Onko teistä OK toimintaa työkaverilta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Työkaveri on hyvin pidättyväinen ja sulkeutunut. Se on ihan ok, ymmärrän, että kaikki eivät halua esimerkiksi tuoda itseään esille tai kertoa itsestään mitään työyhteisössä. Tästä johtuen ilmapiiri on kuitenkin ollut aika viileä ja välit tuohon työkaveriin melko etäiset. Olenkin sitten yrittänyt pienin elein "raivata tietä", ja esimerkiksi itselleni lounasta hakiessani tuonut työkaverinkin pöydälle esim. pääsiäisen aikaan suklaamunan piristyksenä, keittänyt hänelle kahvia, tehnyt hänen puolestaan ylimääräisiä töitä, jne. pikkujuttuja. No kertaakaan en ole kuullut työkaverilta asioista mitään palautetta. Tuntuu hieman hölmistyneeltä. Ei sillä, että kerjäisin teoillani kiitosta, mutta jotenkin toivoisin hänenkin tulevan vastaan.

Nyt tietysti olen lopettanut nämä pienet huomionosoitukset, kun niidenkään avulla en saanut välejä paremmiksi. (Keskusteltu on tietysti useaan kertaan asioista, mutta niillä keskusteluillakaan ei ole ollut mitään vaikutusta).

Olenko mä turhasta pahoillani?

Voi hyvää päivää mitä vastauksia.....
Pienet huomionosoitukset, just tommoiset sopivan pienet jutut piristää jokaista normaalia ihmistä!

Ostan minäkin välillä kahvihuoneeseen keksejä, työkaverille juustoa (jonka ostamaa maitoa itse saan kahviini) ja joskus joku tuo sen kinderin lounaan jälkkäriksi ;-)

Ainakin ap on yrittänyt. Jollei tule vastakaikua, ei mahda minkään. Niuhot on niuhoja.

No on ok toimintaa,mutta sinun toimintaasi hiukan kyseenalaistan. Miksi teidän pitäisi olla ystäviä? Jos työt onnistuu,eikä mitään kiusaamisjuttuja ole niin minusta jokainen saa olla omanlaisensa. Minua tuollainen kyllä ahdistaisi.

Pienet huomionosoitukset, just tommoiset sopivan pienet jutut piristää jokaista normaalia ihmistä!

Ostan minäkin välillä kahvihuoneeseen keksejä, työkaverille juustoa (jonka ostamaa maitoa itse saan kahviini) ja joskus joku tuo sen kinderin lounaan jälkkäriksi ;-)

Ainakin ap on yrittänyt. Jollei tule vastakaikua, ei mahda minkään. Niuhot on niuhoja.

PEESI!

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
En odota häneltä ystävyyttä, vaan ihan perus työkaveruutta. Minä taas koen hyvin ahdistavaksi sen, että työpäivän aikana ei vaihdeta sanaakaan, tai että kun työkaveri tulee töihin, hän ei tervehdi. Minusta olisi helpompaa olla töissä, jos tunnelma siellä olisi mutkaton ja ilmapiiri ystävällinen. Kuitenkin 8 tuntia päivässä siellä vietetään, mitä se tekeekään vuodessa...

Olen tosiaan lopettanut nuo "huomionosoitukset", enkä tietenkään päivittäin ole hänelle jotakin ollut tuputtamassa. Ajattelin, että hänen asemassaan olisin itse ilahtunut tuollaisesta, mutta toki täytyy muistaa, ettemme ole samanlaisia. :)

Kyllä se kummastusta herättää, jos ne piristykset kohdistuvat vain yhteen työkaveriin. On ihan normaalia ilahduttaa muita herkuilla jne, mutta kaikilla työpaikoilla, missä minä olen ollut, ne on kyllä aina osoitettu koko työporukalle tai ainakin ensimmäisinä paikalle ehtiville :D

[QUOTE="vieras";28357546]En odota häneltä ystävyyttä, vaan ihan perus työkaveruutta. Minä taas koen hyvin ahdistavaksi sen, että työpäivän aikana ei vaihdeta sanaakaan, tai että kun työkaveri tulee töihin, hän ei tervehdi. Minusta olisi helpompaa olla töissä, jos tunnelma siellä olisi mutkaton ja ilmapiiri ystävällinen. Kuitenkin 8 tuntia päivässä siellä vietetään, mitä se tekeekään vuodessa...

Olen tosiaan lopettanut nuo "huomionosoitukset", enkä tietenkään päivittäin ole hänelle jotakin ollut tuputtamassa. Ajattelin, että hänen asemassaan olisin itse ilahtunut tuollaisesta, mutta toki täytyy muistaa, ettemme ole samanlaisia. :)[/QUOTE]

Mun pomon rouva samalla työpaikalla on muista poikkeava vähän samasta syystä.. kaikki muut ostaa kahviherkkuja "jakoon" eli kaikki saa ottaa. Itse hän jemmaa avoimesti pullapussiaan syrjässä ettei muut vaan ota.....

