Onko teille tärkeää se,millaisissa vaatteissa lapsenne kulkee?

  • Viestiketjun aloittaja kattimatti
  • Ensimmäinen viesti
xl
Ei ole ihan sama. Kotona saa olla vaatteet "vähän sinne päin". Mutta tahraiset, rikkinäiset ja pienet poistuu kyllä kaapista ja käytöstä.
Kun menemme ihmisten ilmoille niin katson että vaatteet on puhtaat, sopivat ja muutenkin asialliset ja kivan näköiset. Edes kotona ei olla nukkaisissa tai muuten epäsiisteissä vaatteissa koska meillä sellaiset päätyy niihin poistoihin hyvin nopeasti. Musta ne on vaan karmeita enkä halua sellaisia lapselle pukea. Se, mistä vaate on peräisin ei ole tärkeää. Ostan vaatteita lähinnä kirppareilta, huutiksesta ja marketeista. Vähemmän erikoisliikkeistä.
 
On. Mulle on tärkeetä että ollaan koko perhe siististi ja fiksusti puettuja.
Mulle ei tulis mieleenkään lähteä josain lötköhousuissa ja virttyneessä T-paidassa ulos.
Itse asiassa en oo kotonakaan tollasissa rytkyissä.
Lapsilla voi olla kauhtuneet verkkarit kotona sisäleikeissä.
 
Villen äiti
Puhtaat, ehjät ja nätit sekä säähän ja tilanteeseen sopivat vaatteet täytyy olla. Tarhassa olivat pukeneet pojalleni kahdet sisähousut päällekkäin ulos useana päivänä vaikka ulkovaatetuskin on ollut ja pitkiä kalsareitakin repussa. Siitä olin aika tyrmistynyt ja palautettakin annoin eteenpäin. :/
 
kyllä!
Pitää olla puhdasta ja siistiä päällä eikä repsottavia ja likaisia vaatteita. Työssäni (pk:ssa) näen kyllä välillä sellaisia vaatteita lasten päällä, joita en veisi edes UFF:n keräykseen :/

Hienoa ei tarvii olla, mutta kyllä pitää housujen päällä pysyä ja paitojen olla tahrattomia. Lisäksi vaatteiden kuuluu olla sopivia - ei liian pieniä eikä liian suuria.
 
Kyllä jos ihmisten ilmoille lähdetään, niin haluan että lapset on kivasti puettuja, tietysti myös tilaisuuteen sopivalla tavalla:) Kotona voi olla niitä vähän nukkaisempia paitoja ja venähtäneitä pöksyjä sitten, ei haittaa. Mutta kyllä minä kotonakin vaihdan vaatteen, jos se likaantuu kesken päivän. Syksyisin ja talvisin en kyllä laita ulkoiluvaatteita joka käytön jälkeen pesuun, vaan kyläily- ja rymyilyvaatteet on sitten erikseen.
 
höh
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
on tärkeää. ehkä välillä liiankin tärkeää...esim. tänään meidän oli tarkoitus mennä ostoksille ja oltiinkin jo kaupassa, mutta sitten tytöllä tuli tahra housuihin ja kun ei ollut vaihtohousuja mukana niin lähdettiin sitten kotiin. en voi sietää tahraisia vaatteita ja minulle on kauhistus jos lapsellani on likaiset vaatteet. Kotipihassa rymytessä nyt jotenkin vielä kestän. Jos tahra ei lähde pesussa pois, en voi vaatetta enää lapsella pitää....
No siis siistit ja ehjät täytyy toki olla, mutta ihan näin liiallisuuksiin en sentään menis. Minkään yhden tahran takia vaihdeta suunnitelmia...
 
hips
Kyllä,puhtaat ja ehjät vaatteet pitää olla ihmisten ilmoilla. Omalla kotipihalla saa olla vaikka rikkinäisissä,mutta muualle puetaan toiset vaatteet.

Joskus näkee lapsia ihan hirveän likaisissa vaatteissa,tarkoitan nyt todella pinttyneissä vaatteissa,silloin tulee vähän surullinen olo. Tulee mieleen,ettei kukaan huolehdi lapsesta,jotta hänellä olisi puhdasta vaatetta puettavaksi.
 
Sohvi
Kaikista järkyttävintä on äidit ( yleensä uraputkessa) jotka ei ole ikinä kotona, ajelee kalliilla autolla, kulkee silti cittarin jakkupuvussa joka ei istu päälle ollenkaan ja lapset siinä vierellä kahdella lapsella kierrätetyissä markettirääsyissä. Isoilla örkkipainatuksilla jotka on halkeillut ja kuluneet.
Jotenkin surullista.

Miksei lastenvaatteisiin panosteta tässä maassa? Keski- euroopassa lapsetkin puetaan nätisti siinä kun aikuisetkin.

Meillä ostan lapsille jatkuvasti jotain vaatetta ja heitän huonompia menemään, useimpia kuitenkin pesty vain muutamia kertoja.
Käytän paljon merkkejä Gant, Marco o polo, Burberry, Lacoste ja siinä vastapainona H&M, Lindex, Småfolk ja Katvig.

Laatuvaate on vain paremman näköinen päällä, sekä lapsella että aikuisella.

Ja hui, meillä ei ole mennyt yksikään vaate mistään puhki, ei ne ehdi mennä ennenkuin lähtevät uffille tai eteenpäin.
 
Pihalla kavereitten kanssa rymytessä on sama onko jokin ns.kestotahra tai jokin reikä jossain.
Eskariin ehjät vaatteet.
Kylään yleensä hieman paremmat ellei olla menossa vain kavereille ja lapset heti pihalle rymyämään.
 
Hessuhopo
No enpä erityisesti katso mitä lapsilla päällä. Pääasia että puhdasta, ehjää ja sopivan kokoista ja kelin mukaista on. Ei mulle ole väliä onko vaatteet just sävy sävyyn saati että olisivat tiettyä merkkiä. En edes tunnista lasten ns. merkkivaatteita. Juhliin yritän katsoa vähän "parempaa" päälle ts. enempi juhlavaatetta. Muuten en kyllä juurikaan kiinnitä suurempaa huomiota lasten vaatteisiin enkä kyllä omaankaan pukeutumiseen.
 

Yhteistyössä