Onko teille tärkeää se,millaisissa vaatteissa lapsenne kulkee?

  • Viestiketjun aloittaja kattimatti
  • Ensimmäinen viesti
Nami Mami
Pakko vielä kertoa yksi juttu. Mun lapsuuden kaveri kävi kerran kolmen lapsensa kanssa meillä kylässä ja kaikkien lasten vaatteet olivat niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin tahraisia ja nukkaisia ja lasten naamat olivat ketsupissa ja muissakin eritteissä. Olivat käyneet matkalla syömässä. Ymmärrän, että siitä reissusta tulee jälkiä, mutta kun ne vaatteet oli ihan tajuttoman likaiset ja varmasti olleet jo monta päivää päällä kun oli monenmoista menuta esillä. Kamala sanoa kilteistä lapsista, mutta mua vähän öklötti kun pieni tyttö tuli mun syliin ja painoi ketsupin kuivattamaa naamaansa mun suuta kohden.... ihmettelin itsekin et miten oon niin herkkä, mut ehkä sitä ei kestä toisten lapsilta. Jos me ollaan kylässä ja mun lapsi suttaa naamansa ni mä kyllä pesen lapsen kasvot ja kädet. Ja tällä porukalla ne lasten kyläilyvaatteet... voi kauheaa. Mutta olin onnellinen, että viitsivät tulla kylään pitkästä aikaa! Tämä kyseinen perhe on ihana, mutta mies ei kuulemma osallistu lasten hoitoon. Ja syytä olisi!!!
 
Mulle on tärkeää, että lapsen vaatteet on puhtaita, ehjiä, sopivan kokoisia, tilanteeseenn tarkoituksenmukaisia (juhlissa juhlavaatteet, hiekkisellä sellaiset, jotka kestää likaa ja kulutusta jne.) ja asu näyttää hyvältä.
 
näin
On väliä. Tahralliset lentää roskiin, ostan paljon merkkivaatetta. Espritiä ja Benettonia pääasiassa, myös Hilfigeriä, Marc O'Poloa ja Gantia. Toki anopin ostamina kaapista löytyy jopa Girafinkin vaatetta.
Ulkoiluvaatteissa + kengissä olen erittäin tarkka. Kengissä kelpuutan Superfitin, Reimatecin, Vikingin ja Eccon. Päällysvatteissa Reimatecin, Ticketin ja Legon.
 
kinuski
Mulle merkillä ei ole väliä, mutta täytyy olla puhtaat ja ehjät vaatteet. Ja sävysävyyn!!!!! Mua ahdistaa kun tuo 9v välillä haluaa välttämättä laittaa jotkut ei niin sävysävyyn vaatteet päälle, mutta mä olen yrittänyt oppia elämään sen asian kanssa. Onneksi pääasiassa mä saan vielä valita sille kouluun vaatteet. Ja sitten mulla on sellanen neuroosi (tai mun äiti väittää sen olevan neuroosi ja typerä sellainen) että pesen aina vaatteet yhden käytön jälkeen, vaikkei niissä olis näkyvää likaa (ja mulle on jopa päiväkodissa sanottu tästä :eek:) Ja alusvaatteet täytyy vaihtaa aamuin illoin.
Kotona voi olla vähän huonommatkin vaatteet, ja jos vaikka housuihin on pieniä tahroja tullut päivän aikana, pystyn ottamaan lapsen kauppaan mukaan niissä. Meilläkin kestotahraiset vaatteet menee roskiin.
 