[QUOTE="vieras";28357590]Kyllä se kummastusta herättää, jos ne piristykset kohdistuvat vain yhteen työkaveriin. On ihan normaalia ilahduttaa muita herkuilla jne, mutta kaikilla työpaikoilla, missä minä olen ollut, ne on kyllä aina osoitettu koko työporukalle tai ainakin ensimmäisinä paikalle ehtiville :D[/QUOTE]

Riippuu varmaan firman koosta, työpisteistä jne...

AP, kuulostat todella kivalta työkaverilta. :)

Mutta ongelmaan, minkäs teet jos ei mikään toimi, kyllä sun sitten vaan täytyy luovuttaa ja antaa tyypin olla omissa oloissaan.
Mutta älä silti ryhdy vihaamaan tai haukkumaan häntä, ei se sinusta johtunut ettet saanut häntä porukkaan mukaan, joten ei siitä katkeroitua kannata.

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
Meitä on monenlaisia. Jotkut vaan haluaa pitää oman elämän ja työelämän täysin erillä toisistaan eivätkä puhua pukahda mitään töissä. Minkäs teet. Toki hyviin käytöstapoihin kuuluisi kiittää tuomisista yms. mutta anna olla, ihminen ei vaan halua jakaa mitään itsestään.

[QUOTE="vieras";28357468] Tuntuu hieman hölmistyneeltä. Ei sillä, että kerjäisin teoillani kiitosta, mutta jotenkin toivoisin hänenkin tulevan vastaan.
[/QUOTE]

Ootko nyt ihan varma tästä.
Minua ahdistaisi hirveästi (ja ois tosi kiusallista!) jos joku ihminen johon minä en erikoisemmin halua tutustua (muuta ku työkaverimielessä) alkaisi änkeämään noin väkisin minun elämääni tai minun "reviirilleni".
Anna työkaverisi olla, kai siellä on muitakin kuin vain te 2?

Yhdelle tietylle henkilölle vai koko porukalle?
Minusta ainakin tuntuisi jotenkin hämärältä että yksi tietty henkilö pommittaisi vain ja ainoastaan minua jollain lahjuksilla. Tulee heti mieleen että MIKSI?!

Yhdelle tietylle henkilölle vai koko porukalle?
Minusta ainakin tuntuisi jotenkin hämärältä että yksi tietty henkilö pommittaisi vain ja ainoastaan minua jollain lahjuksilla. Tulee heti mieleen että MIKSI?!

Riippuu paljonko väkeä on paikalla. Pipareita tuodaan kaikille ja jos toimistolla on syömässä vaikka vaan mä + joku muu, saattaa hän tuoda meille kahdelle kinderit hakiessaan kaupasta evästä itselleen.

Lahjukset ja pyyteetön ilahduttaminen on kaksi ihan eri asiaa.

Mutta ap:n aloituksesta sai sen kuvan että hän pommittaa vain tätä sulkeutunutta henkilöä. Mitä järkeä siinä on?
Eri asia tietysti on jos ihan tasaväksiesti tuo lahjoja/herkkuja kaikille.

Mitään pommitusta ole...on älynnyt jo luovuttaakin kun vastassa on seinä. Ei ystävällisyys ole kiellettyä. Ainakin ap yritti jotain ilmapiirin parantamiseksi, monet vaan valittaa kahvitauolla.

[QUOTE="vieras";28357468] Ei sillä, että kerjäisin teoillani kiitosta[/QUOTE]

Sitähän sä juuri teet. Haluat kiitosta ja huomiota tältä työkaverilta, jota ei voisi vähempää kiinnostaa sun seura.

Oletko kuullut eri temperamenteista? Työkaverisi on ilmeisesti introvertti, eikä kaipaa sen syvempää ystävyyttä työkavereihinsa.

Kyllä työpaikalla riittää, että hoitaa työnsä hyvin. Monesti sitä syvemmät ystävyyskuviot ja klikkiytymiset aiheuttavat vain enemmän eripuraa ja jännityksiä.

Mun pomon rouva samalla työpaikalla on muista poikkeava vähän samasta syystä.. kaikki muut ostaa kahviherkkuja "jakoon" eli kaikki saa ottaa. Itse hän jemmaa avoimesti pullapussiaan syrjässä ettei muut vaan ota.....

Jos ei itse syö niitä kaikille jaossa olevia pullia, niin ihan ok. Ei kaikki halua osallistua näihin pullatalkoisiin, eri syistä. Itseänikin ahdistaa, kun pitäisi joka kissanristiäisen kunniaksi viedä työkavereille jotain. Jokainen ostaa omansa, niin saa juuri sitä mitä haluaa ja juuri niin usein kuin haluaa.

Yhteistyössä