänäkin katkera siitä ja periaattestakaan ei halua samaa omilleen.[/QUOTE]

en tarkoita nyt kuluneita kuhtanoita,mutta esim.kumisaappaat ja vastaavat ei hirveästi kulu käytössä.Mekot joita käytetään juhlissa menee passelisti muutaman vuoden päästä tuolle pienelle,samoin farkut...

Mun mielestä ap:n lapsella on tosi vähän vaatteita. Meillä niitä on kyllä ihan yli omien tarpeiden... =I Ihan kirppareilta ja alerekeistä oon ostanut, kun on halvalla saanut. Bodyjakin on jotain 40 kpl jne. Eli "vähän" liikaa. Mut kun hinnat on jotain 0,10-1 euroa ja aivan syötävän suloisia niin on tullut vähän hamsteroitua... Haalareitakin on jotain 5 syksyks...

Mut oon aatellut, että jos tulee lisää lapsia niin niille ei sit tartte ostella... Heh...

Mulla ei ole KOSKAAN mennyt edes omiin vaatteisiini noin paljoa vuodessa ja olen aikuinen. Osaat kai miettiä sen niin, että jos sulla ois 10 lasta, ostaisitko niille 10 000e:lla vuodessa vaatteita :D. Siinä sen älyttömyyden huomaat.
Meillä saadaan käytettyjä, ostetaan melko halpoja ja käyn joskus kirpallakin.

Mulla on mennyt varmaan toi tonni puolessa vuodessa :D Just nyt on pitänyt alkaa tarhavaatetta ostella. Ja talveksi toppaa alesta (vaikka kuinka alesta, ei ne silti ilmaisia ole!) Kenkiä on kevään ja kesän aikana pitänyt hankkia useammat, sisä ja ulkokäyttöön ja jalka on kasvanut, niin sitten isompia. Lapsella käytetään fysioterapeutin käskystä sisällä sandaaleja, ja ulos toiset jne. Laadukkaat lastenkengät on kalliita!!

Mulla ei ole KOSKAAN mennyt edes omiin vaatteisiini noin paljoa vuodessa ja olen aikuinen. Osaat kai miettiä sen niin, että jos sulla ois 10 lasta, ostaisitko niille 10 000e:lla vuodessa vaatteita :D. Siinä sen älyttömyyden huomaat.

ei minullakaan omiin vaatteisiin mene tuon vertaa, mutta lapsin satsaankin enemmän :D

Meillä kolme lasta ja helposti menee tonni per nenä vuodessa. En ole laskenut, mutta johan ulkoiluasut ja kengät tekevät aika ison summan per lapsi, monia satoja. Sitten vielä ne sisävaatteet yms.

Sulla on nyt pari perustavanlaatuista ajatusvirhettä tossa.

Ensinnäkin aikuinen harvemmin kasvaa vuoden aikana niin paljon että sama talvitakki ei mene enää seuraavana talvena. Meillä meni pojalle vielä viime talven alussa 92 cm puku ihan kevyesti, nyt on venähtänyt niin paljon että en tiedä meneekö ensi talvena enää 104. 98 vk-puku on joka tapauksessa pieni syksyllä. Aikuiset pärjäävät muutenkin aika pitkälti samoissa vaatteissa. Tai ei mulla ainakaan ole erikseen pihahaalaria, varahaalaria ja kauppavaatetta. Samoissa mä kuljen pääsääntöisesti. Ja tosiaan useemman vuoden.

Toisekseen jos on 10 lasta niin aika typerä siinä pitää olla jos jokaiselle ostaa kaiken uutena. Siinä on pakko olla lähes vuoden välein syntyneitä lapsia, joten vaatteet eivät edes mene pois muodista siinä ajassa jos sellaista pelkää. Ap.n listassa oli muutenkin aika kohtuuhintaista tavaraa, kosteussuojahaalari 80€ on ihan edullinen.

Sitten, te saatte käytettyjä, mekin saadaan käytettyjä, mutta kaikilla ei ole niin onnellisesti. Ellei mun siskolla olisi kolmea lasta niin vähissä olisi ne vaatteet joita saadaan ilmaiseksi. Sieltä on tullut useempia laatikollisia meille, mistä olen erittäin kiitollinen. Kaikilla ei ole niin hyvin.

[QUOTE="nyyti";24306276]en tarkoita nyt kuluneita kuhtanoita,mutta esim.kumisaappaat ja vastaavat ei hirveästi kulu käytössä.Mekot joita käytetään juhlissa menee passelisti muutaman vuoden päästä tuolle pienelle,samoin farkut...[/QUOTE]

Niin, mulla vaan on sen ongelma että kun on vaan se yks tyttö. En viiti juhlamekkoja pikkuveljelleen säilöä... :D

Hirveän paljon vaatteita, mutta nuo hinnat kyllä ihmetyttää. Mistä saa collegehousuja viidet 30 eurolla? Meillä menee varmaan ihan älyttömästi rahaa lapsen vaatteisiin, kun collegehousut maksaa täällä vähintään 20 yhdet.

