Onko teistä 1½vuotia liian pieni tarhaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kertokaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Riippuu lapsesta. Omani eivät olleet, aloittivan päivähoidon 1v7kk ja 1v8kk iässä. Siskon lapsi taas oli, päätyivät sitten lopettamaan ja isä jäi kotiin lapsen kanssa. Kokeilivat uudestaan lähempänä 3v ikää ja sujui hyvin.

Mieluumin perhepäivähoitajalle kuin tarhaan/päiväkotiin.

Meillä suurin osa päiväkodeista ei edes ota alle 3 vuotiaita hoitoon vaan kaikki pienet ohjataan pph:lle.

Meillä vein pojan hoitoon 1,5-vuotiaana ja aloitti päiväkodista. Jälkiviisaana voin sanoa että aivan liian pienenä. MUTTA se kyllä riippuu hyvinkin paljon lapsesta. Mitä mä olen kuullut ja muihin vertaillut, niin useimmilla tuo hoidon aloitus sujuu vallan mainiosti. Meillä esikoinen vaan oli pienenä uljo, arka ja TODELLA voimakkaasti kiinni vanhemmissaan.

Alkuperäinen kirjoittaja pph:hoidossa olevan ä.:
otaakos ne edes tarhaan noin pientä?? Muistaakseni piti ollä äippäraha päättynyt, ennen kuin ottavat.. Eli 9kk tienoolla..

No 1½ vuotiaastahan tässä olikin kyse =)

Meidän 1v4kk aloitti tarhassa 15pvä/kk ja hyvin on mennyt =)

Joitain poikkeuksia lukuunottamatta ei. Lapsi kyllä tottuu ja viihtyy, ei siinä mitään. Itse en kuitenkaan halunnut viedä hoitoon alle 3v:tä, maailma pyörii niin hurjaa vauhtia että haluasin tuon muutaman vuoden ajan hiljentää tahtia rauhassa ja nauttia lasten kanssa kotiarjesta.

Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Alkuperäinen kirjoittaja pph:hoidossa olevan ä.:
otaakos ne edes tarhaan noin pientä?? Muistaakseni piti ollä äippäraha päättynyt, ennen kuin ottavat.. Eli 9kk tienoolla..

Eikö tässä puhuttu 1,5 vuotiaasta?

Juu sorry huomasin itsekkin kun uudestaan lukasin... Luin siis että kyse on puolivuotiaasta...

Meillä poika aloitti perhepäivähoidossa 1,5v ja hyvin on mennyt, mutta tämäkin varmaan tapauskohtaista..

Alkuperäinen kirjoittaja Makkarasiili:
Ei ole, meijän samanikänen on ryhmäperhepäivähoidossa ja hyvin pärjää.

Meillä myös ryhmiksessä (1v9kk) ja tykkää olla ihan hirveästi.

Eipä se tosiaan vielä keskenään koiran kanssa pärjäisi... Muuten kyllä mutta ei osaa käyttää mikroa, pitäisi ruoka kylmänä...

Lapsestahan tuo paljon riippuu. Minä en vaisi, kun ei ole pakkokaan, mutta pph voisi olla varteen otettava vaihtoehto ja pienemmät ryhmät. Tiedän kyllä monta perhettä, joilla lapsi pienenä mennyt päiäkotiin ja hyvin on mennyt suurimmalla osalla. Täällä tosin ei edes ole alle 4 vuotiaille tarharyhmää vaan esllainen pienille tarkoitettu ryhmis. Jokainen perhe päättä kohdallaan, miten asian hoitaa.

Yhteistyössä