Onko teille 300e joulurahaa vähän vai paljon''?

  • Viestiketjun aloittaja tuli mieleen
  • Ensimmäinen viesti
paljon.Riittää mennen tullen vielä uudenvuoden pippaloillekin.Tosin tänä vuonna joulu ja uusivuosi ollaan pois kotoa sukulaisissani joten rahaa ei mene kuin auton menoveteen ja sitä menee varmasti aika paljon kun ajokilometrejä kertyy tuon reissuna aikana.
Lahjat hankkinut äidin vanhemmille.Omille vanhemmilleni isä ja äitipuolille 2siskolleni,tädille ja sen miesystävälle enolle,miehen äidille ja isälle miehen veljen lapsille 3kpl ja rahnua niihin meni 100e.
 
vieras
Vähän pelkästään jouluun mutta olisi ihana lisä näihin tuloihin mitä nyt on. Lahjat 6:lle omalle + kummilapsille. Aikuisia ei lahjota tänä vuonna. En edes uskalla laskea kuinka paljon rahaa loppujen lopuksi menee
 
Aika vähän. Tosin mitä sen siis pitäisi kattaa ja kuinka pitkä teille on "joulu". Meillä menee tavalliseen viikon ruokaostoskierrokseen jo helposti se 200e. Jouluna kaikki syövät kotona ja kyllähän se ruoka on erilaista&herkkua täynnä. Mutta me taidamme olla hieman väljempiä rahankäytössä, mitä tulee lahjoihin, ruokiin ja sun muihin. Jos on 300e käytettävissä, niin se sitten vain käytetään ja hyvä niin.
 
haamu
Alkuperäinen kirjoittaja Ville ja Valtteri:
Ja riippuu kuinka monelle ostaa lahjoja, jos vain omille lapsille, niin paljonhan tuossa on rahaa. :heart:
Justniin. Meillä tapana lahjoa vanhemmatkin. Ei niille kehtaa ostaa mitään alepussilakanoita.
 
möö
Meillä riittää lahjoihin. Meitä on viisi ja sitten kummilapset, kummit ja lähisuku päälle. Ruokaan meillä ei kyllä paljoa ekstraa mene, kun kukaan ei juuri välitä joulun ruuista. Riisipuuroa ja joulutorttuja vaan tarvitaan. Suklaat tulee toivottavasti lahjoissa ; )
 
vieras
Ehkä normaalisumma? Vaikea ajatella, kun en ole koskaan niin tarkkaan laskeskellut. Mutta luulen, että tolla summalla saataisiin sekä lahjat että ruuat. Meitä on vain 3, mutta "täytyy" lahjoa myös 6 aikuista sukulaista + kummilapsi.
 
mennyt jo lahjoihin 260 e ja puolet puuttuu vielä, joten olette ihme sinnittelijöitä te muut. Mutta meillä lahjoissa onkin sitten luistimia,jääkiekkovarusteita, potkikelkkoja,jua vaatteita...isoja koululaisia on. Mut meillä ei sit ostetakaan lahjoja kuin yksi synttäreillä ja tarvittavia jouluna. 4 lasta. aikuisille ei osteta mitään, säästösyistä!
 
vieras
No tuo on aika sama kuin meidänkin budjetti; lahjoihin 150,- (50?/lapsi, kaksi omaa ja miehen aikuinen pikkuveli, saa lahjan silti ), aikuisille ei osteta mitään edes toisillemme.
Ruokaan ym jää sitten loppu 150,- joskin voi olla, että menee himpun yli. Kaiken teen itse, paitsi kinkku ja porkkanalaatikko tulee äidiltä, joka onneksi saa kinkun töistä ja itse lähtevät reissuun.. :)
 
Varmaan aika sopiva summa. Meillä.
Lahjoja ostellaan vain kummilapsille ja läheisimmille. Mutta kyllä ruokiinkin menee, vaikka kahtena päivänä syödäänkin isovanhemmilla.
Tapaninpäivänä syödään sitten meillä neljän isovanhemman ja yhden tädin voimilla. :)

Raha on hupaa, niin se vaan menee. :/
 
Tapiola
Miten ihmeessä te saatte 300e riittämään lahjoihin ja ruokaankin? Ihan oikeasti? Minä teen laatikot itse (tarvikkeetkin maksaa kyllä) mutta kinkku, savukala, graavikalat, pateet, salaatit, juustot yms. Mulla menee kyllä tosiaan tuo lähes 300e pelkkiin ruokiin.

Ja mitä ostatte lahjaksi? Meillä nyt on tänä vuonna isoja hankintoja (yhteinen tietokone, känny ja mp3) mutta vaikka ostelis lahjaksi vain perusjuttuja, eli mieluisia leluja tms, niin nehän maksaa 20-50e/kpl. Samoin pelit yms.
Kummilapselle ostin pet shop-talon (30e), samanlaisen omalle (30e), toiselle kummilapselle legopaketin 40e, kolmannelle ja neljännelle seppälän lahjakortit 100e, miehen kummilapselle mp3 soittimen 60e.

Mä en kyllä käsitä miten joku selviää 300e:lla, ja että se vielä olisi paljon.
 
Siru
Aika vähän.Meillä tuo summa ei riitä alkuunkaan 3 oman lapsen ja 3 kummilapsen lahjoihin ja perheen ruokaostoksiin joulun aikaan.Mua kiinnostaisi tietää mitä te ostatte lapsille lahjaksi?Mun mielestä tuo summa on nykyajan lelujen ja pelien sun muiden hintoja katsellessa todella vähän,ainakin jos pitää ostaa useammalle lapselle.Ja ruuat vielä lisäksi.....
 
ihmettelen
miksi te ostatte joululahjoiksi noita tietokoneita,kalliita luistin ,suksipaketteja
alet alkaa heti joulun jälkeen ja me menään alennusmyynteihin ostamaan nuo kalliit tuotteet
silloin.
 

Yhteistyössä