Mulla menee helposti varmaan 2000euroakin vuodessa per lapsi. Helposti enemmänkin, kuin pari tonnia. Rakastan shoppailua ja ostan lapsille paljon vaatteita. Noloa joo, mutta tulee myös ostettua aika paljon merkkivaatteitakin lapsille ja ne maksavat paljon. Esim. Gantilla ja Burberryllä on aivan ihania lastenvaatteita!

Helposti menee tonni vuodessa.Talvivaatteisiin ja välikausi vaatteisiin menee jo monia satoja
lisäks tohon sitten vaatteita.Ite tykkään ostella merkkivaatteita ja niihin uppoo.

Mulla sama. Mun lapsilla ei oo mitään hillittömiä vaatevuoria mutta esim pitkähihaiset paidat mitä niiden kaapista löytyy, on maksaneet keskimäärin 25e/kpl.Farkut siinä 40e,gollegehousut n 25e/kpl. JOs ostaa joka muksulle 6 pitkähihaista paitaa niin se tekee jo pelkästään 125e/lapsi =375e/3 lasta. Ulkopuvut ostan alesta, maksavat ehkä keskimäärin 80e/kpl ja niitä on 2-3 kappaletta/muksu/kausi.

[QUOTE="juu";24308834]Mulla sama. Mun lapsilla ei oo mitään hillittömiä vaatevuoria mutta esim pitkähihaiset paidat mitä niiden kaapista löytyy, on maksaneet keskimäärin 25e/kpl.Farkut siinä 40e,gollegehousut n 25e/kpl. JOs ostaa joka muksulle 6 pitkähihaista paitaa niin se tekee jo pelkästään 125e/lapsi =375e/3 lasta. Ulkopuvut ostan alesta, maksavat ehkä keskimäärin 80e/kpl ja niitä on 2-3 kappaletta/muksu/kausi.[/QUOTE]

Laskin väärin, sori :ashamed: siis 150e/lapsi maksaa pelkät 6 pitkähihaista paitaa.

aika useinhan se on niin että lapsilla koreillaan ja aikuiset jää varjoon..
Mutta ohan se ihan eri asia jos lapsia on 10.Siinä varmasti kiertääkin ne vaatteet vähän tiuhempaan tahtiin sisaruksille.Eikä tarvetta ole ostaa niin paljon.

siis mä en ymmärrä... Miten voi mennä noin paljon rahaa vaatteisiin?? Vuodessa??

Miksi kosteussuojattuja haalareita ja pukuja? Miksi ei kuravaatteita, takki ja housut noin 50e.
Käsineitä noin paljon??

Meillä menee vuodesssa ehkä noin 500e yhden lapsen vaatteisiin. Ja joskus huimasti vähemmän. Sillä useasti yksi koko menee takeissa ja housuissa sen vuoden verran. Kahdet kengät on ostettu, yhdet hanskat. Ja hirveästi vaatteita ollaan saatu lahjaksi mm. synttäreinä, jouluna tms. Isovanhemmat ostavat kuukausittain jotain pientä. Mutta voin myöntää että vaatteita meillä on jo ihan liikaa... Jos meillä menis tonni vuodessa lapsen vaatteisiin niin eipä jäisi rahaa omiin vaatteisiin. Tietty jos rahaa riittää yllinkyllin niin kyllä minäkin tuhlaisin olemattomiin "tarpeellisiin vaatteisiin". Silloin olis alushousutkin jo kosteussuojattuja ja reimateciä.

siis mä en ymmärrä... Miten voi mennä noin paljon rahaa vaatteisiin?? Vuodessa??

Miksi kosteussuojattuja haalareita ja pukuja? Miksi ei kuravaatteita, takki ja housut noin 50e.
Käsineitä noin paljon??

Meillä menee vuodesssa ehkä noin 500e yhden lapsen vaatteisiin. Ja joskus huimasti vähemmän. Sillä useasti yksi koko menee takeissa ja housuissa sen vuoden verran. Kahdet kengät on ostettu, yhdet hanskat. Ja hirveästi vaatteita ollaan saatu lahjaksi mm. synttäreinä, jouluna tms. Isovanhemmat ostavat kuukausittain jotain pientä. Mutta voin myöntää että vaatteita meillä on jo ihan liikaa... Jos meillä menis tonni vuodessa lapsen vaatteisiin niin eipä jäisi rahaa omiin vaatteisiin. Tietty jos rahaa riittää yllinkyllin niin kyllä minäkin tuhlaisin olemattomiin "tarpeellisiin vaatteisiin". Silloin olis alushousutkin jo kosteussuojattuja ja reimateciä.

Jaa. Mä saan sen kosteussuojatun puvun sillä 50eurolla kun ostan alesta... Musta kurahousut on äärimmäisen ällöttäviä enkä halua niillä lapsiani kiduttaa. Kosteussuojapukuja on kaksi tai kolme kautta kohti joka lapsella.

Yhteistyössä