pilviini harmaana
Pyrin ostamaan laadukkaita merkkivaatteita lapsille. Jos itse kuljen ulkona syyssäällä Core asussa, miksen ostaisi vastaavia lapsilleni? Pääasiassa suosin Marimekon, P.O.P:in, Me&I:n vaatteita "juhlakäytössä". Arkivaatteissa on paljon myös H&M ja Lindex vaatteita. Tyttö on kohta 4v ja poika 8kk. Vaatteet ovat tyttärelle (myös äidille) todella tärkeitä. Tytön kanssa valitaan illalla minun johdattelemana (annan muutaman vaihtoehdon seuraavan päivän tarpeen mukaan, eli ollaanko kotsalla vai mennäänkö esimerkiksi kerhoon tai kaupungille) ,seuraavan päivän vaatteet, nytkin, vaikka ollaan kotona. En jaksa kinata aamulla vaatteista, vaan voin nakittaa tytön pukeutumaan itse hoitaessani vauvan aamutoimia. Jos sää tms. ei radikaalisti muutu, ei illalla valittuja vaatteita aleta vaihtamaan. Natsimeninkiä, mutta toimii meillä, ainakin yleensä ;)
 
Aino
Pyritään siihen, että lapsilla on puhtaat ja ehjät vaatteet kun lähdetään jonnekin. Mies pukee lasten päälle mitä sattuu, eikä ole niin tarkka.

Mutta ei todellakaan meillä lasten vaatteet soinnu yhteen ja lasten on mielestäni tärkeä olla sellaisissa vaatteissa että voi leikkiä. Eikä mitään juhlavaatteita, mikäli ei ole juhla.

Eli meilläkin heitetään kestotahra -vaatteita roskiin. Mutta pienet reiät yritän paikata. Mutta toinen ongelma on lasten lempi vaatteet, jos niitä ei enää saa kaupasta. Miten joku Tomi traktori joku just tietty kuva ja värinen paita, ja lemppari. niin miten sitä heittää pois.
 
vieras
Juu, juhliin juhlavaatteet ja pihalle lämpimät rymyvaatteet. Jos kurakelejä luvattu kolme päivää putkeen, niin en ala siinä välissä ulkohaalaria sen kummemmin pesemään kun seuraavana päivänä se on pihalla puhdas alle kaksi minuuttia.

Muuten puhtaat, ehjät ja sopivat vaatteet. Paljon käytettyä ja kierrätettyä, muttei venahtanutta tai nukkaista. Yritän pukea sävysävyyn, mutten ota siitä mitään stressiä. Kengät ostan aina uutena.

Alusvaatteet vaihdetaan joka päivä iltapesun jälkeen, muut vaatteet kelpaavat seuraavaankin päivään jos eivät ole likaisia tai housunpolvet pussilla tms.

Mun napaani ei kyllä kaivele, vaikka jonkun muksulla olis eriparikuteet tai pieni tahra vaatteessa. Sitten olisin vähän huolissani, jos jatkuvasti joku muksu olisi epäsopivissa, rikkinäisissä ja todella likaisissa vaatteissa.
 
niina
on tärkeää. Käytän värejä jotka tiedän parhaiten sopivan lapsilleni (molempien kohdalla sininen, vaikka se onkin "tylsä" väri, näyttävät lapseni siinä parhaimmilta). Toki on muitakin värejä käytössä, mutta esim se ihana turkoosi jota nyt niin paljon näkee, sopii tosi harvalle..
Lisäksi katson fanaattisesti säätä netinstä että tiedän varata säähän sopivat vaatteet. Merkillä ei niin väliä, paitsi kengät
 
x
Alkuperäinen kirjoittaja no:
puhdas, ehjä ja sopiva pitää olla! Värien nyt ei aina tartte sopia toisiinsa ja merkeillä ei ole mitään väliä.
Näin meilläkin. Tilanteeseen sopiva vaatetus on tärkeintä, ja vaatteet voi hankkia myös käytettyinä. Juhlia lukuunottamatta en jaksa vahtia värien yhteensopivaisuutta.
 
