Onko teille 300e joulurahaa vähän vai paljon''?

  • Viestiketjun aloittaja tuli mieleen
  • Ensimmäinen viesti
ap
karjalanpaisti ja perunat ja rosolli. tortut ja kahvi ja mehu ja suklaa. Ruokaan noin 40e-50e Lahjat: Afrkian tähi, eöäinpyramidi peli, joulutarina j myrsky leffat, pyjamat ja kirjat, sukulaisille teen kukka-asteömat ja kakut. Tuostya 300 estä jääkin. Se on niin mihin sitä pistää jos kännykät, tietokneet ja konsolit on pakko saada niin ok, mutta köyhyyttä ei ainakaan pidä valittaa se on silloin ihan oma valinta!
 
Samaa mieltä
Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelen:
miksi te ostatte joululahjoiksi noita tietokoneita,kalliita luistin ,suksipaketteja
alet alkaa heti joulun jälkeen ja me menään alennusmyynteihin ostamaan nuo kalliit tuotteet
silloin.
Meillä annetaan nuorisolle joululahjarahaa 150 e /nuppi. Saavat sitten joulun jälkeen painella ostoksille. Helppo ostaa joulupakettiin vain suklaata ja karkkia.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Samaa mieltä:
Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelen:
miksi te ostatte joululahjoiksi noita tietokoneita,kalliita luistin ,suksipaketteja
alet alkaa heti joulun jälkeen ja me menään alennusmyynteihin ostamaan nuo kalliit tuotteet
silloin.
Meillä annetaan nuorisolle joululahjarahaa 150 e /nuppi. Saavat sitten joulun jälkeen painella ostoksille. Helppo ostaa joulupakettiin vain suklaata ja karkkia.
Täähän se niin hullua on kun sitten joulun jälkeen saa samat yöpaidat -70% mitkä jo tuli pukinkonttiin täydellä hinnalla ostettua...
 
Toisaalta paljon, koska tehdään kaikki itse. Ja kun lapsikin on vielä masussa, ei lahjojakaan tarvitse ostella kuin muutamalle hassulle ihmisille. Hemmotellaan siis miehen kanssa toisiamme vielä tämä joulu.
 
vieras
Meillä menee joulusysteemeihin varmaan just tuon 300 euron verran. Ruokaan ei juurikaan mene normaalia enempää rahaa, koska aattona syödään toisessa mummolassa ja joulupäivänä toisessa, tapanina sitten mummoloista saatuja eväitä :)
 
meillä
Ensi ajatuksena tuntui siltä, että 300? olisi ihan hyvä jouluraha. Sitten rupesin laskeskelemaan, että nyt on jo lahjoihin mennyt 215?. Siinä lahjat kummilapsille ja kahdelle omalle, sekä yksi lahja miehelle. Vielä ostan jonkun jouluviemisen kotiini sekä jotain karkkilisää kummilapsien lahjoihin. Eli tuo 300 riittää ehkä juuri lahjoihin. Ruokaan menee varmaan vielä se 150? päälle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tapiola:
Miten ihmeessä te saatte 300e riittämään lahjoihin ja ruokaankin? Ihan oikeasti?
Minä kirjoitin aiemmin että meillä on tänä vuonna satasen budjetti, kyllähän sen saa riittämään kun ei vaihtoehtoja ole. Jos jotain oikeasti kiinnostaa niin voi palata asiaan lähempänä joulua niin voisin yrittää tehdä jonkun kirjanpidon miten on toi raha käytetty.
 
just
vanhemmat on pienipalkkaisissa töissä, silti lahjalistalla on ps3, titokone ja uudet kännyt ja matka!!! Saa miettiä miksi on laskut rästissä! Oikeasti köyhyys on NIIN suhteellinen käsitys!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tapiola:
Miten ihmeessä te saatte 300e riittämään lahjoihin ja ruokaankin? Ihan oikeasti? Minä teen laatikot itse (tarvikkeetkin maksaa kyllä) mutta kinkku, savukala, graavikalat, pateet, salaatit, juustot yms. Mulla menee kyllä tosiaan tuo lähes 300e pelkkiin ruokiin.

Ja mitä ostatte lahjaksi? Meillä nyt on tänä vuonna isoja hankintoja (yhteinen tietokone, känny ja mp3) mutta vaikka ostelis lahjaksi vain perusjuttuja, eli mieluisia leluja tms, niin nehän maksaa 20-50e/kpl. Samoin pelit yms.
Kummilapselle ostin pet shop-talon (30e), samanlaisen omalle (30e), toiselle kummilapselle legopaketin 40e, kolmannelle ja neljännelle seppälän lahjakortit 100e, miehen kummilapselle mp3 soittimen 60e.

Mä en kyllä käsitä miten joku selviää 300e:lla, ja että se vielä olisi paljon.
sanotaanko näin että teen vain sitä mitä meillä oikeasti syötäisiin.Meillä mitään hienoja pateita ostettaisi.Lahjatkin teen itse.Meillä ei lapsia lahjota jouluisin lainkaan siis omia.Koska ne saa niitä lahjoja muualta ja sitten kunne tulee isommiksi voi niitä hankintoja tehdä läpi vuoden ja islloin jo ymmärtävät että yhdellä kertaa ei ole koskan laittaa paljoa rahaa että siksi niitä ostetanas illoin ku sitä rahaa on.
Kinkku on kenties se isoin menoerä mutta tosiaan meillä ei kukaan pidä lanttu tai porkkanalaatikosta niin miksi sitä edes tehdä.

 
...
Olen laskeskellut, että lahjoihin ja ruokiin menee yhteensä n. 400? ja me ostetaan aika vähän lahjoja. Meitä on 4 henkeä, mutta syömään tulee jouluna lisäksi vielä 2. Äkkiä sitä vaan menee sitä rahaa, juustoihin pelkästään uppoaa hyvin rahaa ja hyvään kalaan ja lihaan :)
 
... edelleen
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Olen laskeskellut, että lahjoihin ja ruokiin menee yhteensä n. 400? ja me ostetaan aika vähän lahjoja. Meitä on 4 henkeä, mutta syömään tulee jouluna lisäksi vielä 2. Äkkiä sitä vaan menee sitä rahaa, juustoihin pelkästään uppoaa hyvin rahaa ja hyvään kalaan ja lihaan :)
ja meillä on lapset vielä pieniä, että heidän lahjatkin tulee vielä edullisiksi tässä vaiheessa.
 
Ei kyllä riitä alkuunkaan ja kuintekin valmiiseen ruokapöytään astellaan. Tuolla kattaisi matkakuluista osan ja saisi vasta muutaman paketin. Lahjoihin meillä menee vajaa 600e. Ollaan miehen kanssa vielä helmikuuhun asti kahden.
 
minä
Ruokakauppaan menee yleensä muutamaa päivää ennen joulua noin 300e ja lahjat ostin jo marraskuussa melkein kaikki kerralla jotain pientä ja kukat pitää vielä ostaa, lahjoihin meni pikasen yli tonni, meitä on 2 aik + 2 lasta
 

Yhteistyössä