Onko teistä OK, että...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huohhh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huohhh

Vieras
mies ostelee omiin nimiinsä esim.osakkeita jne. Itse olen kotiäitinä miehen toiveesta. Mies maksaa kyllä suuren osan, itse ostan ruokaa, lasten vaatteita ja omat laskut.. aina kun rahat loppu, joudun/saan pyytää sitä mieheltäni...

Mun mielestä jokaisella on oikeus päättää omasta rahankäytöstään. Kunhan se ei ole perheeltä suoraan pois, siinä menee raja. Esim ostaa jonku kulutusjutun, vaikka perheellä ei olisi rahaa välttämättömyyksiin. Kyllä parisuhteeseen/perheen perustamiseen kuuluu myös vastuu toisista. Mutta jos rahaa on, niin miksi hän ei saisi ostaa mitä parhaaksi katsoo?

Mie en ymmärrä näitä, että talous on jotenkin vain sen pienituloisemman harteilla yhteisten lastenkin osalta. Mielestäni aikuiset saavat pelleillä kahdestaan taloutensa kanssa, mutta älkää sotkeko lapsia siihen. Perheessä ei ole ainakaan lasten osalta "omia kuluja", kyllä molempien vanhempien tulee osallistua.

Avioehto on. Lisäksi olen ollut kotiäitinä jo vuosia... koulutettukin olen. Kotiäitinä olo on ollut yhteinen valinta ja nyt kun olen väläytellyt töihin menoa, se ei miehelle "sovi". Minusta tuntuu kyllä nöyryyttävälta pyytää rahaa, yhteistä tiliä kun ei ole. As. keskustelut, muttei mies sitä noteraa..

[QUOTE="a p";27540105]Avioehto on. Lisäksi olen ollut kotiäitinä jo vuosia... koulutettukin olen. Kotiäitinä olo on ollut yhteinen valinta ja nyt kun olen väläytellyt töihin menoa, se ei miehelle "sovi". Minusta tuntuu kyllä nöyryyttävälta pyytää rahaa, yhteistä tiliä kun ei ole. As. keskustelut, muttei mies sitä noteraa..[/QUOTE]ota asiallinen aswenne ja mene töihin jos kerran haluat, ei kai aikuista ihmistä voi pakotta olemaan kotona jos haluaa töihin.

[QUOTE="a p";27540124]voi syyllistää..[/QUOTE]

Älä alistu. Uskalla olla oma itsesi. Mä en vaan tajua näitä, jota antaa miehen päättää esim työnteosta, ei mun miehellä ole mitään sanomista siihen käynkö töissä vai en ja sama toisinpäin.

Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen;27540137:
Mistä? Älä syyllisty

mm.siitä, että menisin töihin ja "jättäisin lapseni"oman onnen nojaan.. Hänkin on kyllä olemassa.. kuunnellut vain tarpeeksi pitkään em.juttuja, että melkein jo uskon em.

Käviskö miehelle et avaisitte yhteisen käyttötilin? Itse olen kanssa kotiäitinä ja meillä toimii hyvin systeemi et meillä on yhteinen taloustili johon miehen kanssa laitetaan rahaa ja siitä maksetaan perheen yhteiset jutut. Loput rahat mies saa käyttää miten tykkää. Itse en joudu pyytämään mieheltä rahaa, mut joskus saatan ohimennen sanoa et taloutililtä on rahat loppu niin sit mies pistää sinne lisää rahaa.

[QUOTE="vieras";27540185]Käviskö miehelle et avaisitte yhteisen käyttötilin? Itse olen kanssa kotiäitinä ja meillä toimii hyvin systeemi et meillä on yhteinen taloustili johon miehen kanssa laitetaan rahaa ja siitä maksetaan perheen yhteiset jutut. Loput rahat mies saa käyttää miten tykkää. Itse en joudu pyytämään mieheltä rahaa, mut joskus saatan ohimennen sanoa et taloutililtä on rahat loppu niin sit mies pistää sinne lisää rahaa.[/QUOTE]

kuulostaa hyvältä ja olen joskus ottanut asian puheeksi, miehen mielestä nykyinen juttu on parempi. Paljonko itse laitat rahaa tilille?

[QUOTE="a p";27540157]mm.siitä, että menisin töihin ja "jättäisin lapseni"oman onnen nojaan.. Hänkin on kyllä olemassa.. kuunnellut vain tarpeeksi pitkään em.juttuja, että melkein jo uskon em.[/QUOTE]

Onko lapsi vain sinun, eikö mieskin ole sen vanhempi? Miksi lapsen hoito olisi vain sinun vastuulla?

Miksi jättäisit lapsen oman onnen nojaan, päivähoito on sitä varten!

[QUOTE="a p";27540157]mm.siitä, että menisin töihin ja "jättäisin lapseni"oman onnen nojaan.. Hänkin on kyllä olemassa.. kuunnellut vain tarpeeksi pitkään em.juttuja, että melkein jo uskon em.[/QUOTE]

Eli siis ihan vapaaehtoisesti toimit kynnysmattona. Siitä ei voi syyttää kuin itseään.

Yhteistyössä