Kyllä mulle on tärkeää. Me ei käytetä merkkivaatteita mutta yhteensopivia, oikeankokoisia ja puhtaita vaatteita.
Kotona saa pukeutua miten haluaa mutta ihmisten ilmoille ei poistuta.
Ja käytössä on ne villakangastakit ja miniturkit talvea varten.. :D
 
en
Alkuperäinen kirjoittaja kattimatti:
Meillä on periaate,että "ihmisten ilmoilla" lapset on aina puettu siististi.Eli puhtaat,siistit,ehjät vaatteet.Joskus näkee lapsia,esim.avoimessa päiväkodissa,joilla on järkyttävän likaiset paidat päällä tai reikä housun polvessa tms.En tajua miten joku kehtaa lapsiaan kuljettaa sellaiset vetimet päällä.
ei ole. olen boheemi sen suhtteen, lapset saattavat itse valita vaatteensa ja usein valinta on sellainen vanha reikäinen kulahtanut t-paita, jossa on joku lapsen mielestä kiva kuva, mutta joka oli myös esikoisen suosikkipaita, ja on siksi virttynyt 2 kertaa niin leveäksi kuin on pitkä ja muutenkin kelpaisi parhaiten rätiksi.

kiertän henk.koht. kaukaa kaikenlaiset uusissa retrovaatteissa kulkijat ja muut me and i vaatteissa kulkevat, koska tiedän että heidän pyrkimykset elämässä ovat niin erilaiset: he haluavat valita lapselleen kaverit, jotka ovat heidän mielestää tarpeeksi suositut ja varakkaat jne sellaisista perheistä.

minusta lasten kuuluu saada valita itse kaverinsa, eikä minulla ole siihen sananvaltaa.

muutenkaan raha ei kuulu prioriteetteihin toisin kuin me and i- mammoilla.
 
lisään
Alkuperäinen kirjoittaja en:
Alkuperäinen kirjoittaja kattimatti:
Meillä on periaate,että "ihmisten ilmoilla" lapset on aina puettu siististi.Eli puhtaat,siistit,ehjät vaatteet.Joskus näkee lapsia,esim.avoimessa päiväkodissa,joilla on järkyttävän likaiset paidat päällä tai reikä housun polvessa tms.En tajua miten joku kehtaa lapsiaan kuljettaa sellaiset vetimet päällä.
ei ole. olen boheemi sen suhtteen, lapset saattavat itse valita vaatteensa ja usein valinta on sellainen vanha reikäinen kulahtanut t-paita, jossa on joku lapsen mielestä kiva kuva, mutta joka oli myös esikoisen suosikkipaita, ja on siksi virttynyt 2 kertaa niin leveäksi kuin on pitkä ja muutenkin kelpaisi parhaiten rätiksi.

kiertän henk.koht. kaukaa kaikenlaiset uusissa retrovaatteissa kulkijat ja muut me and i vaatteissa kulkevat, koska tiedän että heidän pyrkimykset elämässä ovat niin erilaiset: he haluavat valita lapselleen kaverit, jotka ovat heidän mielestää tarpeeksi suositut ja varakkaat jne sellaisista perheistä.

minusta lasten kuuluu saada valita itse kaverinsa, eikä minulla ole siihen sananvaltaa.

muutenkaan raha ei kuulu prioriteetteihin toisin kuin me and i- mammoilla.
ai niin, ja pihalle voi mennä rymyämään juhlavaatteissa

ja niin edelleen.

ainoa juttu on se, että toisten juhlia yritän kunnioittaa pukeutumalla siististi.
 
hymiö
Alkuperäinen kirjoittaja en:
Alkuperäinen kirjoittaja kattimatti:
Meillä on periaate,että "ihmisten ilmoilla" lapset on aina puettu siististi.Eli puhtaat,siistit,ehjät vaatteet.Joskus näkee lapsia,esim.avoimessa päiväkodissa,joilla on järkyttävän likaiset paidat päällä tai reikä housun polvessa tms.En tajua miten joku kehtaa lapsiaan kuljettaa sellaiset vetimet päällä.
ei ole. olen boheemi sen suhtteen, lapset saattavat itse valita vaatteensa ja usein valinta on sellainen vanha reikäinen kulahtanut t-paita, jossa on joku lapsen mielestä kiva kuva, mutta joka oli myös esikoisen suosikkipaita, ja on siksi virttynyt 2 kertaa niin leveäksi kuin on pitkä ja muutenkin kelpaisi parhaiten rätiksi.

