Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja mummin tyttö;24919527:Minä ajattelen sen niin, että minun vanhempani ovat minut ja sisarukseni hoitaneet aikoinaan. Joten sen vuoksi pidän itsestään selvänä sitä, että huolehdin heistä kun sen aika on. Ilman että lasken onko avun tarve ja sen saaminen mennyt yksiin.
Minun mielestäni isovanhempien tehtävä on hemmotella lapsenlapsia. Se, että hoitavatko he niitä, on isovanhempien itse päätettävissä.
Alkuperäinen kirjoittaja epäkelpo hylkiö;24920618:Meillä toiset isovanhemmat ei halua meidän lapsia hoitaa (lasten serkut kyllä hoitaa mielellään joka päivä 8-10h vuorokausi, 7 päivää viikossa, eli siis toisen meistä vanhemman sisaruksen lapset saa olla mummulassa aina halutessaan+ kun vanhemmat tarvii apua). Toiset isovanhemmat asuvat yli 1000km päässä, joten ei hoitoapua sieltäkään, kun lomailevat täällä niin tosiaan lomailevat, eivät ole lapsenlikkana. Lapset ovat 5v ja 3½v kaksoset. Kurjaa kun eivät näille lähelläkään asuville isovanhemmille kelpaa ja parisuhdeaikaa/kahdenkeskistä aikaa miehen kanssa ei ole ollut sitten lasten syntymän. Turha haaveilla hääpäivänvietosta tai leffaillasta saati sitten että miehen ollessa työmatkalla minä pääsisin harrastukseeni. Ei voi mitään, toiset lapset vain on tärkeämpiä kuin toiset (nuo serkut ovat 10v, 8v, 5½v ja 4v)
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24920531:Mun ikäisille naisille taidettiin jo lapsuudessa iskostaa pääkoppaan se, että olemme olemassa vain muita ihmisiä varten. Mulla kesti kauan oppia sanomaan "EI" ja vielä pitää kiinni siitä. Tunnen monia 50-60 -vuotiaita, jotka eivät vieläkään osaa sanoa "EI". Ihan oikeasti...puhu äitisi kanssa. Tee hänelle selväksi, että hän ihan oikeasti saa olla lupautumatta, jos siltä tuntuu.
Mina vastasin molempiin ketjuihin. Ja vaikka ap'n dilemmaan en sen enempaa kommentoinut kun yleismaailmallisella mietiskelylla siita kuinka tama 'velvollisuusympyra' pyorii ja mihin suuntaan.... niin mummi kyselyyn vastasin etta mina olen mummi joka viettaa aikaa, ottaa yokylaan, ostaa vaatteisa sun muuta, pelaa peleja, jne jne - siita syysta etta HALUAN olla sellainen mummi. Omilla lapsillani ei ole ollut isovanhempia ollenkaan elamassaan (monesta syysta, ) ja se on ollut kipea paikka niin minulle kuin lapsillekin. Olen itselleni sen paattanyt, etta MINA muutan taman toimintamallin OMALLA kohdallani. Mehan emme voi vaikuttaa toisten toimintaan ja paatoksiin - vain omiimme!
Kyllä se nyt 2 tuntia voi olla lapsenlapsensa kanssa parissa kuussaEhkä kerran kahdessa kuussa tulee sellainen tilanne että mies on työmatkalla ja tarvittaisiin lapselle hoitajaa että pääsen harrastukseeni joka on kerran viikossa.
Pari muuta hoitajaehdokasta on, mutta he eivät ole viikolla käytettävissä.
Meillä ei ole elossa muita kuin yksi isovanhempi. Mutta hän hoitaa hyvin pitkin hampain lapsenlastaan. On joskus nurissut että hän on omasta mielestään jo lapsensa hoitanut. Usein peruu ihan viime tipassa. Ja mitään menoa ei hänellä tuolloin ole.
Tykkää kyllä lapsenlapsestaan, joka on kiltti ja helppo. Mutta kokee vaan vastenmielisenä olla lapsenlapsensa kanssa edes noin harvoin pari tuntia kahdestaan. Kuulemma on mieluummin omassa kotonaan yksin. Kyse on eläkkeellä olevasta mutta ihan hyväkuntoisesta kuusikymppisestä.
Onko tuo ihan normaalia, ja onko muilla vanhempia jotka eivät halua olla lapsenlapsensa kanssa?