kiertän henk.koht. kaukaa kaikenlaiset uusissa retrovaatteissa kulkijat ja muut me and i vaatteissa kulkevat, koska tiedän että heidän pyrkimykset elämässä ovat niin erilaiset: he haluavat valita lapselleen kaverit, jotka ovat heidän mielestää tarpeeksi suositut ja varakkaat jne sellaisista perheistä.

minusta lasten kuuluu saada valita itse kaverinsa, eikä minulla ole siihen sananvaltaa.

muutenkaan raha ei kuulu prioriteetteihin toisin kuin me and i- mammoilla.
Hih! Jos sinä olisit oikeasti avarakatseinen ja suvaitsevainen boheemi -äiti, et tekisi yllä olevan kaltaisia päätelmiä kenestäkään äidistä tämän vaatteiden perusteella:)

Jos sinä et halua valita lastesi kavereita, miksi kierrät tietyt äitityypit jälkikasvuineen kaukaa?
 
todellakin
On tärkeää. Meidän lapsia ei tulla näkemään halpishaalareissa, halpiskengissä eikä rikkinäisissä tai likaisissa tai yhteensopimattomissa vaatteissa. Suosin tiettyjä hyviä merkkejä, tiettyjä värejä ja seuraan lasten "muotia"
 
hymiö
Alkuperäinen kirjoittaja hymiö:
Alkuperäinen kirjoittaja en:
Alkuperäinen kirjoittaja kattimatti:
Meillä on periaate,että "ihmisten ilmoilla" lapset on aina puettu siististi.Eli puhtaat,siistit,ehjät vaatteet.Joskus näkee lapsia,esim.avoimessa päiväkodissa,joilla on järkyttävän likaiset paidat päällä tai reikä housun polvessa tms.En tajua miten joku kehtaa lapsiaan kuljettaa sellaiset vetimet päällä.
ei ole. olen boheemi sen suhtteen, lapset saattavat itse valita vaatteensa ja usein valinta on sellainen vanha reikäinen kulahtanut t-paita, jossa on joku lapsen mielestä kiva kuva, mutta joka oli myös esikoisen suosikkipaita, ja on siksi virttynyt 2 kertaa niin leveäksi kuin on pitkä ja muutenkin kelpaisi parhaiten rätiksi.

kiertän henk.koht. kaukaa kaikenlaiset uusissa retrovaatteissa kulkijat ja muut me and i vaatteissa kulkevat, koska tiedän että heidän pyrkimykset elämässä ovat niin erilaiset: he haluavat valita lapselleen kaverit, jotka ovat heidän mielestää tarpeeksi suositut ja varakkaat jne sellaisista perheistä.

minusta lasten kuuluu saada valita itse kaverinsa, eikä minulla ole siihen sananvaltaa.

muutenkaan raha ei kuulu prioriteetteihin toisin kuin me and i- mammoilla.
Hih! Jos sinä olisit oikeasti avarakatseinen ja suvaitsevainen boheemi -äiti, et tekisi yllä olevan kaltaisia päätelmiä kenestäkään äidistä tämän vaatteiden perusteella:)

Jos sinä et halua valita lastesi kavereita, miksi kierrät tietyt äitityypit jälkikasvuineen kaukaa?
Jäi sana välistä, piti kirjoittamani Tämän valitsemien vaatteiden perusteella.
 
Aina jonnekin lähtiessä laitetaan puhtaat ja ehjät vaatteet, eri asia sitten kuinka kauan ne sellaisina säilyvät... :whistle:

Niin ja katson kyllä sitäkin että vaatteet jotenkin sopivat yhteen väreiltään jne. Mutten suinkaan odota samaa muilta ja kauhistele sitä jos jonkun lapsi on "huolettomammin" puettu.
 

Yhteistyössä